Update Mobile station 2

Gestart door Catje, 16 februari 2015, 12:01:40 PM

Catje

Beste modelspoorders,

Op de site van bijvoorbeeld Marklin Nederland lees ik wel geregeld dat die een update aanbieden voor de Central Station.
Maar ik bezit de Mobile Station 2 die voor mij overigens goed voldoet.
Echter ik lees nooit dat voor de MS2 updates worden aangeboden via Marklin.

Mijn vraag nu is; hoeft de MS2 niet te worden ge update, en zo ja waar doe ik dat dan?
Ik vraag mij dit af, omdat Marklin jaarlijks nieuw locomotieven en treinstellen uitbrengt en deze zullen toch ook in de MS2 worden aangemeld?
Iemand een oplossing?

Groeten,
Willy

Geert

Nieuwe lokomotieven die werken met het mfx protocol hebben in hun decoder de nodige gegevens zitten (benaming, welke functie's enz...) Bij de aanmelding van een mfx lok zullen deze gegevens doorgezonden worden naar je  MS2.  Een upgrade is hiervoor niet echt nodig.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Catje

Geert bedankt,
Dus zoals u het omschrijft, zal bij het in gebruik nemen van een nieuwe MFX loc deze de nieuwe gegevens automatisch in de MS2 aanvullen.
Bedankt voor deze info.

Groet,
Willy

viking

Willy,
de MS2 kan geupdate worden door ze aan te sluiten op een CS 2 ik dacht dat de recentste Update 2.5 is dit is niet enkel voor de lok gegevens maar ook voor alle andere functionaliteiten van de MS. Er zijn gebruikers die een probleem hebben met de snelheidsregelaar van hun MS hebben dat opgelost kan worden met de update 2.5

Grts

Johan