kerk op schaal

Gestart door Dirky, 13 februari 2015, 22:13:14 PM

Steam.N

Ziet er alweer prima uit, Dirk !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Knap werk Dirk.
Krijgen we nog wat kleurschakeringen in de grijze massa?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Dirky

bedankt...

Hopelijk bedoel je niet dat ik aan mijn hersen iets moet doen Suske!  :) Die grijze massa bijkleuren, daar begin ik niet aan!

ik probeer het één en het ander uit voor op een "gemakkelijke" manier kleurenschakeringen aan te brengen. Eerlijk gezegd, ik sukkel daar wat mee. Wat in het daglicht goed lijkt, geeft dan in kunstlicht weer een verkeerde indruk.
(Eind deze week krijg ik samples binnen van een nieuwe LED module die zonlicht imiteert. Niet gewoon de alom bekende +/-6000°K lichtbron, maar een COB die er bij 4000 a 5000°K de blauwe piek afknalt en het rood pusht om het kleurenspectrum van de zon na te bootsen... Dat moet ik hebben! ;))

Michael

Citaat van: arnaud op 17 februari 2015, 11:34:23 AM
Om verdere inlichtingen kan jij dat vinden:

http://www.bibliopolis.be/architecture/1585-le-patrimoine-monumental-de-la-belgique-vol-221-9782870096369.html

Bijna alle kerken van wallonië beschreven zijn.
Het bestaat ook voor vlaanderen ("bouwen in de euuwen tijd" of iet's denk ik...)
Grondplannen, bouwperiode, détailles, enz...

Arnaud, hartelijk dank voor de link, lijkt mij interessante lectuur, heb het boekje dan ook maar meteen aangeschaft, hoop het eind deze week in huis te hebben.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Citaat van: Dirky op 24 februari 2015, 22:30:09 PM
bedankt...

Hopelijk bedoel je niet dat ik aan mijn hersen iets moet doen Suske!  :) Die grijze massa bijkleuren, daar begin ik niet aan!


Laat die maar rustig pruttelen Dirk, dan komen er nog meer van die leuke dingen uit ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky


Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

gardevil

Ziet er zeker niet slecht uit; +1
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Huugooke

Schoon zenne! Spijtig dat ik er geen plaats voor heb.

SuSke

Mooi, mooier, mooist  ;) ;)

Mooi kleurenpallet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirky

thx voor de complimenten!

Met dak toch weer iets "echter"...  :)


HYA

Super Dirk, maar dat wist je ondertussen al  ;)

Wat me wel wat verwonderd is de "blanke" voorgevel van de toren. Behalve de toegang is er geen enkel gaatje te bekennen. Dat heb ik in 1/1 toch nog niet (vaak) gezien.

ERVIN

Als bewonderaar van " echte" kerken kan ik dit alleen maar toejuichen dat er zo'n mooie kerk op schaal komt , echt prachtig gemaakt Dirk!! ;)

Dirky

Citaat van: HYA op 02 mei 2015, 22:20:48 PM
Wat me wel wat verwonderd is de "blanke" voorgevel van de toren. Behalve de toegang is er geen enkel gaatje te bekennen. Dat heb ik in 1/1 toch nog niet (vaak) gezien.

Bij de oorspronkelijke tekening zat er een raam in die vlakte maar door een copy/paste gebeuren is dat verdwenen. 'k Had er niet op gelet toen ik de files doorstuurde om te laten laseren.
Nu, als dit iets definitiever wordt qua kit, zullen er nog enkele zaken veranderen. Prototypes zijn er nu eenmaal om verbeterd te worden...  :)