Te bestellen via MSM type 201

Gestart door Snobby Crash, 27 februari 2015, 07:00:15 AM

doomslu

Citaat van: PeterVG op 27 april 2016, 20:05:00 PM
Ok dan heb ik pech mijn model rijdt in één richting op lage snelheid met horten en stoten. In de twee richtingen waggelt hij en begint op een gans te lijken. Zoals reeds gemeld is de aanzetsnelheid hoog.
Goed hij verhuist naar de kast en dan hoef ik me er verder niet over te ergeren ik heb een prachtig alternatief.
Terug naar de fabrikant zou ik zeggen!

Wat het front betreft heb ik wel vertrouwen in VB. Ze hebben de loc tot in de details opgemeten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Thommy

der zijn bij het maken verschillende mensen die kritiek gegeven hebben over hoogte of plaats lichten. Als ik ze vergelijk met de realiteit, lijkt er me ook 1 en ander niet te kloppen. Maar ik ben wel redelijk zeker dat VB de moeite genomen heeft een correcte kast te maken.

morgen wss es testen.
Greetz

Thommy

Snobby Crash

Peter,

Heb je je model al een half uurtje ingereden ?
Wat betreft het snelle aanzetten, dit kan je instellen door je cv waardes aan te passen
naar jou voorkeur hè... Cv3 en cv4 zijn de respectievelijke cv's om je optrek en afrem
vertraging in te stellen....

Desnoods kan je ook in cv8 het getal 8 schrijven dan staat je decoder terug in fabrieksinstellingen en zou het optrekken in beide richtingen ongeveer hetzelfde moeten zijn, tevens ook het afremmen...
Alhoewel, je met een motor zit, zou er eventueel wel verschil kunnen zitten tussen vooruit en achteruit hè !

Geert

Dirky

Citaat van: PeterVG op 27 april 2016, 20:40:03 PM
Om nog even terug te komen op mijn twijfels bij het front van de loc.
Wie kan deze vreemde vaststelling verklaren? Op de doos van het MSM model is een mooie technische tekening van de 201/59 afgebeeld. Wanneer ik het TSP boek van de reeks 201/59 open sla vind ik onmiddellijk achter de cover eveneens een technische tekening. Dan merk ik dat de tekening van de doos een meer rechte hoek afbeeld dan de tekening in het boek welke een vrij schuin front weergeeft.
Wie heeft er gelijk? Is het front van de matrix dan toch beter?
Wat zeggen de specialisten, ik ben benieuwd.



Als ik vergelijk met mijn gegevens voor de bouw van een spoor 1 model zit VBV er toch vrij dicht bij, niet?
Tekeningen, zoals bvb die van Blesel (dacht ik) zijn ook niet betrouwbaar. En bovendien geeft de neus van de loc een vrij vertekend beeld in zijaanzicht door de beide "knikken" in het front (horizontaal en vertikaal)

Ik heb vandaag ook mijn pakje gehad en wat me direct opviel is dat de franse tekst op de deur van de wagonnekes niet mooi recht gedrukt staat. Mag nog budget line zijn, zoiets vind ik dan echt niet OK!

Metpetergaathetbeter

VBV zei dat hij gemaakt was zoals op plans, ik had eigenlijk het gevoel dat er toch iets aan scheelt :-\ (trouwens vanaf we een eerste foto zagen ;)

OlivierV

#530
Hier nog een echte foto...
Zal die van mij straks in een gelijkaardige hoek fotograferen, dan kunnen we verder discussiëren...
Een wijs man zei mij dat het misschien makkelijker is om er de VBV, de MaTrix en den echten erbij te nemen. Telkens de afstanden van de deur tot de voorkant te meten, delen door 87, meten bij de schaalmodellen, vervolgens de conclusies trekken. Daarmee komen we al ver men dunkt.




Zelfde hoek.


Zijaanzicht. Front is zeker schuin, maar kan mij niet van de indruk ontdoen dat het blijkbaar schuiner moet.


