Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Verweren is leren

Gestart door JC2180, 10 februari 2015, 19:16:29 PM

JC2180

Onder deze rubriek wil ik mijn uitspattingen stelselmatig gaan stallen.
Er zijn weliswaar al draadjes in overvloed maar andere topics bevuilen.... dat heeft niet iedereen even graag.

Ik wel, dus iedereen welkom, hoe vuiler hoe liever.

Ongeacht schaal, methodiek, afgewerkt of in uitvoering, een allegaartje is hier op zijn plaats.

Wordt vervolgd
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

JC2180

Hierbij de aftrap:

AIRBRUSH + poeders


Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

mnieuwlaet

dat ziet er behoorlijk uit, een werkpaardje.
Misschien dat de ramen nog ietske moeten opgekuist worden, een bestuurder ziet graag wat hij doet. De kleine lichtstopsienen zijn al klein genoeg.   ;)

JC2180

Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

JC2180

Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

JC2180

Goederenwagons :

schaal HO

schaal HO


schaal N

schaal N

schaal N
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

JC2180

Schaal N locs een pak moeilijker om de juiste indruk te verkrijgen...


Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

JC2180

Hier was ik al aan begonnen maar wat retouches aangebracht met de airbrush, iets meer algemeen bevuild...

Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Martin Welberg

CiteerIk wel, dus iedereen welkom, hoe vuiler hoe liever.

Bedoel je nu dat ieder z'n gesmeer hier laat zien ?

loebaske

Niet slecht, maar helemaal niet men ding, dat is gewoon wat stof spuiten en niet verweren in detail..

JC2180

Citaat van: loebaske op 10 februari 2015, 20:56:06 PM
Niet slecht, maar helemaal niet men ding, dat is gewoon wat stof spuiten en niet verweren in detail..

Ik heb ook niet gezegd dat die stukken al helemaal af zijn natuurlijk...
Foto's zijn het resultaat van een dagje knutselen, ik heb nog wel wat uurtjes voor de boeg voor verdere details  :)
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

JC2180

Citaat van: milocomarty op 10 februari 2015, 20:52:02 PM
CiteerIk wel, dus iedereen welkom, hoe vuiler hoe liever.

Bedoel je nu dat ieder z'n gesmeer hier laat zien ?

Neen hoor, iedereen is volledig vrij maar het lijkt me wel denkbaar dat er van dezelfde types veel betere uitvoeringen bestaan en handig om te vergelijken - verbeteren / of dat iemand gelijkaardige pogingen onderneemt, zo ja dan is iedereen vrij om te posten.
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

JC2180

Citaat van: mnieuwlaet op 10 februari 2015, 20:25:31 PM
dat ziet er behoorlijk uit, een werkpaardje.
Misschien dat de ramen nog ietske moeten opgekuist worden, een bestuurder ziet graag wat hij doet. De kleine lichtstopsienen zijn al klein genoeg.   ;)

Volgende stap is arbeidsintensiever: het teveel aan stof wegnemen met thinner for washes (MIG).
Raampjes worden properder ;-) vuil trekt in details, enz...
De thinner tast het model niet aan, al voldoende getest!
Daarna kleuraccenten met fijn penseel + poeders voor roest en dergelijke...
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

JC2180

Na de vuile sluiers een dondere wash aangebracht en de onderstellen wat bijgewerkt met airbrush:


En vervolgens het hele onderstel afwerken met verschillende lagen kleuraccenten poeders.
Als je herhaaldelijk aanbrengt en fixeert bekom je een mooie roest - modder korst als je dit wenst:
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Michael

Joeri, een moedige aftrap, maar als je in de gelegenheid bent, zou ik mw inschrijven voor de workshop weatheren bij Amsac. Je hebt van alles gehoord maar het komt over alsof je niet goed weet wanneer je welke techniek moet gebruiken, zie dit als opbouwende kritiek he Joeri, fijn dat je laat zien wat je doet want dan kunnen we je helpen, zie verder het bericht wat ik je stuur.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154