Oud draadje over VT11.5

Gestart door Huugooke, 26 februari 2015, 13:35:38 PM

OlivierV

Citaat van: Huugooke op 02 maart 2015, 12:39:42 PM
Citaat van: OlivierV op 02 maart 2015, 12:31:05 PM
Amai Hugo, doe zo voort, beschik je trouwens ook over extra tussenrijtuigen.
Ja, de "erganzungsset"; nog vier rijtuigen! Dat is nog een hoop werk. => modelbouwplezier
Eventjes gecorrigeerd.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 02 maart 2015, 12:49:38 PM
Citaat van: Huugooke op 02 maart 2015, 12:39:42 PM
Citaat van: OlivierV op 02 maart 2015, 12:31:05 PM
Amai Hugo, doe zo voort, beschik je trouwens ook over extra tussenrijtuigen.
Ja, de "erganzungsset"; nog vier rijtuigen! Dat is nog een hoop werk.

Waar haalt ie dat toch allemaal? :-\ :-\ ;D

;)
Mensen komen dat hier aan mijn deur brengen; heel raar!

Huugooke

Intussen zijn de printjes van de "alles-etende LEd" aangekomen.
Daar is ook plaats op voor een Elco, om onderbrekingen op te vangen.
En daar rijst meteen een vraagje: die staat achter de gelijkrichter, wat is dan een veilige werkspanning?
De uitgangsspanning van mijn centrale staat op 15V, maar wat is de hoogste die je kan tegenkomen? En het is geen sinusvormige  wisselspanning, wat geeft dat na de gelijkrichter?

OlivierV

Normaal zal dat iets zoals hieronder geven, de condensator dient enkel om af te vlakken.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

de allesetendeledprintjes zin er:

Huugooke

Een 100microfarad doet niet veel, en de spanning stijgt ook niet.

Huugooke


Gerolf

Citaat van: Huugooke op 02 maart 2015, 21:28:49 PM
Een 100microfarad doet niet veel, en de spanning stijgt ook niet.

Die Elco hoeft ook niet groot te zijn, maar wel een minimale werkspanning van 25 Volt te hebben (liever 40)
Dat er geen spannings- of lichtverschil is, dat is logisch.
Het principe van de allesetende led is, dat de stroom gestabiliseerd wordt - ongeacht de ingangsspanning
Als je meer of minder licht wil, zal je aan de weerstandswaarden iets moeten veranderen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Citaat van: Gerolf op 03 maart 2015, 10:36:11 AM
Citaat van: Huugooke op 02 maart 2015, 21:28:49 PM
Een 100microfarad doet niet veel, en de spanning stijgt ook niet.

Die Elco hoeft ook niet groot te zijn, maar wel een minimale werkspanning van 25 Volt te hebben (liever 40)
Dat er geen spannings- of lichtverschil is, dat is logisch.
Het principe van de allesetende led is, dat de stroom gestabiliseerd wordt - ongeacht de ingangsspanning
Als je meer of minder licht wil, zal je aan de weerstandswaarden iets moeten veranderen.
Het ging me me niet om de lichtopbrengst, Gerolf, want die heb je gekozen door de weerstand.
Volgens de website dient de elco om onderbrekingen op te vangen, vandaar dat ik wat sceptisch was. Een 100micro doet niet veel op dat gebied, en voor 1000 of meer heb je dan weer veel plaats nodig, zeker als je er toch één met een veilige werkspanning kiest.

Huugooke

Het is me ook net opgevallen dat op de deurtjes "Helvetia" staat. Plakkers met "Diamant" zullen wel niet bestaan zeker?  ;D

Huugooke

Ziezo, 24 zetels later zit er toch wat publiek in de bar.
Let vooral op het charmante oudere koppel.


Gerolf

Citaat van: Huugooke op 03 maart 2015, 11:29:59 AM...om onderbrekingen op te vangen ... 100micro doet niet veel op dat gebied, en voor 1000 of meer heb je dan weer veel plaats nodig, zeker als je er toch één met een veilige werkspanning kiest.

Vele kleintjes maken een groot? Parallel aangesloten?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Citaat van: Gerolf op 04 maart 2015, 09:11:48 AM
Citaat van: Huugooke op 03 maart 2015, 11:29:59 AM...om onderbrekingen op te vangen ... 100micro doet niet veel op dat gebied, en voor 1000 of meer heb je dan weer veel plaats nodig, zeker als je er toch één met een veilige werkspanning kiest.

Vele kleintjes maken een groot? Parallel aangesloten?
Ruimte, Gerolf, ruimte!
In dat bar-rijtuig is zelfs geen plaats voor de print; ik ga dat moeten oplossen door de componenten te "verspreiden", of toch maar overschakelen op een Led-strip met elektronica aan boord.