Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

superen Lima Hle 21/27

Gestart door TBCédric, 27 februari 2015, 23:50:18 PM

TBCédric

In dit topic kan je de vorderingen vinden van de supering van mijn Lima T27.

De lok toen ik hem ontvangen heb en al van zijn stroomafnemers had ontdaan:




De lok hoe hij er op dit moment uitziet: Na een kleine schilderbeurt en uitboren  van de sluitlichten.




Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Intussen de 2731 al voorzien van een zelfgemaakte, dunnere baanruimer. De aanhangende Jocadis baanruimer was niet slecht maar ik vond hem wat te dik.

Intussen is er ook al rondvraag gedaan naar decals en die zullen in de zeer nabije toekomst op mijn lokje worden geplakt.




Iemand ervaring met de ruitenwissers met dubbele arm van PB?

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Huugooke

Welke decals zoek je?
Voor de "metalen" treden op de neus waren ooit geëtste te krijgen. Waarschijnlijk heeft PB messing die wel

Rangeerduivel

Citaat van: LS Models op 28 februari 2015, 17:23:20 PM
Iemand ervaring met de ruitenwissers met dubbele arm van PB?

Nee,geen ervaring mee,maar zijn de Lima ruitewissers niet ingegoten in het 'glas'?
Dan moet je nieuwe ruiten plaatsen ook...

;)

railman56

ik volg  ;)
decals interesseren mij
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

G8

mooi die baanruimer! uit welk materiaal heb je die gemaakt?

ik heb zelf ook nog zo'n  2735 (lima) op de werkbank liggen ;)

is jou versie voorzien van een cabine?


mvg

TBCédric

Citaat van: G8 op 28 februari 2015, 23:54:34 PM
mooi die baanruimer! uit welk materiaal heb je die gemaakt?

ik heb zelf ook nog zo'n  2735 (lima) op de werkbank liggen ;)

is jou versie voorzien van een cabine?


mvg

Bedankt!
De baanruimer is van een messing rod profiel met diameter 0.8 of minder milimeter.

De lok is ook voorzien van een cabine maar reeds uitgehaald voor wat grote aanpassingen, bestuurder en eventueel verlichting.


Rudy, daar heb ik een klein truucje in mijn hoofd voor.


Hugo, de decals die ik zocht zijn de nummers voor de lok en een magelan logo. Ze zullen gemaakt worden door een clublid. :)

Marc, indien interesse kan ik er voor jou ook een setje decals laten maken. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Huugooke

De cijfers had je van mij kunnen krijgen, maar er wordt al voor gezorgd zie ik :)

Thommy

Citaat van: Huugooke op 28 februari 2015, 17:32:54 PM
Welke decals zoek je?
Voor de "metalen" treden op de neus waren ooit geëtste te krijgen. Waarschijnlijk heeft PB messing die wel

was idd PB die die had...
pantografen heb ik op mijn lima 11 vervangen door sommerfeld. waar geen LSM's denk je => Reden: LSM bestond nog niet  :D
Greetz

Thommy

railman56

cedric,
mailtje gestuurd ivm decals  ;)
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

TBCédric

Marc,
Een antwoord is verstuurd.   ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

#11
De treinor has landed, almost then.


Taaltje-dat-we in-de-klas-gebruiken-modus uit.

Heb uitwendig niet veel gedaan, buiten de achterste, eenvoudige baanruimer op de lok heb geplaatst. Het moet een eenvoudige zijn wegens de koppeling.
Ik had voorzien om vrijdag na school (15.40) naar het Sint-Niklase te gaan, blijkbaar is hij weeral een uur vroeger gesloten. Daar gaat mij tripje naar de snoepwinkel, waar ik een setje panto's nodig had.  :'(  :'(


Heb vandaag de cabine in een passerende kleur geschilderd, de vorm een beetje aangepast via putty en een driver geplaatst (niet voor uw OS  ;D )

Voorkant:


Zijkant:


Achterkant:


Cabine:



Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Toch om mijn setje pantografen kunnen gaan. Dank u oma!  ;)

Het dak heb ik wat moeten bewerken zodat de pantografen niet te hoog op het dak zaten.
De met aangeduide rode pijlen cilindertjes moet je met een figuurzaagje of andere afzagen zodat je pantografen niet te hoog op het dak komen te liggen.



Na deze heb ik het onderdeeltje met de isolatoren ,waar de oude Lima pantograaf op moest, hergebruikt.
De isolatoren heb ik afgesneden van het geheel en terug op het dak gezet, zodat mijn pantografen niet te laag lagen. Hetgeen wat er van overbleef (het middelste gedeelte waar een gaatje inzit) heb ik gebruikt zodat het schroefje niet te hoog boven de voet van de panto kwam. Zonder deze stap  zal: ofwel je panto niet goed sluiten, ofwel zal er nog een groot deel uitsteken.

Hier is een foto na dit werkje:



Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

G8

heel ander zicht zo...   8)

sommerfeldt?

ik ben ondertussen ook aan baanruimers bezig dankzij je tip ;)

als je toevallig moest weten waar ik aan een cabine kan geraken hoor ik het ook graag...


mvg
gunther

TBCédric

Citaat van: G8 op 07 maart 2015, 19:23:23 PM
heel ander zicht zo...   8)

sommerfeldt?

ik ben ondertussen ook aan baanruimers bezig dankzij je tip ;)

als je toevallig moest weten waar ik aan een cabine kan geraken hoor ik het ook graag...


mvg
gunther

Een ander zicht is zeker!

Leuk om te horen! :)   
De draad die van de ene naar de andere kant gaat, kan je het best plooien. De rest heb ik op de geplooide buitendraad gesoldeerd.

Voor de cabine heb ik zelf geen idee. Moest je er geen vinden kan je er zelf éen maken of 3D printen?


De pantografen zijn van LS Models zelf en niet van sommerfeldt.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.