Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Abonnee zone op de website

Gestart door doomslu, 22 februari 2015, 10:31:15 AM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 23 februari 2015, 12:59:50 PM
Paul, 's middags, als ik mijn boterhammekes opeet in m'n bureau (zoals nu) dan blijft er soms 5 miuten over...  ;D
volgens mij eet jij hele dagen boterhammen !  ;D

liefhebber

Ik heb zelf geen abo, omdat ik de meerwaarde niet zie (behalve dat je niet naar de winkel moet lopen).

Wil de maker meer abonnementen verkopen, moet die op een of andere manier overtuigen.
Dit kan bv. door een welkomstgeschenk, via acties of via een aparte website. korting op de nummers of alles samen.

Bij railhobby kan je zelfs kiezen tussen 2 abonnementen : een digitaal, en een print + digitaal, en je krijgt er nog eens een geschenk bovenop.
Ik vind het dus normaal dat je als abo meer krijgt, als ik een krant koop in de winkel krijg ik ook geen code om die dag extra's te krijgen via de site.

Als de site een uitgebreide aanvulling is op de print (zoals ik eerder al een aantal vb gaf in dit draadje), neem ik mij een abonnement.

mvg


 

loebaske

Kan me geen mooier geschenk voorstellen als wat MSM doet, namelijk een set (loc + wagons) voor een prijsje !!!!!

Rangeerduivel

Citaat van: loebaske op 23 februari 2015, 17:30:55 PM
Kan me geen mooier geschenk voorstellen als wat MSM doet, namelijk een set (loc + wagons) voor een prijsje !!!!!

+ de lagere kostprijs van alle nrs over gans het jaar...
Sommige mensen zijn nooit tevreden en willen steeds het onderste uit de kan!

;)

Jurgen

Vroeger kon je kiezen tussen enkele wagonnetjes als je een abo nam van SpoorwegJournaal. Dat was leuk, maar eerlijk gezegd voor mij overbodig. Volgens mij zat dit automatisch al in de prijs bijgerekend en kreeg je dus eigenlijk niets cadeau. Voor mij hoeft dat niet.

Wat mij betreft heb je als abonnee op dit moment al heel wat voordeel, je hebt namelijk een korting op je magazines (als abonnee komt het per nummer goedkoper uit) en je kan de verzamelmappen goedkoper aankopen.
Wat de MSM-actie betreft heb je ook nog eens een extra voordeel doordat je het model nog goedkoper kan aankopen dan een niet-abonnee.


Vergeet niet dat MSM in België gemaakt wordt en dat wij maar een klein landje zijn waardoor de oplage maar een fractie zal zijn dan die van pakweg Railhobby. Achter MSM zit een bedrijf dat ook wel een beetje winst wil maken, dus te gek moeten ze hier niet doen hé.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Volledig met je eens jurgen, die wagon (Kleinbabn) was in de prijs begrepen bij SJ en je moet al 20j abo zijn wil je een ram, bij andere tijdschriften krijg je zo dan wat rommel van een bouwsetje waar je niets aan heb en ga zo maar door......van mijn part mogen ze hun kado's houden.
Beter een tijdschrift die kwaliteit bied en kortingen geeft....

Ga nu ook zeggen dat tot nu toe de HO liefhebbers genieten van het MSM kado, durf het bijna niet zeggen maar dat is het grote aantal liefhebbers...en is een actie ook verbonden aan het aantal afname. Hoop dat er ook eens de andere schalen aan hun trekken komen, dat ligt natuurlijk bij de producent die het ziet zitten om met enkele uitgave over de brug wil komen...



jakke

Citaat van: Rangeerduivel op 23 februari 2015, 18:26:57 PM
Citaat van: loebaske op 23 februari 2015, 17:30:55 PM
Kan me geen mooier geschenk voorstellen als wat MSM doet, namelijk een set (loc + wagons) voor een prijsje !!!!!

+ de lagere kostprijs van alle nrs over gans het jaar...
Sommige mensen zijn nooit tevreden en willen steeds het onderste uit de kan!

