Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Versturen naar ESU-Duitsland

Gestart door Rangeerduivel, 25 februari 2015, 16:20:50 PM

Rangeerduivel

Heeft iemand idéen/tips om betrouwbaar/goedkoopst/met zekerheid een pakket te versturen naar Duitsland?
Door de bestemmeling wordt mij de raad gegeven om best te versturen met een tracknummer,maar versturen met bvb DHL lijkt mij als partikulier wel zeer omslachtig en waarschijnlijk ook duur.
Het gaat om een ESU loc die onder garantie zou hersteld worden door ESU

Dank bij voorbaat

;)

Dirky


Huugooke

DHL moet je het pak afgeven op een afhaalcentrum; eerst wel via internet passeren
https://www.dhlparcel.be/nl/particulier

Ik zou het ook met bpost verzenden; ik vrees dat de risico's even groot zijn.

er is ook nog UPS
http://www.ups.com/content/be/nl/shipping/index.html?WT.svl=SubNav

bollen neus

Als het nog onder de garantie valt zullen de verzendkosten ten laste zijn van de fabrikant peis ik.

Meestal Bpack world van de Post, daar heb ik nog geen problemen mee gehad, zelfs al naar Noorwegen en USA verzonden.
Den Eric.

Rangeerduivel

Ik denk dat ik voorBpack world van de post ga kiezen,een postkantoor is er zelfs bij ons in de gemeente,,,

Als ik het goed begrepen heb moet het pakket voor UPS afgeleverd worden in Machelen en voor DHL in Diegem,
Als het opgehaald wordt aan huis betaal ik nog méér!
Ik kan het evengoed zelf naar Duitsland voeren! ???

;)

PietB

#5
Citaat van: Rangeerduivel op 25 februari 2015, 16:20:50 PM
Het gaat om een ESU loc die onder garantie zou hersteld worden door ESU
En die stuur je dan naar Duitsland???
Terwijl de Benelux verdeler in België zit en een prima garantie - service record heeft!

Train Service Danckaert
Hamiltonpark 14, 8000 Brugge, België
Telefoon:+32 475 24 19 58

Waarom dan zelf naar Duitsland sturen?

Jou zou de loc daar bij wijze van spreken nog zelf naar toe kunnen brengen ook, zo ver is Brugge niet van jouw woonplaats verwijderd.

grt Piet.

bellejt

als het de invoerder niet bevalt of het op een beurs gekocht is dan heb je een probleem.Kan er van meespreken.Gelukkig dat VBV het toen heeft opgelost ism ESU.Had ik de invoerder niet nodig want zij doen het rechtstreeks met de fabrikant.En by trhe way kreeg ik toen een heel beledigende mail.Onmiddelijk afgedaan voor mij.Esu enkel nog bij mijn vaste winkel met 500 % service.Zonder invoerder.

PS: beste is een Bpost secure internationaal.Dan moet de ontvanger aftekenen.Mss zal esu je wel een terugbetaling of jeste doen aangaande verzendkosten in garantie.

Rangeerduivel

De nagel op de kop Piet,
ware het niet dat;

Ik gisteren kontakt genomen heb met support@tsdbvba,be en mijn probleem aan hen voorgelegd heb,
Binnen het uur had ik antwoord van hen met de raad mijn loc op te sturen naar ESU in NEU-ULM-Duitsland,waar de loc onder garantie zal hersteld worden mits hij nog géén 2 jaar oud is,
vandaar...

In Brugge doet men waarschijnlijk geen herstellingen,zeker niet onder waarborg

;)

bellejt

nogmaals het bewijs dat de garantie voor de invooerder niks heeft naar de klanten toe.Van service gesproken.Geeft wel de indruk dat eraan verdienen wel kan maar de echte service teveel is gevraagd.Is reeds op meerdere forums aangeklaagd maar nog steeds niet veranderd.Vorige week de bevestiging gehad van een verkoper dat hij tijdens garantie zelf het nodige moet doen met esu rechtstreeks ipv via invoerder.Moet wel via invoerder intrekken of er zelf omgaan bij ESU.Waarom heb je dan nog een invoerder nodig voor Benelux ? Daarom dat ik voor al mijn ESU bij mijn vaste winkel ga die rechtstreeks met ESU werkt.Geen geklooi om later teleurgesteld te zijn en hetzelfde negatief antwoord te krijgen.

