Winkel weigert nog verder een bepaald Brawa model te verkopen

Gestart door Peter, 22 februari 2015, 14:20:48 PM

Peter

De gekende Duitse winkel MSL (Modellbahnshop Lippe) heeft aan Brawa een bericht gestuurd dat ze nog weigeren het Brawa gravita model te verkopen, zolang Brawa niets doet om de vele problemen/fouten op te lossen.
Er moesten er meer zo reageren tegen producenten die  modellen leveren die niet of zeer slecht door de eindkontrole geraaktt zijn.

http://www.modellbahnshop-lippe.com/news/mslblog/0-0-0-227-0-0-0-0-0-0-0-0-de-0-0/BRAWA+Gravita+H0.html
Met vriendelijke groeten
Peter

centauri167

Citaat van: Peter op 22 februari 2015, 14:20:48 PM
De gekende Duitse winkel MSL (Modellbahnshop Lippe) heeft aan Brawa een bericht gestuurd dat ze nog weigeren het Brawa gravita model te verkopen, zolang Brawa niets doet om de vele problemen/fouten op te lossen.
Er moesten er meer zo reageren tegen producenten die  modellen leveren die niet of zeer slecht door de eindkontrole geraaktt zijn.

http://www.modellbahnshop-lippe.com/news/mslblog/0-0-0-227-0-0-0-0-0-0-0-0-de-0-0/BRAWA+Gravita+H0.html

+1, indien de verkoper weet heeft van fouten is zijn/haar verantwoordelijkheid minstens even groot als die van de producent, in mijn ogen zelfs nog groter, goed dat er alvast één hier zijn verantwoordelijkheid in neemt, hopelijk volgen meerdere in de toekomst dit voorbeeld en natuurlijk niet alleen nu met het voorbeeld van brawa.

bellejt

nogmaals het bewijs dat winkelieren wel degelijk het verschil kunnen maken.Bij lippe steds een goede service gehad en zo kunnen ze die blijven leveren. :)

Peter

Ik had zelf ook een Gravita in reservering (DCC sound enz)
En inderdaad: MSL is het beu om telkens bij klanten die het model kochten dit steeds weer te moeten terugnemen en de klanten terug te betalen.
Ik kreeg telkens bericht dat het model nog niet kon geleverd worden wegens qualiteits problemen. Dat is tenminste service
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

Ja dit is nou het gevolg van het in voeren van het Europeese Consumentenrecht.
Dat recht zegt nl. dat de wederverkoper aan de consument de verplichting heeft een goed product te verkopen.
En dat de wederverkoper het met de fabrikant moet uitzoeken als er kwestie is over de kwaliteit of garantie.
In het verleden kon de werderverkoper zeggen: "ga maar naar de fabrikant" dat kan nu niet meer.
Ook het wijzen op fabrieksgarantie is niet meer aan de orde.
De consument heeft een zakelijke band met de verkoper en niet met de fabriekant.

grt Piet

NielsVV

Ik denk dat ze dat ook doen bij de marklin wissel aandrijvingen. Lippe neemt deze ook niet in voorraad.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City