Te bestellen via MSM type 201

Gestart door Snobby Crash, 27 februari 2015, 07:00:15 AM

Herwig

#540
Loc VBV versus Trix:   gele ster op de kop:

Het formaat, de breedte, van de VBV-ster is groter,  juist zoals op de kop van het grote voorbeeld 210 010.

De Trix-ster is merkelijk kleiner.  Maar zou dit ook zo geweest zijn op de grote 210 001 ?
(van die foute horizontale handgreep, werd reeds voorheen aangehaald...) 


>>>>  de foto's i.d.   M.Delie-boeken   leren ons dat de zijpunten (links/rechts) van de ster op de échte 201 001, ...010, ...27  zo ver naar buiten komen als (correct) gecopieëerd op de H0-versie van VBV.
De ster op de snuit van de Trix is dus zeer vermoedelijk te klein (niet breed genoeg)  weergegeven....

Thommy

vandaag getest...sound ed echt mooi geluid. Vooral leuk met de powerpack. Neem je de loc van de sporen blijven de lichten ed nog redelijke tijd branden. Rode sluitseinen apart te schakelen.

m'n dochtertje van 2,5j was er enorme fan van. Nog meer dan van m'n roco 60 sound.

nu, qua decoder functies pak beter dan de MSM HLD62.
Greetz

Thommy

factageklerk

heeft er hier al iemand de 3 rail sound versie?
 

reeves

Nee, deze kwamen na de dcsounds dus nog ff wachten

Groet Tom

stoomlokje

Mijn DCC Soundloc is vandaag ook aangekomen , samen met de set gistwagentjes.
Is inderdaad een mooie lok, prachtig afgewerkt.

Als ik mijn foto's van de echte HLD 59 bekijk zie ik de eerste fout , nl het raampje en de deur duidelijk.
Ik moet spijtig wel de 2 opmerkingen die hier al genoemd zijn, bijtreden:
1° de verhoudingen van de deur en het raampje kloppen niet , deze zijn echt te breed, (echter ook bij de Mä-Trix uitvoering )
Als de deur en het raampje iets smaller waren , dan zou de snuit er ook beter uitkomen , naar de werkelijkheid.
2° de neerhangende NEM 362 koppelschacht. ( dat vindt ik persoonlijk de grootste misser )
Voor de rest is het echt weeral een prachtige lok van Van Biervliet voor een schappelijke prijs.
Proficiat voor VBVL

GDE

Ik ben ook wel benieuwd.  Zeker de rijeigenschappen moeten de dag van vandaag perfect zijn.  Helaas stel ik vast dat de budget modellen van vbv wel eens schoonheidsfoutjes hebben die vermeden zouden kunnen worden.  De reeks 60/61 en 60proto zijn wat mij betreft topmodellen die wat duurder zijn maar waar ook geen opmerkingen over zijn. De 62 heeft ver uitkomende handgrepen onder de ramen die wat dichter tegen de neus zouden mogen. Ook de ramen lijken wat raar en de schort onderaan sluit wat minder mooi aan. De  bolle neus heeft dan wel heel lange lichten die wat mij betreft korter zouden mogen zijn.  Dit zijn natuurlijk kleine schoonheidsfoutjes maar als er al modellen zijn van andere merken dan hoop je natuurlijk dat vbv met een nog beter model komt.  Persoonlijk vind ik nog altijd dat vbv prachtige modelen uitbrengt maar ik betaal toch liever ietsje meer voor een perfect model.  Waarschijnlijk zal de tegenslagende rijeigenschappen van de  Peter's vbv 59 een kinderziekte zijn en geraakt dit wel opgelost.  Deze staat trouwens ook al op mijn verlanglijstje.

7003

Ik heb hem gisteren ook aangekregen.
Ik heb niets anders dan lof.
Aan al degene die aan dit project hebben mee gewerkt een dikke pluim.

Ik heb de sound versie dit is echt wel genieten met booster geluid.
Het geluid is echt top!
Dit zou nog iets voor piko zijn in de rangeermachientjes met booster.
Loc in kruipgang aan lange trein en brullen maar.

Voor deze prijs zo'n model laat maar komen, haal project 51 maar uit de koelkast zou ik zeggen.

