Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Nieuwe modelbaan 650cm x 475 cm

Gestart door n/a, 26 mei 2006, 14:41:37 PM

n/a

#30
citaat:
Geplaatst door 13erke
Ofwel zorg je ervoor dat het schaduwstation ook langs de achterzijde bereikbaar is[;)].



@ 13erke

Schaduwstation is langs beide zijden te bereiken , kan nog wel naar -30 gaan als ik de helling ietsje stijler maak.

Spoorse groetjes

n/a

#31
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/Salon007.jpg

Hierbij foto van het laatst nog af te breken stuk, dit ga ik terug gebruiken.

Op foto kan je zien dat ik langs achter ,zowel aan hoofdstation als aan schaduwstation kan. Langs achterzijde tafel wel te verstaan.

Spoorse groetjes

poco loco

#32
citaat:
Geplaatst door Locorail

citaat:
Geplaatst door poco loco


Mijn bemerking van gisteren blijft (Ik heb met geen letter over je schaduwstation gerept. Daar was g??n verwarring over).
Groet, luc.



Tzal wel aan mij liggen , maar kan niet goed volgen.(...)
Ik zie niet in wat hier fout is , maar zoals gezegd kan het aan mij liggen.
Daarom is het zalig dat er forums bestaan.
Lees jullie reactie's wel
Spoorse groetjes






Ik bedoel heel simpel dat een trein die uit de tunnel je grijze paradestuk komt opgereden met een bocht van ong 210? heel zichtbaar terugdraait naar de richting van waaruit hij komt, zij het met enig niveauverschil...
Groet, luc.

n/a

#33
@ POCO Loco,

Welk alternatief stel jij dan voor?

Spoorse Groetjes


poco loco

#34
citaat:
Geplaatst door poco loco

citaat:
Geplaatst door Locorail

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/SchaduwHelling.jpg

Hierboven een eerste beeld van baan in wording.
Het rood/bruine is het eerste schaduwstation , grijze helling/ paradebaanvak en lila hoofdstation in wording.
Zo kan ik een hoogte van 25cm bereiken tussen schaduw- en hoofdstation.

Graag jullie comentaar

Spoorse groetjes





Heb je elders geen plaats voor een pronkspoor, zodat je het huidige maar over korte afstand en discreet zichtbaar maakt bvb. Of de 'oostpunt' van je station 'noordelijker' (waar wil je naartoe bochten?)?
Constructieve groet, luc.




Daar was ik mee begonnen[;)].
Radicaler: vanuit je schaduwstation, eventueel via klimspiraal onzichtbaar achterom lopen, dus langs de muur(?) naar links. Om dan via een gelijkaardige bocht dan die er nu ligt (maar dan hellend in de andere richting) 'in beeld' te verschijnen. De diagonaal van je station loopt dan naar rechtsboven, waar je naar beneden bochtend kan aansluiten op het voorziene trac?. Groot nadeel: de (zichtbare) aanloop naar je station is zo goed als weg. Eigenlijk kampte ik met een gelijkaardig probleem en ik heb omwille van de geloofwaardigheid de aanloop naar mijn station langs ??n kant laten vallen.
Groeten, luc.

ERVIN

#35
Het zal wel aan mij liggen zeker h? [:I]
Maar ik kan niet goed meer volgen hoor.

n/a

#36


http://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/VoorbeeldPocoLoco2.jpg

Bovenstaand oude testtekeningen. Is het zo iets dat je in gedachten had?

Hoor het wel , moet nu enkele honderden mensen van culinaire geneugten gaan voorzien.
Lees het straks wel.

Spoorse groetjes
Locorail

n/a


poco loco

#38
citaat:
Geplaatst door Locorail



http://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/VoorbeeldPocoLoco2.jpg

Bovenstaand oude testtekeningen. Is het zo iets dat je in gedachten had?

Hoor het wel , moet nu enkele honderden mensen van culinaire geneugten gaan voorzien.
Lees het straks wel.

Spoorse groetjes
Locorail




Inderdaad, dabedoelik[:)][:)]
luc.

ERVIN

#39
Haa,dat is al wat duidelijker,zeg locorail,mag ik ook komen eten.[:p]

n/a

#40
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Haa,dat is al wat duidelijker,zeg locorail,mag ik ook komen eten.[:p]



TE LAAT[:D]

n/a

#41
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Locorail/PlanPocoLoco.jpg

@ Poco Loco en alle andere hobbyisten.

Veranderd plan.

En ..............

Spoorse groetjes

Nonkelronnie

#42
Kzou eerder gereageerd hebben moest ik tijd gehad hebben, maar ik moest bij het zien van je plan onmiddelijk denken aan de reactie die ik een tijd geleden kreeg op een versie van mijn sporenplan

citaat:
Het is misschien niet zo mooi van mij, maar ik hou niet zo van rechte lijnen. Vooral de Horizontale en vertikale benadering komen bij mij te strak over. Persoonlijk hou ik meer van gecontroleerde chaos op de zichtbare delen. Daarmee bedoel ik dat je een beetje onevenwicht moet cre?ren. Vreemd genoeg komt dit dan ook natuurlijker over.

Leg ook alle sporen niet perfect evenwijdig, maar laat ze een beetje uit elkaar of naar elkaar toe lopen. Of leg ook het ene spoor iets hoger of lager dan het ander gedeelte van de baan. Bogen moeten ook geen perfecte delen van cirkels zijn, maar kunnen een parabool volgen. Leg sporen eventueel ook met verkanting.
Deze opmerking geldt niet voor onzichtbare gedeelten. Daar moet het perfect lopen, om risico's op ontsporen maximaal te ontlopen.
Eigenlijk bedoel ik dat je een baan levendig moet maken, en dat is perfect mogelijk met het plan dat je ons voorlegt.

n/a

#43
@ Nonkelronnie,

O.K. kan ik voledig inkomen , maar heeft men u dan ook concrete voorbeelden al dan niet met foto's of schetsen verzonden?
Graag had ik eventueel voorbeelden uit het grootbedrijf gezien.

Spoorse Groetjes


Nonkelronnie

#44
citaat:
Geplaatst door Locorail

@ Nonkelronnie,
O.K. kan ik voledig inkomen , maar heeft men u dan ook concrete voorbeelden al dan niet met foto's of schetsen verzonden?


Euh nee. Ik heb mijn plan dan maar volledig omgegooid enkele weken later