Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nieuwe modelbaan 650cm x 475 cm

Gestart door n/a, 26 mei 2006, 14:41:37 PM

n/a

#45
citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door Locorail

@ Nonkelronnie,
O.K. kan ik voledig inkomen , maar heeft men u dan ook concrete voorbeelden al dan niet met foto's of schetsen verzonden?


Euh nee. Ik heb mijn plan dan maar volledig omgegooid enkele weken later



Awel dat vind ik nu triestig ze , niet dat gij uw plan volledig hebt omgegooid, integendeel.

Maar waarom worden er geen voorbeelden gegeven?
Er is toch een spreekwoord dat zegt "VIER OGEN ZIEN MEER ALS TWEE "
Dus alle forumledens ogen zien ontiegelijk veel.
Mijn plan mag , en zal dan wel rechtlijnig zijn , maar waarom krijg ik dan geen voorbeelden van hoe het misschien beter kan.

Ik ben dit topic begonnen met de vraag om hulp.
De antwoorden die ik kreeg was "gewoon fantasie laten " of "op zulke oppervlakte kan je bijna alles"
En ok dat is juist , maar blijkt nu dat mijn fantasie beperkt of al dan niet rechtlijnig is.
Ik weet heel goed wat ik wil , zie vorige tussenkomsten , maar de uitwerking laat wat te wensen over.

Wat echter het probleem is.Je hebt je tafel uitgetekend en hebt een plan in gedachten.Dan begin je te tekenen en te hertekenen.
En hoe dikwijls je ook probeert dit plan te wijzigen , automatisch kom je terug bij je basis idee.

Daarom komen we nu tot de, voor mij toch, essentie van de zaak.
Er zullen een groot aantal forumleden zijn , die op de door mij beschikbare oppervlakte een gans ander plan zien.
Waarom dan niet even hier een ruwe schets van maken, zodoende dat ik een volledig ander inzicht krijg over de verschillende mogelijkheden, die op mijn oppervlakte kunnen.

En uit al deze mogelijkheden moet ik dan toch het beste en meest  realistische plan kunnen maken.

In afwachting van julle reacties

Spoorse Groetjes
Locorail






Gerolf

#46
Enkele opmerkingen:
- tracht je baan steeds vlot overal bereikbaar te houden. De loop-rechthoek in je onderste gedeelte zou ik niet doen: je moet bukken onder een stuk baan om er te geraken. Zelf heb ik een brug over een looppad: spectaculair, dat wel, maar handig is anders.
- vermijd te lange rechte stukken langs een - even rechte - zijde van je baan: het gebruik van diagonalen en flauwe bogen scheelt al, en meestal is daar maar een kleine aanpassing van het plan voor nodig.
Ik besef dat ik nu niet echt constructief ben. Heb je al naar het plan van Marche-en-Bi?res (http://meb.gerolf.be/debouw/plannen/nplan3.htm) gekeken?
Ik weet dat dit een complexe constructie is met drie klimspiralen en evnveel schaduwstations, ... en dat dit plan zeker ook voor verbetering vatbaar is. Onze beschikbare ruimte is echter vergelijkbaar. Misschien geeft het je wat extra inspiratie.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

#47
Hey Locorail,ik heb wel enkele ideeen hoor,maar zoals je weet kan ik ze niet op het forum zetten.[:I]
Ik zou een groot doorgaand station maken en een rangeergebied.
Ik zou dat doen h?,ik weet niet wat jij voor ogen hebt.
Maar zoals je het nu getekend hebt vindt ik het ook wel ok?,maar er zijn wel andere dingen mee te doen.

Anarchy

#48
Erwin, als je iets wil tekenen kan ik het altjd online zetten hoor.

Nonkelronnie

#49
ik ga maandag of dinsdag in mijn cong? eens kijken of ik wat suggesties met voorbeelden kan geven

n/a

#50
Eventjes wat info tijdens drukke bezigheden.

@ Gerolf
 Heb reeds regelmatig uw site bezocht, schitterende baan waar ik    
 reeds het ??n en ander in gedachten had voor mijn baan.
@ Nonkelronnie
 ben in afwachting van uw dokumentatie eventueel via PM.

Spoorse Groetjes

Nonkelronnie

#51
citaat:
Geplaatst door Locorail
@ Nonkelronnie
 ben in afwachting van uw dokumentatie eventueel via PM.



Wordt aan gewerkt

n/a

#52
citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door Locorail
@ Nonkelronnie
 ben in afwachting van uw dokumentatie eventueel via PM.



Wordt aan gewerkt



O.K.   Groetjes

ERVIN

#53
HEY profiteurke, ge moet ook zelf eens wat tekenen h?, zo is het gemakkelijk, iemand anders jou baan laten tekenen, zo kan ik het ook zalle.[:D][}:)]

Nonkelronnie

#54
citaat:
Geplaatst door ERVIN

HEY profiteurke, ge moet ook zelf eens wat tekenen h?, zo is het gemakkelijk, iemand anders jou baan laten tekenen, zo kan ik het ook zalle.[:D][}:)]


Ik ga geen volledige baan tekenen ee, hoogstens hier en daar wat mogelijkheden aanreiken

n/a

#55
Hier even iets gans anders

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/Voorbeeldgerolf1.jpg

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/VoorbeeldGerolf2.jpg

Foto 1 geeft een totaal beeld van de stand van zaken.
Foto 2 geeft het zichtbare gedeelte
Linker helft moet berglandschap met dito station worden.
Rechter helft komt stad en BW met draaischijf enz.

De punten waar ik echter mde gegewrongen zit zijn.
A/ Kan geen lange treinen +/- 2mtr50 meer laten rijden.
B/ Kan dan ook geen lange rangeersporen opstellen.

Al?? laat maar komen.

Spoorse Groetjes
Locorail








ERVIN

#56
Hoi Locorail,wat mij vooral stoort,is persoonlijk h?,is dat je je treinen maar heel even "ziet"rijden en dan duiken ze weer het donker in,je hebt eigenlijk geen echt stuk paradebaan,of zie ik dat verkeerd?[:I]

n/a

#57
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi Locorail,wat mij vooral stoort,is persoonlijk h?,is dat je je treinen maar heel even "ziet"rijden en dan duiken ze weer het donker in,je hebt eigenlijk geen echt stuk paradebaan,of zie ik dat verkeerd?[:I]




VOLLEDIG AKKOORD,
Gij ze toch ne slimme gast ze.[}:)]

Spoorse groetjes

ERVIN

#58
@Locorail,ik heb je een PM gestuurd.
En van dat slim zijn,dat wist ik al hoor.[8D]

n/a

#59
citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Locorail,ik heb je een PM gestuurd.
En van dat slim zijn,dat wist ik al hoor.[8D]



http://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/VoorbeeldGerolf3.jpg

Voila Erwin hier al iets aangepast , bel u nu terug

Spoorse Groetjes