Mvg
7003

reeves

Booster sound??? Verklaar u nader  :)

Groet Tom

Thommy

Citaat van: geert desc op 30 april 2016, 00:17:30 AM
Ik ben ook wel benieuwd.  Zeker de rijeigenschappen moeten de dag van vandaag perfect zijn.  Helaas stel ik vast dat de budget modellen van vbv wel eens schoonheidsfoutjes hebben die vermeden zouden kunnen worden.  De reeks 60/61 en 60proto zijn wat mij betreft topmodellen die wat duurder zijn maar waar ook geen opmerkingen over zijn. De 62 heeft ver uitkomende handgrepen onder de ramen die wat dichter tegen de neus zouden mogen. Ook de ramen lijken wat raar en de schort onderaan sluit wat minder mooi aan. De  bolle neus heeft dan wel heel lange lichten die wat mij betreft korter zouden mogen zijn.  Dit zijn natuurlijk kleine schoonheidsfoutjes maar als er al modellen zijn van andere merken dan hoop je natuurlijk dat vbv met een nog beter model komt.  Persoonlijk vind ik nog altijd dat vbv prachtige modelen uitbrengt maar ik betaal toch liever ietsje meer voor een perfect model.  Waarschijnlijk zal de tegenslagende rijeigenschappen van de  Peter's vbv 59 een kinderziekte zijn en geraakt dit wel opgelost.  Deze staat trouwens ook al op mijn verlanglijstje.

ik vind dat een model als een LSM ook wel eens nader bekeken mag worden dan. Koppeling van m'n HLE11 hangt ook door ipv mooi recht.
En die vinden we dan wel een super model en de prijs is navenant voor een super model.

We zitten te klagen omdat ons blad een exclusieve loc maakt voor een aanvaardbare prijs. Als MSM afkomt met een gewone loc voor 300euro zal het al een pak moeilijker zijn om die aantallen te krijgen.
Greetz

Thommy

D_Loc

Citaat van: reeves op 30 april 2016, 09:00:49 AM
Booster sound??? Verklaar u nader  :)

Groet Tom
Via een functietoets kan het motorgeluid naar volle toeren worden gebracht (vergelijkbaar met manual notching maar dan prettiger qua werking) waardoor aan lage snelheid met vol vermogen kan worden gereden, zodra je de functie weer uitzet valt het toerental terug naar het toerental dat hoort bij die snelheid.
Ik heb een soortgelijke functie een tijdje terug toegevoegd aan het geluid van de class 66 voor Erwin.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

krispy

Zo ben daarstraks de mijne ook gaan afhalen op de post
Pluim voor VBV

Maar toch een opmerking ivm het intern soldeerwerk , de PCB  hetgeen machinaal gedaan wordt is perfect gesoldeerd , maar de aansluiting van de draadjes aan de PCB dit is echt amateurs werk 😢sorry voor de  woorden , kan zijn dat ik heel kritisch ben , maar doe dit alle dagen , en moet zeggen , dat mogen wij niet doorlaten .Ook oppassen geblazen voor geplette draadjes , zouden kunnen in contact komen met het metalen chassis.

Heb alles ondertussen gefansoeneerd  en ben klaar om in te rijden , iets voor vanavond.

Dus bij VBV als hier iemand van jullie meeleest , een punt om bij de volgende aandacht aan te besteden .😊

Verder een mooie aanwinst en mooi geluid , hier effectief een powerpack in voorzien , wat alleen maar ten goede kan komen zou ik zeggen.

Laat actief 2016 ook maar starten ( Let wel op men opmerking hé 😆)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

OlivierV

#551
Het rijgedrag van PeterVG's loc valt eventueel op te lossen met de CV54 truc voor ESU (vanaf V4) decoders. Want vindt het niet normaal dat hij zo slecht rijdt, die van mij doet het prima, 's trouwens ook ne sterken beer om het zo te zeggen qua trekkracht.
- Schrijf in CV54 waarde 0.
- Ga naar rijmodus, druk op F1 (ja dat werkt ook bij soundlocs).
- De loc zal een meter of 2 meter vooruit schieten, vervolgens neemt hij de motorkarakteristieken op in de decoder.
- Nadien nog wat verder afregelen met CV3,4,5 en 6 tot het helemaal naar uw goesting is.
- Na ongeveer een kwartiertje heb ik zo een loc qua rijgedrag geprogrammeerd naar mijn goesting.