Feedback voor volgende reeks 59-ers.
Minpuntje dat ik ondervonden heb, bij het rijden met Fleischmann profi-koppelingen (heel mijn collectie is daarmee uitgerust en ook die van nog andere modelspoorders neem ik aan) treedt het volgende op. Het voorontkoppelmechanisme blijft regelmatig op de andere sporen haperen wanneer ik over een wissel rij. Dit komt omdat de NEM-schachten lichtjes naar beneden hangen. Met wagens er achter is dat probleem er niet. Maar ik rij met koppelingen langs 2 kanten, zoals er nog wel zijn, dan kom je dat probleem tegen.

Doe je het mechanisme open, dan zie je een veertje, welk precies niet straf genoeg is de koppelinghouder stevig vast te houden. Bij locs als de 55 en 60 proto treedt dit probleem niet op.

Indien anderen ook eens dit willen testen met de fleischmann profi-koppeling langs beide zijden en wat rondrijden op hun baan, dan zou feedback zeer welkom zijn.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Als ik de foto's vergelijk, lijkt de deur iets te breed. Niettemin vind ik dat de loc (bij mij intussen ook aangekomen) prima oogt  :)

Bedankt voor de Fleischmann-kortkoppeling-tip !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

pandur

Mijn ervaring met Roco kortkoppelingen ;
de NEM schachten met koppeling hangen zonder belasting iets naar onder ,  zelfs zodanig dat de onderste beugel soms in de wissels de sporen raakt,
met gevolg dat je problemen hebt als je rijdend een sleep wil koppelen
Eenmaal gekoppeld is er niets aan de hand.
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

efl045

#533
Citaat van: doomslu op 27 april 2016, 20:42:18 PM
Ze hebben de loc tot in de details opgemeten.
Zou liefde dan toch blind zijn...Als ik de hoogte/breedte verhouding van het raam in de deur van de echte en het model vergelijk vraag ik mij af of ze hoedanook wel gemeten hebben, met een simpele schatting kan het al beter...Ziet niemand dat dan, of wil men dat niet zien?

mark7758

Dit Forum begint op Nederland te lijken.   :'( :'( :'( :'(

Niemand zegt wat omdat ze allemaal tevreden zijn.
Zodra er 1 iemand iets klaagt, moet de rest mee klagen.

Ik heb het model NIET en kan er niets over zeggen.
Vind je iets niet mooi? Terug sturen. Dan.
Tevreden? Geniet er van.

Sorry moest het even kwijt. :-[

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

beginner

Over Nederland gesproken.
Wanneer kunnen wij onze set in ontvangst nemen?
Elke dag ontvang ik de postbezorger met een brede lach. Maar het helpt niet.

Maar we hebben geduld........

Groet,  Rob

ACFI

Citaat van: beginner op 28 april 2016, 13:52:07 PM
Over Nederland gesproken.
Wanneer kunnen wij onze set in ontvangst nemen?
Elke dag ontvang ik de postbezorger met een brede lach. Maar het helpt niet.

Maar we hebben geduld........

Groet,  Rob
Rob,

als het een troost kan wezen ... niet alle belgen hebben hun bestelling al ontvangen.

ACFI

OlivierV

#537
Problemen met een model.

Terugsturen kan zeker, maar als het model optisch aan uw verwachtingen voldoet dan loont het zeker de moeite om zelf wat onder de motorkap/onzichtbare mechaniek te gaan verbeteren.

Verwijder de bufferbalk met 2 schroefjes. Neem wat styreen van 0.3mm bij de hand, snij de vorm uit, druppeltje lijm, plakken maar en de koppeling hangt al veel minder naar beneden. Zonet even getest op mijn baan, hapert nergens meer, nu nog eventjes de andere kant en 't is in orde.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Koen

@Rob,

Ik woon in België en zit ook nog te wachten dus ...
Nee, het is niet evident voor Van Biervliet. Zij zijn dag en nacht aan het werk om alles te verwerken (chapeau trouwens!!!).

Nog even geduld  ;)

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Herwig

post  # 528 (Dirk):   citaat:        "  Tekeningen, zoals bvb die van De BleseR (dacht ik) zijn ook niet betrouwbaar  "

Hoe bedoelt u ?