En wij maar klagen over het comfort bij de NMBS

Gestart door Houdini, 10 februari 2015, 14:31:58 PM


centauri167

Als ge de kusttram neemt, zeker de oudere stellen, moogt ge ook niet snel zeeziek worden, zeker op bepaalde stukken of ge gaat groen zien ...

bollen neus

Das al een "oud" filmke" zo zijn er nu eenmaal 14 in een dozijn te vinden.
Den Eric.

stefanic

In dat filmke is het comfortprobleem wel het gevolg van Ruskya-Infrabelski, en niet van de operator ;-)
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

Rangeerduivel

Dat is het Oostblok,
Naar het schijnt zou er ginder voor de rails minder hard staal gebruikt worden omdat er regelmatig extreem lage temperaturen zijn.
Althans zo is mij ooit uitgelegd door een Poolfrabel werknemer ;D
Hoe harder het staal hoe rapper het breekt(als glas) bij extreme koude...

;)


centauri167

Klinkt nog niet zo'n onlogische verklaring.
Anderzijds, maken ze toch maar stellen die over zo'n roetsjbaan kunnen rijden, zie het onze stellen nog niet snel doen ...

Havoc

Die gordijnen met franjes in die groen-blauwe trams zijn wel knap...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

just4fun

Je hebt twee systemen van rijden met de panto tegen een draad.
Het eerst is dat de sporen recht liggen en de draad in een soort zigzag wordt opgehangen.
Het tweede is de draad hangt recht en de sporen liggen in een zigzag.
Paul