voor Gerolf en andere liefhebbers

Gestart door argilla, 23 mei 2006, 10:56:03 AM

argilla

voila enkele foto's ( niet allemaal ) van het diorama dat ik ga insturen voor Mechelen. Heb de reeks foto's al door gestuurd naar Guy Meroye. Tot nu toe geen mailtje gehad dat ik toegelaten ben . Komt nog zekers ?? ( als ik toegelaten ben of course :D:D)
imgIMGhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/diorama4.jpg/IMG/img
imgIMGhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/diorama2.jpg/IMG/img
imgIMGhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/diorama1.jpg/IMG/img
imgIMGhttp://i20.photobucket.com/albums/b236/argilla01/diorama5.jpg/IMG/img

sorry voor de kwaliteit , maar heb een nieuwe digitoestel, en moet nog het een en ander bijstellen en leren omgaan met het toestel. Tenslotte is hier een ideen van hoe het er uitziet in de werkelijkheid . Kom dan naar Mechelen zou ik zo zeggen  :D:)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

#1
Heel knap maar naar ik vrees niet voldoende voor de winnaar te worden

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

#2
Knap, Argilla! Ik neem aan dat het bedoeld is voor de showkast die men bij MSM zou zetten, en niet voor de wedstrijd?
Ik veronderstel dit omdat je mij aanspreekt, maar hiermee ook Rochevalien en anderen bedoeld [;)]

Zelf zit ik nog te denken aan iets om te bouwen, maar dat ik achteraf ook in mijn baan integreren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

#3
Ha die Argie!!!! toch nog iets gebouwd zie ik ,goed zo!! Ik moet bekennen dat ik zelf nog niet begonnen ben[:I]maar dat komt nog wel!
Ik vindt jouw diorama zeker niet slecht maar heb toch nog wel een paar opmerkingen[}:)]: Hoe dacht jij die boomstammen op die wagon te krijgen? die "steam donkey" van jou kan niet om zijn as draaien ,alleen maar hijsen.( dat is nu een echte "techneut" -,opmerking, sorry daarvoor)
En die Davenport diesellok is wel een b??tje te veel geweatherd vindt ik,het lijkt wel of ze die ergens opgevist hebben)
Nu -alle gekheid op een stkje- dat werd vroeger dus echt gedaan h?,als de klei op was sloot men de groeve en DUMPTEN ze alles wat ze niet verkocht kregen in de waterputten die overbleven. Dus soms ook de lokjes.

Gerrit

argilla

#4
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Knap, Argilla! Ik neem aan dat het bedoeld is voor de showkast die men bij MSM zou zetten, en niet voor de wedstrijd?
Ik veronderstel dit omdat je mij aanspreekt, maar hiermee ook Rochevalien en anderen bedoeld [;)]

Zelf zit ik nog te denken aan iets om te bouwen, maar dat ik achteraf ook in mijn baan integreren.



klopt Gerolf 100%. De bedoeling is "erbij" te horen.Niet zoals ( het goed bedoelde opmerking van Janjozef hierboven) van te" winnen" Tuurlijk is het goed voor mijn eego als er een klein prijsje uitvalt. Ik ga daar niet hypocriet overdoen.
De bedoeling is gewoon kijk mensen met On30 zijn er ook mogelijkheden voor een diorama ....meer niet. Afwachten en zien wat "men" er van vindt. Zal dat geen beter uitgangs punt zijn ??[:D][:)]
Modelbouw doen is al fun genoeg, niet ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

#5
citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Ha die Argie!!!! toch nog iets gebouwd zie ik ,goed zo!! Ik moet bekennen dat ik zelf nog niet begonnen ben[:I]maar dat komt nog wel!
Ik vindt jouw diorama zeker niet slecht maar heb toch nog wel een paar opmerkingen[}:)]: Hoe dacht jij die boomstammen op die wagon te krijgen? die "steam donkey" van jou kan niet om zijn as draaien ,alleen maar hijsen.( dat is nu een echte "techneut" -,opmerking, sorry daarvoor)
En die Davenport diesellok is wel een b??tje te veel geweatherd vindt ik,het lijkt wel of ze die ergens opgevist hebben)
Nu -alle gekheid op een stkje- dat werd vroeger dus echt gedaan h?,als de klei op was sloot men de groeve en DUMPTEN ze alles wat ze niet verkocht kregen in de waterputten die overbleven. Dus soms ook de lokjes.

Gerrit


Bedankt voor de leuke comment.
effe verduidelijken: de donkey kan om zijn as draaien. Voor de foto is hij rechtgezet.Misschien zet ik hem beter wat scheef in Mechelen zodat de indruk onstaat dat hij dat wel kan.
De "Dave" is inderdaad een afdankertje van een vroegere " ter ziele gegane" kleigroeve, stond jaren en jaren zomaar onder een afdakje vandaar de doorgedreven roest en vuiligheid. ( dat heb je met " ervaren" modelbouwers zien altijd direct alles [:D]). De eigenaar die niet bepaald een toonbeeld is van "mangement" heeft hem gewoon ingezet op zijn logging line in de Ardennen. Zonder "poeha",  het ding moet maar "werken" ; heeft geld genoeg gekost zegt hij. De eigenaar zit trouwens toetekijken in de jeep vooraan het diorama. De ploert.[}:)]
Je kan er vanalles bij verzinnen en das het mooiste he in onze hobby " de fantasie" hehehe[:p][:)]

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

#6
@agilla ik vreesde dat ge mee ging doen aan de wedstrijd en dat ligt gewoonlijk op een zeer hoog niveau. Een niveau dat slechts weinigen gegeven is. Maar als show diorama mag het zeker gezien worden.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

#7
citaat:
Geplaatst door janjozef

@agilla ik vreesde dat ge mee ging doen aan de wedstrijd en dat ligt gewoonlijk op een zeer hoog niveau. Een niveau dat slechts weinigen gegeven is. Maar als show diorama mag het zeker gezien worden.


tja dacht ik al, maar het is voor mij de eerste keer en je moet nu eenmaal eens beginnen, niet ? We zullen zien wat het geeft. Maar nogmaals het is "absoluut" geen vereiste om te winnen.Kan je trouwens ook niet verwachten vanaf de eerste keer , wel ? [:D][:p]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Kedeng Kedeng

#8
Schoon [8D][:p]

Havoc

#9
En waarom niet meedoen aan de wedstrijd?

Ziet er echt leuk uit moet ik zeggen. Wordt dit een deel van een grotere baan, of is het eerder een oefening?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

#10
eerder iets speciaals ( sic...[^] wat is speciaal he)gemaakt voor de tentoonstelling in Mechelen.
Maat toch plezant dat de mensen in dit forum er iets over zeggen  Het geeft je een richting aan waarin je moet gaan om nog beter te doen.[:D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15