Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Te bestellen via MSM type 201

Gestart door Snobby Crash, 27 februari 2015, 07:00:15 AM

krispy

Eventjes voor de zekerheid , cabine 1 zit die aan de kant van de ventilators of niet ? Of met andere woorden als men op de zijkant kijkt , zit de plaat met cokeril  aan de  cabine 1 of 2
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

pandur

Kris,
Het wiel 1 is niet aan de kant v/d roosters,
De cokeril plaat staat aan de kant van wiel 1
Op het model is hier een gesloten bufferplaat gemonteerd
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

krispy

Zoals ik al dacht

Bedankt Eric,  morgen maar eens gaan hekwerken,  mag de aansluiting stranden allemaal opnieuw hersolderen ( omdraaien ) en dan hopelijk allemaal juist

Heb precies een maandag machine , gelukkig doet dit niks aan de afwerking van de lok , daar moet gelukkig niks aan veranderd worden
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

OlivierV

Citaat van: krispy op 30 april 2016, 17:14:24 PM
Citaat van: OlivierV op 30 april 2016, 12:51:25 PM
Het lijkt mischien allemaal een beetje muggenziften en misschien te kritisch zijn, maar ik heb mijn model graag naar mijn goesting, dat ik er dan mijn garantie voor schendt maakt mij niet veel uit.

Zo denk ik er ook over 😆

Een nieuwe lok of niet , als er mij iets niet aanstaat , zelf verbeteren want garantie is allemaal schoon op papier maar probeer maar eens een lok van een paar maand oud onder garantie te laten herstellen, het is allemaal niet zo simpel zenne , ( ps ik wil hierbij niet gezegd hebben dat ze bij VBV moeilijk doen hé,  in tegendeel , maar sommige andere merken daartegen , amaai ).
Maar normaal gezien als men een beetje weet wat men doet kan men niets stuk maken , zelfs de decoderen zijn redelijk goed beschermt 😊

Behalve bij een model van + €200 wil ik niets meer moeten aanpassen, daar moet het gewoon juist zijn, alhoewel, bij meer dan  €100 mag dat ook al ne keer correct zijn. Ze groeien tenslotte niet op mijn rug.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje

Hebben jullie al eens naar de koppeling-mechaniekjes gekeken van de Glms Gistwagentjes ?

Bij mij is er ééntje misvormt aan het haakje dat over het chassis hangt waardoor het mechanisme teveel speling heeft in de hoogte.
Ik ga VBVL hierover eens contacteren, hopelijk hebben ze dit onderdeeltje reserve liggen zodat ik dat kan vervangen.

trainspottingjr

nog steeds niks ontvangen , wacht met ongeduld op de facteur.

Heb een DCC-sound bestelt voor mezelf en een vriend, alsook een extra set wagens.
Zijn er nog die vol spanning afwachten???

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Koen

Inderdaad. Ook ik ben ook nog aan het wachten  :)
Nooit te oud om te leren

stoomlokje

ze moeten het paard van de postkoets eerst nog eten geven   ;) ;)

Koen

Geduld jongens. De hele ploeg van VB werkt zich uit de naad om alles klaar te krijgen.
Gun hun de tijd  ::). Je weet, haast en spoed is zelden goed  8).
Uiteraard is iedereen nieuwsgierig naar het resultaat, ook ik  ;)

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

erik de noorman

Vandaag mijn 3 rail-sound versie gekregen. Ik ben tevreden maar ik ben er ook niet wild van. De Märklin modellen moeten er zeker niet voor onder doen.
Bij het opstarten knipperen de lichten lang en de lichtsterkte links en rechts is ook niet gelijk (maar dit kan ook misleiding zijn vanuit welke hoek je naar de lok kijkt).
Bij de cabineverlichting is duidelijk de led te zien is bij hun hun serie 60 en proto 60 wel anders.
De schildering van de kast is schitterend maar ik vind de ster te groot (waarschijnlijk is deze wel correct en bij het märklin model te klein).
Wat me enorm tegen valt zijn de draaistellen. Heel plasticerig weinig detail.
Waarom steken ze onder de 3 rail modellen daar nu eens geen deftige sleper onder is weer zo'n flutte fluitsersleper. Staat bol heeft niet genoeg veerkracht en ratelt als hij niet mooi waterpas staat en geeft slecht contact (is bij alle merken zo buiten fleischmann).
Super sound, rijeigenschappen kan ik nog niet beoordelen mits de lok nog moet ingereden worden en voorzien van een ander sleper.
Het VBV model is misschien correcter dan het Märklinmodel maar vindt de Märklin eerlijk gezegd eleganter en deze oogt beter.
Ik weet het smaken verschillen.
De gistwagentjes vind ik prachtig enkel de voetplank aan de schuifdeur is te grof.

Erik.

ward

Zal je één van de eerste zijn die zijn AC Sound model in ontvangst heeft mogen nemen..
Morgenochten thuis, ik hoop de postbode dan niet te mislopen..

Grtz  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

doomslu

Laatste nieuws uit Ingelmunster: Tegen begin volgende week zullen alle sets verzonden zijn! Waarschijnlijk zelfs al eind deze week.
Een aantal AC sets met sound worden momenteel, als laatste, verwerkt.
Dus zou iedereen logischerwijze zijn model eind volgende week moeten hebben.

Volgende keer gaan we die mannen een handje toesteken met het verpakken.  ;) :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Daar wil ook wel voor zorgen om een dag mee te helpen..



trainspottingjr

de facteur heeft hier net een grote doos gebracht , hij is er straks eens testen op de rollenbank.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Snobby Crash

Vorige vrijdag zat er een briefje in de brievenbus van B-post dat ze aan de deur waren geweest...
Er stond op dat ze maandag 2 mei terug zouden aanbieden... echter hele dag uitgekeken, maar niemand gezien..
Gisteren was ik ook thuis aan het werk op de oprit, en ook niemand gezien...

Allee, geduld is een mooie deugd...

;-)