superen Lima Hle 21/27

Gestart door TBCédric, 27 februari 2015, 23:50:18 PM

Metpetergaathetbeter

Cedric wat kosten die panto's uiteindelijk?

Je bent trouwens goed bezig, ik heb ook nog 2 Lima's een met 2738 en één zonder nr, misschien zou ik wel eens overwegen hem achteraan als gesleepte loc te hangen en de motor te verwijderen ? :-\

TBCédric

De pantografen kostte 23.50 euro dacht ik.


Klinkt als een goed plan Peter!
Met wat aanpassingen zoals hierboven en extra kan je hem zeker zonder motor als gesleepte lok gebruiken. Dubbeltractie of achter een sleep rijtuigen als 'duwende lok' :)

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

ik moet maar mijn nickname  eens aanpassen hé, slimmekereldiepeter, klinkt nog leuk ook !  ;D ;) Trouwens dank voor de info, die panto's kosten nagenoeg zoveel als jaren geleden die gehele loc !  :-\

TBCédric

Toch maar niet Peter. Klinkt niet als een goed plan. Hou het maar op jouw huidige nickname. ;) ;D

Bedankt voor het compliment trouwens. :)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

loebaske

eindelijk...zal nen bonk geven in Gent...zijn nieuwe nick name " slimmekereldiepeter "

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 07 maart 2015, 20:29:14 PM
eindelijk...zal nen bonk geven in Gent...zijn nieuwe nick name " slimmekereldiepeter "
als ik maar geen openbeenbreuk heb zou ik dan denken ! Trouwens je vriendje komt wel, je had toch.... :-\ ;)

G8

Citaat van: LS Models op 07 maart 2015, 20:07:42 PM
Voor de cabine heb ik zelf geen idee. Moest je er geen vinden kan je er zelf éen maken of 3D printen?

Momenteel nog geen 3D apparaat ter beschikking ... wel aan het sparen en rondkijken voor een ultimaker2  :-X

heb jij toevallig close up foto's van de cabine?


Metpetergaathetbeter

Citaat van: LS Models op 07 maart 2015, 20:28:31 PM
Toch maar niet Peter. Klinkt niet als een goed plan
helaba, niet te stout hé  ;D ;)

TBCédric

Ik zou niet durven Peter.

Gunter,  veel is er niet te zien hoor aan het interieur.  Kan je het altijd doorsturen als je wilt.
Moet zelf er nog wat kleine dingen aanpassen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

centauri167

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 maart 2015, 20:24:48 PM
ik moet maar mijn nickname  eens aanpassen hé, slimmekereldiepeter, klinkt nog leuk ook !  ;D ;) Trouwens dank voor de info, die panto's kosten nagenoeg zoveel als jaren geleden die gehele loc !  :-\

"Metpetergaathetsomsbeter" is misschien een idee  8)

TBCédric

Gunter, voor iets te 3D printen moet je zelf geen printer hebben hoor. Shapeways is een mogelijkheid om het te koop aan te bieden en te printen maar er zijn ook veel kleine bedrijfjes die goedkoper ( en soms beter) printen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

G8

Citaat van: LS Models op 07 maart 2015, 21:04:18 PM
Gunter, voor iets te 3D printen moet je zelf geen printer hebben hoor. Shapeways is een mogelijkheid om het te koop aan te bieden en te printen maar er zijn ook veel kleine bedrijfjes die goedkoper ( en soms beter) printen.
weet ik  :) maar ik ben de aankoop hiervan al langer aan het overwegen...

dus mss binnenkort ;)


TBCédric

Het voorlopige eindresultaat van vorige week (tot maandag  :P  ).
De lok is van front en sluitverlichting voorzien, alleen moet ik nog een blokkade voorzien tussen de twee lichten want ze schijnen een beetje door. Deze zal hopelijk morgen gefixt worden.
Je ziet dat er een paar draadjes uit de lok komen, reden: Er is nog geen stroomafname maar morgen zal dat ook opgelost geraken.



En ja ik weet het, het linkerfrontlicht brand iets te fel t.o.v. de andere maar dat komt wegens een slechte positionering van de ledjes waar niets meer aan veranderd kan worden. Zal eens kijken of een vernisje of zo zal helpen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

reeves

Knap gedaan!
Vraagje de lok had die een nr? En zo ja hoe heb je die verwijderd?

Groet Tom

ward

Knap gedaan..
Succes met de stroomafname..  ;)
Voor het doorschijnen.. zwarte plakband, gebruiken ze zo bij de dure modellen ook ;)

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--