Volgende week een in-house opleiding ITIL

Gestart door Terrie, 25 februari 2015, 10:43:09 AM

Terrie

Volgende week een toffe week! Ik werk in een informaticabedrijf en wij worden uitgestuurd om de IT in andere bedrijven te runnen. Soms voor 3 maanden, kwestie van een inzicht te krijgen in de behoeften van de klant om daarna een softwareprogramma te kunnen aanbieden, soms veel langer. Altijd afwisselend dus, want wanneer het je in een bepaald bedrijf niet zo aanstaat kun je vragen om met een collega te wisselen, maar dikwijls ver van huis.

Nu, mijn 'echte' collega's ken ik amper. We werken immers vaak buitenshuis, maar volgende week hebben we in ons bedrijf een in-house ITIL opleiding. Nu volgende week het Intermediate niveau, en dan over een half jaar het Expert niveau. Das heel tof, ik woon vlak bij mijn bedrijf maar moet er maar zelden zijn. Volgende week dus wel, en dan moet ik maar 7 minuten met de wagen rijden.

Het voordeel van zo'n in-house opleiding bij ons is dat het natuurlijk helemaal zal afgestemd zijn op wat wij moeten doen. Wanneer je zo'n opleiding elders volgt zijn er meerdere mensen die deelnemen, en ze proberen zich natuurlijk aan iedereen aan te passen. Nu is het helemaal op maat gemaakt voor ons.

Maar wat dat vooral betekend, is dat ik eindelijk tijd ga hebben om mijn treintafel op zolder af te krijgen. Het materiaal heb ik al maanden in huis, maar in het weekend is er altijd iets te doen geweest ('t was ook kerstmis en dergelijke), en door de week ben ik meestal pas tegen 20h00 thuis. Dat is heel laat om nog iets te ondernemen. Dat is eten, en tv kijken. Deze week ben ik dus om 17h07 thuis!! Ik kan het amper geloven ! En over een half jaar weer !

dani

succes met de bouw  van de baan, maar vergeet niet tussendoor ook wat te studeren.
Ik meen me te herinneren dat die ITIL  opleidingen meestal gekoppeld zijn aan een examen.   (ik heb er ook enkele meegemaakt)

Of is het geen echte certificatie track, maar eerder een "need to know" opleiding ?

Wat het ook moge zijn...  Good luck, en ik kijk al uit naar je foto's van de baanbouw .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

Citaat van: Terrie op 25 februari 2015, 10:43:09 AM
...pas tegen 20h00 thuis. Dat is heel laat om nog iets te ondernemen. Dat is eten, en tv kijken...

Je kan die TijdVerprutser ook uit laten staan. Er zit een knop op dat ding om dat te bereiken. :)

Verder succes met je opleiding
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.