Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Zoektocht naar pluimkarton

Gestart door Val-Rikard, 24 februari 2015, 07:58:00 AM

Val-Rikard

Zoektocht naar pluimkarton ( architectenkarton ). ???

Onze Nederlandse modelspoorvrienden vinden blijkbaar moeilijk het juiste pluimkarton met een polyurethaan schuimlaag aan de binnenzijde. Zijn er mensen die kunnen helpen bij die zoektocht. Ik heb de bewuste persoon de website van de fabrikant doorgemaild maar zou de ervaring van anderen hierbij kunnen gebruiken. Een winkel, een verkooppunt ....
Blijkbaar is de goedkopere en moeilijk te gebruiken variant makkelijker te vinden, maar daar lever je maar half werk mee en bereik je geen goed resultaat mee.

Groet, Rik Martens  ;)

loebaske

Rik, zoek je die pluimkarton die Paul je geleverd heeft??

OlivierV

Ik gebruik de variant van bij Schleiper, hebben ze geen Schleiper winkels in Nederland?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Val-Rikard

Citaat van: loebaske op 24 februari 2015, 08:06:22 AM
Rik, zoek je die pluimkarton die Paul je geleverd heeft??

Ja, die is van de goede soort.
Hebben ze die ook in NL ?

Val-Rikard

#4
Citaat van: OlivierV op 24 februari 2015, 10:02:21 AM
Ik gebruik de variant van bij Schleiper, hebben ze geen Schleiper winkels in Nederland?

Ja die hebben ze, maar met de goedkope variant van het pluimkarton die niet goed bruikbaar is.  :(
De goede platen zijn zeker verkrijgbaar in NL, maar waar ? ::)

Bij volgende fabrikant is het te vinden, maar of je als particulier daar kan bestellen weet ik niet...

www.kapa.eu

www.display.3acomposites.com/en/products/kapa/kapa-characteristics.html

Michael

Rik, wat heeft Paul geleverd aan architecten karton en waar komt dat vandaan? Lastig zoeken in NL naar architecten karton als niet bekend is welke de goede structuur heeft. Ik wil best in NL zoeken maar dan moet ik wel weten wat precies nodig is. Desnoods stuur je een proefstukje naar me op.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske


Val-Rikard

Citaat van: Michael op 24 februari 2015, 11:03:12 AM
Rik, wat heeft Paul geleverd aan architecten karton en waar komt dat vandaan? Lastig zoeken in NL naar architecten karton als niet bekend is welke de goede structuur heeft. Ik wil best in NL zoeken maar dan moet ik wel weten wat precies nodig is. Desnoods stuur je een proefstukje naar me op.

Paul verkocht mij de platen die hij nog liggen had, hij kent de fabrikant. Je hebt verschillende fabrikanten, maar het is van belang dat het een polyurethaan schuimlaag bezit. De link die ik hierboven plaatse is van zo een fabrikant. Ik weet echter niet in welke winkels dit te koop is in NL. Het uitzicht is bijna hetzelfde bij de verkeerde soort, de verschillen zijn wel belangrijk. Zo bezit de juiste soort een mousse met een veel fijnere korrel, is die iets geler en is het karton aan de buitenzijde matter.  :P

loebaske

En zeggen dat C-Tracss daar jaren heeft mee gesleurd, van beurs naar beurs en geen kat wou het en idd. die pluimkarton kan je normaal niet kopen, als de vraag groot is bestaat er een kans om het terug op stock te nemen, want het is afnamen per doos !!!!

Dirky

Citaat van: loebaske op 24 februari 2015, 11:54:04 AM
...die pluimkarton kan je normaal niet kopen...

Alles wat gemaakt wordt om te verkopen, kan je ook kopen! kwestie van de juiste winkel te vinden.
Ik kocht laatst bij LucasCreative, dacht ik... per plaat!