Rangeerduivel

#9
Citaat van: bellejt op 25 februari 2015, 17:13:54 PM
als het de invoerder niet bevalt of het op een beurs gekocht is dan heb je een probleem.Kan er van meespreken.Gelukkig dat VBV het toen heeft opgelost ism ESU.Had ik de invoerder niet nodig want zij doen het rechtstreeks met de fabrikant.En by trhe way kreeg ik toen een heel beledigende mail.Onmiddelijk afgedaan voor mij.Esu enkel nog bij mijn vaste winkel met 500 % service.Zonder invoerder.

PS: beste is een Bpost secure internationaal.Dan moet de ontvanger aftekenen.Mss zal esu je wel een terugbetaling of jeste doen aangaande verzendkosten in garantie.
Ik heb de loc tweedehands op Ebay gekocht en dat ook vermeld aan TSD,
Hun antwoord klonk zo;
"De oplossing voor uw probleem is als volgt:U stuurt-zoals vermeld in de handleiding-uw locomotief op naar ESU en dan liefst in de originele verpakking,
Esu electronic solutions ulm Gmbh&coKG
Kundendienstabteilung
Edisonallee 29
D-89231 Neu-Ulm
Deutschland
Vermeld duidelijk het probleem(in Engels of Duits)zorg er tevens voor dat u een pakketnr heeft,dus niet opsturen via post of zo,
Daar deze loc geen 2 jaar oud is hoeft u zelfs geen aankoopsbewijs bij te voegen en zal ESU deze herstellen of vervangen onder waarborg,spijts u deze 2dehands heeft gekocht,"
Einde bericht
Dus dat noem ik pas echt service!

;)

Huugooke

Die UPS afhaalpunten zijn inderdaad dun gezaaid. Met DHL gaat het via lokale dagbladhandelaars en dergelijke.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 25 februari 2015, 17:33:22 PM
Dus dat noem ik pas echt service!

Rudy dubbel gevoel hé, 't is net als een chirurg die zegt tegen een voetballer : " Had ge nu basket gespeeld dan had ik je nu niet moeten opereren aan je meniscus ;D

bellejt

Rudi wat is eigenlijk het probleem ? Mss kan het hier opgelost worden tegen de kostprijs van het verzenden.

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 februari 2015, 17:45:28 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 25 februari 2015, 17:33:22 PM
Dus dat noem ik pas echt service!

Rudy dubbel gevoel hé, 't is net als een chirurg die zegt tegen een voetballer : " Had ge nu basket gespeeld dan had ik je nu niet moeten opereren aan je meniscus ;D

Daarmee bedoel ik wel de service van ESU zelf hé,
Loc geen 2 jaar oud,onvoorwaardelijk garantie,de meesten zouden zich er vanaf maken met"Je hebt niet nieuw bij ons gekocht,trek uw plan!"
Toch wil ik hier wel voorzichtig zijn in mijn uitspraken,
Het is ergens wel logisch dat TSD geen hersteldienst in leven kan houden voor het geval er ooit eens een decoder of locje stukgaat,als er op een bepaald ogenblik niets te herstellen valt zit die werknemer/hersteller daar maar met zijn duimen te draaien maar moet hij toch betaald worden,
daarenboven zal dit ook wel gebeuren in samenwerking en medewetenschap van ESU DUitsland,zij zijn tenslotte de grote baas en bepalen hoe alles in zijn werk dient te gaan.

;)

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 25 februari 2015, 18:03:06 PM
Rudi wat is eigenlijk het probleem ? Mss kan het hier opgelost worden tegen de kostprijs van het verzenden.

Het gaat dus om de NMBS 8040,
heeft 2 weken perfect gewerkt,tot gisteren plots de sound uitviel,
Bij het opstarten van de fictieve motor gaat alles normaal,tot 20 à 30 sec later het geluid stuiterend weg valt en hij geen enkel geluid meer maakt,
Alle andere funkties blijven werken zoals tevoren,doch zonder geluid,
normaal maakt hij ook de geluiden van remmen,voorverwarmer,inschakelen versnelling,(ont)koppelen enz,nu dus niet meer!
Dus vermoed ik dat het euvel aan de decoder ligt en niet aan de luidspreker,
Dit heb ik ook zo gemeld aan TSD, met het u bekende antwoord,
Het enige wat ik kan met de Multimaus is recetten,wat ik ook gedaan heb,maar dat brengt geen soelaas,
Andere werkzaamheden wil ik vermijden daar anders de waarborg in het gedrang kan komen,

;)