Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Prijs Roco onderdelen

Gestart door Peter, 04 februari 2015, 12:57:51 PM

Peter

Een hele tijd gelden kocht de stoomlok baureihe 10 van Roco (DC analoog) om dat ik heel dat stoomgebeuren in dat model niet nodig heb.
Heb vanmorgen eens gekeken wat het zou kosten om er geluid in  te bouwen, en ik viel bijna achterover van de prijs
De decoder met geluid kost 138,00 euro zonder luidspreker want die moet nog eens apart gekocht worden.
Van Uhlenbrock zelf kan je dit niet kopen gezien de overeenkomst dat ze hebben met Roco
Momenteel heb ik nog niet kunnen vinden of je dit van ESU enz zou kunnen kopen, want meer dan 170,00 euro voor het volledige geluid is wel wat overdreven.

Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Peter,is het geen mogelijkheid om een ESU sounddecoder in te bouwen,die koop je voor pakweg 100€(incl.luidspreker)
al dan niet met sound(die kan je naar believen gratisdownloaden bij ESU)

Er moet uiteraard plaats zijn in de loc...
Ik was dit ook van plan met de HLD6002 maar dat lukt niet op 123

;)

OlivierV

Zoals Rudy zegt, spendeer een €100 aan een loksound v4 + luidspreker. Sound van een BR10 kan je wel downloaden van de esu site, moet je enkel nog iemand kennen met een lokprogrammer.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

met zo een grote tender eraan moet dat makkelijk gaan.Plaats zat en neem een esu V4 locsound.Die zijn er voor de genoemde prijzen.Soms zelfs aan 89 euro.Moet je wel zelf geluid inladen of laten doen.

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 04 februari 2015, 13:16:24 PM
moet je enkel nog iemand kennen met een lokprogrammer.

Indien niet,doen ze dat wel voor je in de winkel...mogelijk betaal je dan een habbekrats meer...

;)

Peter

Misschien kijk ik er over, maar ik zie bij ESU geen Baureihe 10 staan.
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

juist.Heb zojuist een mailtje gestuurd naar een lid op stummiforum die een zelfgemaakte soundfile voor esu heeft.Hopelijk snel antwoord.Ik heb het Marklin model met sound en als daar wat mee zou misgaan wil ik ook wel de esu file.

Peter

Citeermet zo een grote tender eraan moet dat makkelijk gaan.Plaats zat

Ja, ja, zo'n grote tender. Je moet hem eens opendoen. Amper ruimte voor de decoder.
Zal nog eens goed op het plan van de lok kijken, maar op het eerste zicht moet je die bijna helemaal uit elkaar halen
om er een luidspreker in te monteren. Vergeet trouwens niet dat er in de lok zelf nog een heel systeem, inklusief een redelijke olietank (Seuthe voor de rook) zit om de rook
zowel door de schoorsteen als door de cylinders te blazen. (niet werkend bij de analoge versie, er ontbreken een paar kleine onderdeeltjes)
Als het inderdaad zo moeilijk is blijft het model zonder geluid
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

#8
Citaat van: Peter op 05 februari 2015, 16:23:53 PM
Citeermet zo een grote tender eraan moet dat makkelijk gaan.Plaats zat

Ja, ja, zo'n grote tender. Je moet hem eens opendoen. Amper ruimte voor de decoder.
Zal nog eens goed op het plan van de lok kijken, maar op het eerste zicht moet je die bijna helemaal uit elkaar halen
om er een luidspreker in te monteren. Vergeet trouwens niet dat er in de lok zelf nog een heel systeem, inklusief een redelijke olietank (Seuthe voor de rook) zit om de rook
zowel door de schoorsteen als door de cylinders te blazen. (niet werkend bij de analoge versie, er ontbreken een paar kleine onderdeeltjes)
Als het inderdaad zo moeilijk is blijft het model zonder geluid

Ik heb dit gedaan bij een NMBS type 2514,
Daarvoor de kolenbak +/- 1cm moeten verhogen(imitatie planken) in plasticard.
fijn gaas over de luidspreker en daar grove kolen(houtskool) bovenop

Dat was net voldoende om er een rechthoekige luidspreker in te murwen,

Misschien een idee voor u...

;)

bellejt

ik heb de marklin versie 10 jaar insider.Inmiddels ook nieuws gehad van het ander forum.De file wordt niet meer gratis aangeboden omdat de man een winkel is begonnen.Hij bied wel een esu locsound V4.0 aan tegen 84 euro + verzendkosten.

Peter

Rudy,
ik ga zeker niets aan het uiterlijk van de lok veranderen. Zoals hij nu is is het een prachtstuk, zie foto (ik heb een zwak voor gestroomlijnde loks).

Johnny,
Die loksound ziet er op het eerste zicht interessant uit, maar ik wil hem
toch eerst horen (en zien of ik hem inderdaad kan inbouwen)


Met vriendelijke groeten
Peter

Fastfly

Sowieso een prachtlok zo in het zwart !!

Persoonlijk vind ik de zwarte veel mooier dan de rode Marklin 10-jaar Insider loc die ik zelf ook heb.