superen Lima Hle 21/27

Gestart door TBCédric, 27 februari 2015, 23:50:18 PM

TBCédric

Bedankt Tom en Ward!  ;)

De lok had een nummer op de zijkant. Deze (2) heb ik verwijderd door een zéér fijn schroevendraaiertje te gebruiken én zeer voorzichtig de cijfers af te schrapen. Deze gingen trouwens zeer vlotjes weg.

Ward, Stroomafname is voorlopig serieus verbeterd. Nu neemt hij op één bogie, volledig stroom (alle twee de kanten én alle twee de wielen) én op één bogie, langs één kant;

Zwarte plakband is not an option. Ledjes liggen te dicht bij elkaar en ik heb de cabine nog. Heb er zelf iets op gevonden maar moet het nog uittesten.  ;)

Na een lange kwelling kunnen de ledjes eindelijk schijnen door stroomafname via het spoor.
Hier het resultaat:
Hier is geen enkel licht gebruikt buiten het zeer weinige zonlicht.
Je ziet hier het derde licht nog wat doorschijnen.



Hier is de lok getrokken met wat tegenlicht. Geeft ineens een iets of wat ander resultaat.



Wat nog op de to-do list staat is:

  • PB messing onderdeeltjes kopen (ruitenwisser en roosters
  • Als ze er zijn (marc ik zal je er omtrent ook nog eens een mailtje sturen), de decals plaatsen
  • Een weathering laten geven door een clublid
  • Na deze allemaal, eindelijk eens kijken voor een goede motor
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

loebaske

 je kan de ledjes zwart schilderen of een krimpkousje rond doen....

Metpetergaathetbeter

of de binnenkant kas in 't zwart schilderen en daarna in de gewenste stuurpostkleur !  :-\

TBCédric

De ledjes zijn al zwart geschilderd (heel de front) maar het wil niet echt 100% werken.  Krimpkous heb ik niet, zou ik graag eens willen proberen maar ik ga toch eens kijken of mijn secret middel zal werken.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter


bellejt

zwart kartonnetje tussen de leds lijmen.Of zilverfolie (aluminium) .Doet marklin ook om af te schermen.

G8

ik gebruik meestal aluminium tape



of zwarte verf...


suc6!