;)

+1

voor mij mag alles onveranderd blijven
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

loco

Luc,
Ik weet niet welke versie je momenteel gebruikt van Joomla, maar misschien de moment om up te graden en de site responsief te maken, zodat ook smartphonegebruikers iets te doen hebben als ze 's morgens op de trein zich zitten te vervelen als ze de krant al hebben uitgelezen. Nu moet ik een straffe bril opzetten om alles te kunnen lezen. Tegelijk zou je enkele nieuwe functies kunnen toevoegen die het bezoek aan de site aangenaam kunnen maken.
Ook vind ik dat de navigatiestructuur anders zou mogen. Nu lijkt het op een lijstje waarvoor je al een zoekfunctie nodig hebt.
Een extra toegang voor abonnees is alleen zinvol als je ook iets echt te bieden hebt, anders vraagt het allen maar werk van jouw kant.
Sommigen vragen om de nummers op DVD te zetten. Persoonlijk hoeft dit niet voor mij. Maar je zou misschien oude nummers of zelfs artikels tegen een (beperkte) vergoeding in pdf on line kunnen plaatsen. Ik weet wel niet hoe dit zit met auteursvergoeding, maar dat valt wel (gemakkelijk) op te lossen. Een on line abo mogelijk maken is misschien ook een optie, maar ik weet niet of dit momenteel wel zinvol is.
Als je al die vernieuwingen wilt realiseren dan ga je daar wel (een full time) job aan hebben.
Succes.



Geert

Citaat van: doomslu op 22 februari 2015, 10:31:15 AM
Ik denk er ook aan om hier de abonnee-gegevens zichtbaar te maken, zodat onze abonnees ten allen tijde kunnen verifiëren wanneer hun abonnement afloopt.

Ik heb zonet mijn nummer 145 via de post aangekregen. Op de verpakking staat veel opgedrukt waaronder het bezorgingsadres, naam, aboneenummer.... Is het dan niet mogelijk erbij te drukken wanneer het abonnement vervalt? , Het is maar een idee...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Rangeerduivel


Steam.N

Citaat van: doomslu op 22 februari 2015, 10:31:15 AM
Ik denk er ook aan om hier de abonnee-gegevens zichtbaar te maken, zodat onze abonnees ten allen tijde kunnen verifiëren wanneer hun abonnement afloopt.

Lijkt me super, om dit soort informatie zo beschikbaar te krijgen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Durango

Citaat van: Geert op 26 februari 2015, 13:12:53 PM
Citaat van: doomslu op 22 februari 2015, 10:31:15 AM
Ik denk er ook aan om hier de abonnee-gegevens zichtbaar te maken, zodat onze abonnees ten allen tijde kunnen verifiëren wanneer hun abonnement afloopt.

Ik heb zonet mijn nummer 145 via de post aangekregen. Op de verpakking staat veel opgedrukt waaronder het bezorgingsadres, naam, aboneenummer.... Is het dan niet mogelijk erbij te drukken wanneer het abonnement vervalt? , Het is maar een idee...

Geert

Bladen uit de VS zoals Model Railroader en de Narrow Gauge & shortline gazette waar ik een Abo op heb laten in de adres label zien wat het laatste nummer is wat je ontvangt, dus wanneer je Abo eindigt bij geen verlenging. Zou dus niet zo moeilijk moeten zijn. Verder heeft de modelrailroader op de website wel dingen staan die algemeen zijn. Als je een Abo hebt en inlogd kun je veel meer zien en eventueel gratis of tegen betaling downloaden. Ik vindt dat wel fijn.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Metpetergaathetbeter

normaal zit er altijd een verwittiging bij/om te zien dat je abonnement afloopt moet je meer moeite doen !  :-\

NielsVV

De abonnee zone staat online zie ik. Heb er mij zonet voor ingeschreven. Ben benieuwd.  :)
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

Gerolf

Ik ook - en ik ben even benieuwd  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw