Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Abonnee zone op de website

Gestart door doomslu, 22 februari 2015, 10:31:15 AM

marc goovaerts

Citaat van: doomslu op 22 februari 2015, 16:12:36 PM
Het is niet zo dat we de niet-abonnees iets willen afpakken, het was/is de bedoeling om de abonnees iets extra's geven.
Zoiets als half vol of half leeg  ;D

doomslu

Citaat van: marc goovaerts op 22 februari 2015, 17:34:03 PM
Citaat van: doomslu op 22 februari 2015, 16:12:36 PM
Het is niet zo dat we de niet-abonnees iets willen afpakken, het was/is de bedoeling om de abonnees iets extra's geven.
Zoiets als half vol of half leeg  ;D
;D

@Eric, niet-verkochte nummers worden door de verdeler wel opgehaald bij de dagbladhandels, maar ze gaan direct naar de papiercontainer. Ze terugnemen kost extra geld.
Het zogenaamde 'overschot' is een extra pakket dat gedrukt wordt om aan abonnees te sturen die hun nummer niet of beschadigd kregen en om mensen later de kans te geven dit nummer alsnog aan te schaffen. Het neemt wel erg veel ruimte in op den duur...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

Citaat van: Jurgen op 22 februari 2015, 17:19:46 PM
Seg jongens, in Afrika hé, daar zitten kindjes die geen eten hebben en jullie maken je druk over een foto die je niet te zien zal krijgen omdat je geen abonnee bent.  :-\

Bekijk het zo, jullie hebben iedere maand een scheur- en kreukvrij nummer, da's ook al iets.

Allé, speel nu maar verder.

Zo kan je natuurlijk elke discussie stoppen  :o

Ik ben zelf geen abonnee maar ik vind dit wel een goede suggestie. Kan je inloggen op de website en direct je gegevens zien zoals adres, abo einde enz... Ook handig als je verhuist bv, kan je de gegevens zelf aanpassen.
Daarnaast nog wat extra content, waarom niet.

Aangezien de site met Joomla is gemaakt is dit zelfs vrij gemakkelijk te doen. Je kan pagina's perfect enkel beschikbaar maken voor geregistreerde leden.

PietB

Ik ben geen abonnee, maar ik vind het wel een prima idee.
Ook geen lezer in de losse verkoop.

grt Piet.

Huugooke

Tof! Klasse -abonnementen:
type brons: de abonnee mag op de website
type zilver: de abonnee krijgt extra voordelen bij aankopen en acties
type goud: MSM wordt door een bode gebracht.
type diamant: Luc komt MSM persoonlijk brengen
type briljant: idem, en hij leest hem voor...

Snobby Crash

Citaat van: Huugooke op 22 februari 2015, 18:01:57 PM
Tof! Klasse -abonnementen:
type brons: de abonnee mag op de website
type zilver: de abonnee krijgt extra voordelen bij aankopen en acties
type goud: MSM wordt door een bode gebracht.
type diamant: Luc komt MSM persoonlijk brengen
type briljant: idem, en hij leest hem voor...

En welk type moet je zijn zodat Luc zijn vrouw het nummer helemaal komt boorlezen ?

Hahaahhaa

Snobby Crash

Hey iedereen, alle gekheid op een stokje zoals ze inNederland zeggen,
waarom MSM nog verdelen via de dagbladhandelaar ? Kijk even wat de verhouding is aankopen via dagbladhandelaar versus abonnee... En maak dan een beslissing !

Hetzou zonde zijn dat dit prachtig magazinne verdwijnt...

En dan heb ik nog een opmerking, waarom alles digitaal zetten,
dan verkoop je geen enkel nummer meer want iedreen gaat wachten tot het ergens gratis te downloaden is...

Als je een kwalitatief maandblad wil, met een harde kaft, mooie fotos, mooie reportages en zonder leugens koop of aboneer je dan op MSM... als je wat anders wil, koop dan Story !


Geert




Huugooke

If it ain't broke, don't fix it!
Tenzij er redenen zij om een dringende abonnementen werving te doen?

Geert: voor type" briljant met loof", komt een lokaal amateurtoneelgezelschap het helemaal uitbeelden!

doomslu

Ik lees een Vlaamse krant op de tablet, omdat ik abonnee ben.
Als losse koper (die ik vroeger was) heb je geen toegang. Basta.

MSM blijft bestaan, zowel voor de abonnees als in de losse handel. Laat daar geen twijfel over bestaan.
Alles digitaal? Ik denk het niet hoor. Dat maak ik niet meer mee.

Mijn vraag was enkel om eens te brainstormen wat we een abonnee in deze zone op de website kunnen aanbieden.
Af en toe een extra editie (Nürnberg en onze Expo bvb) omdat we gewoon niet genoeg bladzijden hebben in het blad om alles te laten zien (en omdat een CD te veel kost).

En verder? ... Hier zijn al enkele ideeën gepasseerd. Prima.
We denken voort...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

centauri167

Wat een eerlijke oplossing zou zijn is dat je zowel als abo als gewone passant toegang krijgt tot een afzonderlijk gedeelte met extra redactionele invulling. Heb je een abo kan je deze inhoud gratis raadplegen, heb je dat niet maar wil je een bepaald artikel toch lezen moet je een vergoeding betalen. Men zou bv. een puntenkaart kunnen verkopen ( zoals in zoveel online stores ) en dan een bepaalde puntenkost aan een artikel geven.
Ik zou dit als niet-abo heel eerlijk vinden en moest de extra content zoveel en zo interessant worden maakt het de overstap naar een abo heel aanlokkelijk.

NielsVV

Ik had graag van elke editie een digitaal exemplaar (pdf) gehad. Vind dit zoveel makkelijker dan de papieren versie en je hebt ze altijd bij de hand. Maar elke extra die we kunnen krijgen als abonnee is natuurlijk leuk meegenomen.
H0 - AC - Digitaal - iTrain ====>>>> Lego City

59erke

Zolang we nog maar op het forum de topics kunnen bekijken maakt het voor mij niets uit.

En de keuze voor een abonnement is denk ik voor iedereen verschillend. Ik koop als N spoorder enkel msm als er een artikel voor mijn schaal in staat (zoals nu met het nummer 145).
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirky

De abonnees die niet op het forum zitten missen dan die bijkomende info. Ik veronderstel dat daar ook wel belangrijke dingen zullen staan...
Puur voor abo-info zeker interessant...
Het is toch niet de bedoeling dat er ook draadjes opgestart worden in het abonnee-deel?

Wat is er mis met het draadje "aanvullingen op artikels" ? Iemand die daar nieuwsgierig gemaakt wordt koopt misschien wel MSM?

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ceuleer op 22 februari 2015, 14:40:28 PM


Ik heb hier in't verleden al andere dingen gelezen, gevloek op de postbode enz....

in het verleden had ik ook beschadigde MSM's een mailtje en zonder een probleem dezelfde week een nieuw onbeschadigd nr gekregen !Als dat geen goede service naar de abonnee is ! :)
Groeten Peter

Snobby Crash

Uiteindelijk is het heel simpel en wordt het al toegepast op verschillende sites....

Je kan de krant lezen op gva.be of hln.be maar dan lees je enkel de hoofdpunten...


Als abonnee op 1van beide kranten kan je een copie downloaden van de gehele inhoud
van de krant zoals ze naar de drukpersen wordt gestuurd...

Geert