Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Verweren is leren

Gestart door JC2180, 10 februari 2015, 19:16:29 PM

Michael

Jammer dat je er zo over denkt Joeri, maar ieder z'n goesting hé.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

JC2180

No hard feelings :-)

Maar ik laat het het beste aan anderen om iets zinnigs op dit forum bij te brengen, zo voel ik het.
Met rommel is eigenlijk niemand gebaat.
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Michael

Joeri, ik ben van mening dat je dit volledig verkeerd interpreteert, jij heb wat geweatherd en hebt daar een hoop commentaar op gekregen hoe het beter kan, niet erg allemaal opbouwend bedoeld, maar vergeet niet dat jij, laat ik het maar even plat uitdrukken, de ballen hebt om iets te tonen, het is zeker geen rommel, want van elke poging kan je wat leren, als je de moeite neemt om mijn bericht wat ik je via het forum heb gemaild beantwoord zal ik je vooruitlopend op wat ik hier ga posten wat info verstrekken, ik leer nog elke dag, en zag ik jou poging dingen terug die ik ook gedaan heb, maar zoals ik al zei, ik vond het moedig van je op je resultaat, al lijkt het dan als een begin hier te laten zien.
Velen die hier komen lezen enkel, geven geen commentaar en posten niet, maar neem van mij aan dat velen al wat geleerd hebben in dit draadje, dus niet te snel opgeven, je leert niet weatheren in een middagje, dat kost tijd en oefening.
Ik hoop dus dat je blijft posten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Baureihe 103

Heel goed gezegd Michäel ge vat de koe bij de goede horens.
Het is een kwestie van doen doen en nog eens doen en openstaan voor opbouwende kritieken
zonder hier boos van te worden en dit tegen beter weten in dan weer.
Ik plaats zelf meestal geen commentaren bij anderen die aan het weatheren zijn
eigenlijk durf ik dat niet zo goed omdat ik dan ook al goed bedoeld iemand
de indruk zou kunnen geven dat het echt nog niet perfect is.

Ook ik zelf ben zeker nog kritisch naar mij zelf en sta open als een ander een zinnige opmerking heeft.

Ik heb veel foto's van materiaal waar ik toen heel erg tevreden mee was maar nu
denk ik zo zo eigenlijk niet zo super gedaan.
Mocht hier behoefte aan zijn zal ik ze plaatsen en mogen jullie allemaal je ongezouten kritiek er op af vuren.

Groetjes Bert.

ps met een ding ben ik het niet met je eens weatheren leer je binnen een uurtje 8)
Bestaat er een andere hobby.

Michael

Bert ben het met je laatste opmerking niet helemaal eens, weatheren leer je in de eerste drie jaar op school, al die jaren die daarna volgen zijn om het te perfectioneren.

Foto's van minder geslaagde projecten zijn zeker welkom, als je daar dan ook nog een woordje uitleg bij geeft waarom je het minder geslaagd vind kunnen we daar zeker wat van leren.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

oebr

 weatherings-filosofen !  I like duimpje  ;)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Martin Welberg

3 klassen overdoen, gaat wel in een uurtje  ;) ;D

JC2180

Ben rustig aan het verder experimenteren, stap voor stap.
Als ik schreef ik doe waar ik me uiteindelijk goed bij voel...dan werd eigenlijk bedoeld het leren toepassen van de techniek die me het beste bevalt, niet terugplooien op mijn eigen gelijk, neen  :)

Geen enkel van de geplaatste foto's is een eindresulstaat, enkel voor mezelf grenzen verleggen...
Sommige stukken in een beginfase, andere gewoon teveel van het goede en nog terugschroeven.
Een dikke maand ervoor zelfs nooit aangedurfd om de airbrush te leren gebruiken en dat bevalt me nu eigenlijk prima.

Wat voor mij telt is dat de hele collectie, kleine of grotere schaal, een uniform karakter en uitstraling krijgt.
Baantjes rijden interesseert me niet, veel te weinig tijd.
Modelspoor is maar een heel klein stukje van mijn tijdsbesteding.

Dus mijn vervuilingen zijn niet bedoeld om altijd super realistisch te gaan, soms ook gewoon handig vind ik om kleurverschillen tussen verschillende fabricanten te camoufleren en dergelijke
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

loebaske

gelijk heb je...wat ik over enkele maanden presenteerde is afschuwelijk tegen het resultaat nu.... al doende leert men heb

Baureihe 103

Citaat van: Michael op 26 februari 2015, 22:13:52 PM
Bert ben het met je laatste opmerking niet helemaal eens, weatheren leer je in de eerste drie jaar op school, al die jaren die daarna volgen zijn om het te perfectioneren.

Foto's van minder geslaagde projecten zijn zeker welkom, als je daar dan ook nog een woordje uitleg bij geeft waarom je het minder geslaagd vind kunnen we daar zeker wat van leren.

Ga ik zeker doen  >:(
Bestaat er een andere hobby.