Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Te bestellen via MSM type 201

Gestart door Snobby Crash, 27 februari 2015, 07:00:15 AM

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

centauri167

Citaat van: SuSke op 03 maart 2015, 21:00:45 PM
IS goed hé  ;)

met zo'n uitspraken zou ik maar oppassen, straks zit je in een oranje pakje ergens in een land waar goede sigaren worden gemaakt  ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: centauri167 op 03 maart 2015, 21:02:25 PM
Citaat van: SuSke op 03 maart 2015, 21:00:45 PM
IS goed hé  ;)

met zo'n uitspraken zou ik maar oppassen, straks zit je in een oranje pakje ergens in een land waar goede sigaren worden gemaakt  ;)
je was me voor zat nagenoeg hetzelfde te denken, of je verliest er je hoofd bij !

centauri167

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 maart 2015, 21:03:18 PM
Citaat van: centauri167 op 03 maart 2015, 21:02:25 PM
Citaat van: SuSke op 03 maart 2015, 21:00:45 PM
IS goed hé  ;)

met zo'n uitspraken zou ik maar oppassen, straks zit je in een oranje pakje ergens in een land waar goede sigaren worden gemaakt  ;)
je was me voor zat nagenoeg hetzelfde te denken, of je verliest er je hoofd bij !

meestal gebeurt dit met hun tegenstaanders, minder met hun supporters

doomslu

#64
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 februari 2015, 20:51:33 PM
zijn vroege tijdperk IV wagons Olivier !
Groeten Peter ;)
Citaat van: Break302 op 28 februari 2015, 21:43:05 PM
Ja, die passen geweldig bij de lok die tijdperk III of V / VI is  :-[

Jos

Mannen, we bezitten een schaarse foto van zo'n wagentje met revisiedatum 11/5/1965. Dus wel degelijk tijdperk III.
(detailfoto verwijderd op verzoek van een $*%£ >:( )

Dat de loc en de wagentjes misschien nooit hebben samen gereden is goed mogelijk en zelfs waarschijnlijk, maar so what?
Beiden passen goed op een tp III baan en bij mij zullen ze een museumstel zijn!  :)
Bovendien zijn beiden toch exclusief!

Enkel zij die nog nooit de 'verkeerde' wagen aan de verkeerde loc hebben gehangen mogen het hier oneens mee zijn.  :D  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Luc, in het artikel staat een wagon afgebeeld met een nr kenmerkend tijdperk of toch voor de overgang naar4

21 88 135  5 416(dacht ik) - 7

tijdperk 4 start ergens rond 1968 ? dacht ik met de invoering van de vernieuwde cijfercode (dus nog net/niet een twijfelgeval mits het een wagon betreft met een soortgelijke belettering !

Groeten Peter ;)   

Metpetergaathetbeter

daarnet ook besteld om de 250 te halen !  ;) maar nog geen bevestigingsmail gehad !  :-\

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 maart 2015, 22:25:27 PM
maar nog geen bevestigingsmail gehad !  :-\
volgens mij zat Luc die loc al in elkaar steken vandaar die late bevestiging ! ::) ;D ;) intussen weer eentje bij !

doomslu

Peter, ik zie jouw bestelling nochtans staan hoor. Alles is ok.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 03 maart 2015, 22:34:53 PM
Peter, ik zie jouw bestelling nochtans staan hoor. Alles is ok.
amai dat noem ik nu ne keer Service, ondertussen is alles ook in orde gekomen langs de gebruikelijke weg( nam alleen wat tijd ! )
bedankt en groeten Peter ;)

Gerolf

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 maart 2015, 22:08:06 PM
tijdperk 4 start ergens rond 1968 ? dacht ik met de invoering van de vernieuwde cijfercode (dus nog net/niet een twijfelgeval mits het een wagon betreft met een soortgelijke belettering !

1970  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Sicco

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 maart 2015, 22:08:06 PM
tijdperk 4 start ergens rond 1968 ? dacht ik met de invoering van de vernieuwde cijfercode (dus nog net/niet een twijfelgeval mits het een wagon betreft met een soortgelijke belettering !

Alleen de 201.038 en 201.042 hebben het in de twee tinten groene livrei uitgehouden tot eind jaren zestig en kunnen in theorie ingezet worden met goederenwagens met UIC-nummering. De 201.010 was de schildering begin 1963 al kwijt. De 201.042 was de enige loc die (waarschijnlijk) alle drie de punten van de ster nog had in de late jaren zestig.

gardevil

Hier ook nog geen bevestigingsmail gehad en toch al besteld.  Was bij de vorige uitgave ook alzo? Zal mijn spambox eens uitkuisen.


Edit: Ook niet ion de spam map.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Metpetergaathetbeter

dit schreef LSmodels op hun site :
Indeling volgens tijdperken
De indeling van de tijdperken in de lijsten is benaderend. D.w.z. dat een model met de nieuwe UIC nummering in tijdperk IV zal worden ondergebracht. Dit is niet helemaal correct als men weet dat de UIC nummering voor het internationale materieel werd geïntroduceerd in tijdperk III (1969) en niet aan het begin van tijdperk IV. Een model van L.S. Models dat wordt ondergebracht in het begin van tijdperk IV (zoals de groene I4 en I5 rijtuigen met UIC nummering) reed eigenlijk al met deze nummering op het einde van tijdperk III. Als een model in een bepaald tijdperk wordt geplaatst wil dit niet zeggen dat dit tijdens heel dit tijdperk reed, maar wel dat het voorgestelde model een wagon betreft zoals die gedurende een deel van het betreffende tijdperk heeft gereden. Voor een juistere bepaling van het tijdperk waarin een bepaald model reed (begin- en einddatum), gelieve u zich te wenden tot de tabel die de tijdperken van de Belgische spoorwegen weergeeft samen met hun belangrijkste jaartallen. U vindt deze tabel in de rubriek: "Samenstelling van de treinstellen", "Rangschikking".
http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Articles_N.htm
groeten Peter ;)


fredje

Gisteravond de bestelling gedaan en onmiddelijk erna de bevestiging . Hoop echt dat het geluid de originele is , vind dat machtig .