Gooi nooit je oude printer weg. Rolbrug gebouwd van printer.

Gestart door wersitime, 22 februari 2015, 12:18:01 PM

wersitime

Op Mancave geef ik een bouwverslag van een rolbrug welke is gebouwd met een defecte printer.

https://mancave.conrad.nl/h0-rolbrug-van-je-afgedankte-printer-of-scanner/#more-39009

Op YouTube heb ik een filmpje geplaatst waar de rolbrug vol in bedrijf is: http://youtu.be/j4GGEch97vY

Groeten,
Henny

loebaske

aaah jij bent die persoon, in ieder geval een artikel die me erg aanspreekt en als je nog wat aanvullingen heb mag je dat gerust hier mee delen, we gaan je dankbaar zijn...

Stieven76

Mooi gedaan. Ik had het artikel ook al gelezen.
Dani hier was ook met zoiets bezig. Veel leuker en een pak goedkoper alleszins dan een nieuwe te moeten kopen. Bestaat dat eigenlijk in model? Draaischijven vind je bijna van alle merken, al dan niet elektrisch. Een rolbrug heb ik enkel nog maar van Marklin gezien dacht ik.

wersitime

Ik dacht dat Heljan een rolbrug heeft. Maar daar hangt een prijskaartje aan. Zelf bouwen kost maar een fractie en geeft veel voldoening.

Groeten,
Henny

dani

iets dergelijks maar van van een  oude flat bed scanner heb ik hier in de baan ingebouwd....

Kosten : 2 euro voor de scanner op een rommelmarkt en  10 euro voor wat onderdeeltjes.
De scanner heeft een stepper motor dus je kan stapjes tellen voor de positionering van de slede. 

De oplossing met de belspoel als stop vind ik zeker niet mis !!  Makkelijk en eigenlijk hetzelfde principe als M*arklin gebruikt bij har draaischijven en bruggen.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

59erke

Citaat van: Stieven76 op 22 februari 2015, 16:05:09 PM
Mooi gedaan. Ik had het artikel ook al gelezen.
Dani hier was ook met zoiets bezig. Veel leuker en een pak goedkoper alleszins dan een nieuwe te moeten kopen. Bestaat dat eigenlijk in model? Draaischijven vind je bijna van alle merken, al dan niet elektrisch. Een rolbrug heb ik enkel nog maar van Marklin gezien dacht ik.

Ik had er vroeger eentje van Brawa, indertijd gevonden op e-bay.
Zijn heel goed maar helaas praktisch onvindbaar
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

philippe_007

Had dit artikel ook gelezen,
er staan reeds enkele maanden 3 printers te wachten op een nieuw leven :-) Maar tijd hebben zou mooi zijn.

G8


wersitime

#8
Op mijn website, die overigens momenteel wel in onderhoud is, staat bij het "Menu rolbrug" en dan hoofdstuk "Rolbrug in bedrijf" onder op de pagina een link naar de video van de rolbrug in bedrijf.

www.mrmodelrailroad.com

Groeten,
Henny

loebaske

Bedank voor de link, is nog beter dan hetgeen ik gevonden had op het net....

G8

Mooi werk Henny!

De volgende gaat hier zeker niet naar het containerpark  ;D