Citaat van: Thommy op 30 april 2016, 10:56:43 AM


ik vind dat een model als een LSM ook wel eens nader bekeken mag worden dan. Koppeling van m'n HLE11 hangt ook door ipv mooi recht.
En die vinden we dan wel een super model en de prijs is navenant voor een super model.

We zitten te klagen omdat ons blad een exclusieve loc maakt voor een aanvaardbare prijs. Als MSM afkomt met een gewone loc voor 300euro zal het al een pak moeilijker zijn om die aantallen te krijgen.
Mijn 1206 van LS heeft daar geen last van ...

Citaat van: krispy op 30 april 2016, 12:11:55 PM
Zo ben daarstraks de mijne ook gaan afhalen op de post
Pluim voor VBV

Maar toch een opmerking ivm het intern soldeerwerk , de PCB  hetgeen machinaal gedaan wordt is perfect gesoldeerd , maar de aansluiting van de draadjes aan de PCB dit is echt amateurs werk 😢sorry voor de  woorden , kan zijn dat ik heel kritisch ben , maar doe dit alle dagen , en moet zeggen , dat mogen wij niet doorlaten .Ook oppassen geblazen voor geplette draadjes , zouden kunnen in contact komen met het metalen chassis.

Heb alles ondertussen gefansoeneerd  en ben klaar om in te rijden , iets voor vanavond.

Dus bij VBV als hier iemand van jullie meeleest , een punt om bij de volgende aandacht aan te besteden .😊

Verder een mooie aanwinst en mooi geluid , hier effectief een powerpack in voorzien , wat alleen maar ten goede kan komen zou ik zeggen.

Laat actief 2016 ook maar starten ( Let wel op men opmerking hé 😆)

Dat doen ze zeker.

Ik heb bij mijn loc ondertussen de cabineverlichting afgekoppeld en ingeruild voor schakelbare sluitverlichting. Schakelbare cabineverlichting(deze brandt bij de analoge modellen standaard, maar uit de mond van een treinbestuurder vernam ik dat deze nooit rijden met cabineverlichting ingeschakeld) komt er nog wel wanneer ik een extra printje maak om AUX3 en 4 te versterken...

Die losse kabel komt van AUX3, ligt al klaar voor wanneer ik mijn printje gemaakt heb.
VBV Type 201.010

Het lijkt allemaal een beetje muggenziften en misschien te kritisch zijn, maar ik heb mijn model graag naar mijn goesting, dat ik er dan mijn garantie voor schendt maakt mij niet veel uit.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

krispy

Citaat van: OlivierV op 30 april 2016, 12:51:25 PM
Het lijkt mischien allemaal een beetje muggenziften en misschien te kritisch zijn, maar ik heb mijn model graag naar mijn goesting, dat ik er dan mijn garantie voor schendt maakt mij niet veel uit.

Zo denk ik er ook over 😆

Een nieuwe lok of niet , als er mij iets niet aanstaat , zelf verbeteren want garantie is allemaal schoon op papier maar probeer maar eens een lok van een paar maand oud onder garantie te laten herstellen, het is allemaal niet zo simpel zenne , ( ps ik wil hierbij niet gezegd hebben dat ze bij VBV moeilijk doen hé,  in tegendeel , maar sommige andere merken daartegen , amaai ).
Maar normaal gezien als men een beetje weet wat men doet kan men niets stuk maken , zelfs de decoderen zijn redelijk goed beschermt 😊

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

krispy

Zo , het inrijden is achter de rug , moet zeggen loopt nu vlotjes , geen gestoter.
Enige minpunt hier is dat cabine 1 stand anders staat als men andere loks ( ook de afgewerkte kant staat hier stand op cabine 2 ) moet dus de invers aanzetten om hetzelfde als de andere loks te reageren of tegel als de draadjes omwisselen , licht,cabine en motor.
Hebben andere dat ook voor of ben ik dat alleen , ( dit kan mischien mijn opmerking over het soldeerwerk verklaren )

Leuk detail de cabine verlichting dooft automatisch  tijdens rijden  en gaat opnieuw aan als hij stil staat

Qua geluid  is het een heel ander dan het vroegere diesel geluid van esu  dat in men roco loks  steekt .
Ook leuk is f24  dimmen van de sound waardoor het maar half zo luid staat , mooi als de lok verdwenen is.
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

OlivierV

Misschien ligt de motor er omgekeerd in. Ben ik al verscheidene malen tegengekomen met locs van een ander merk
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan