Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Al geweest?

Gestart door TBCédric, 03 februari 2015, 23:17:32 PM

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

eve


loebaske

Denk dat dit draadje mag verwijderd worden om plaats te sparen op de server??

TBCédric

Citaat van: loebaske op 04 februari 2015, 09:05:52 AM
Denk dat dit draadje mag verwijderd worden om plaats te sparen op de server??


Komt het niet dat er te weinig ruimte is door uw vele berichtjed en oprakelingen van niet meer nuttige topics?


Een server heeft een grote opslagcapaciteit en bv joomla investeerd in meer opslagruimte dus daar zal het niet aan liggen.


En van mij mag deze topic weg maar niet met deze onzinvol argument als reden.

Eve, bedankt om mijn vermoeden te bevestigen. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stieven76

Ik denk dat dit kleine beetje data in de database niet de oorzaak zal zijn als de server ver volstaat  ;D

De link zelf had ik ook al gezien, maar het blijft mooi  ;)

loebaske

Komt het niet dat er te weinig ruimte is door uw vele berichtjed en oprakelingen van niet meer nuttige topics?

Dat klopt Cedric van die "niet meer nuttige topics" die hoeven niet te blijven bestaan..

Dirky

#6
Als alles wat je hier op het forum 2 of meer keren tegenkomt moet wissen zal er niet veel meer overblijven  :)

Ik had die link nog niet gezien want ik moet veel draadjes "skippen" omdat ik nu eenmaal niet de tijd heb alles te lezen (en veelal ook niet de interesse)...

edit: @ Cedric (en ook aan vele anderen); als je aan een draadje een zinnige titel geeft vermijd je veel dubbels... Hier zou het draadje beter de naam "Elgin Park" gekregen hebben. "Al geweest" slaat nergens op en ook niemand zal er naar zoeken, niet? (positief bedoeld hé Cedric!)

Sicco

Wat vooral het probleem is dat dit topic en dus de link alleen nog teruggevonden gaat worden door iemand die zoekt om topics met de titel 'al geweest?'.  ;D En dus dat er vast nog een keer een derde de link gaat posten. Tip mijnerzijds: als je wilt dat je informatie ooit nog wordt teruggevonden, zet in het onderwerp dan waar het bericht over gaat, het staat hier zelfs niet in het bericht zelf  ;D

loebaske


Bolje

Citaat van: LS Models op 04 februari 2015, 10:08:25 AM
Citaat van: loebaske op 04 februari 2015, 09:05:52 AM
Denk dat dit draadje mag verwijderd worden om plaats te sparen op de server??


Komt het niet dat er te weinig ruimte is door uw vele berichtjed en oprakelingen van niet meer nuttige topics?


Een server heeft een grote opslagcapaciteit en bv joomla investeerd in meer opslagruimte dus daar zal het niet aan liggen.


En van mij mag deze topic weg maar niet met deze onzinvol argument als reden.

Eve, bedankt om mijn vermoeden te bevestigen. ;)

oh, wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar.  :'(
Vele groeten,
Ronald

Rangeerduivel

Citaat van: Bolje op 04 februari 2015, 10:51:18 AM
oh, wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar.  :'(

Zal wel overwaaien Ronald....als de server helemaal vol is!!! :D :D :D :D :D

;)

doomslu

Ik vind het vreemd dat jonge mannen zo'n kort geheugen hebben!  ;D

Zo'n draadje neemt gelukkig niet veel ruimte in hoor. Het is pure tekst in een database.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

TBCédric

Ik moet hier een paar dingen rechtzetten.

Ten eerste, Loebaske, een dikke sorry voor mijn uithaling! (maar als je er niet veel van weet moet je er niets over zeggen. ;) , doe ik zelf ook (no offence)) Servers worden steeds geüpdatet en (gecomprimeerd?) en als Stieven en Luc zeiden, alleen als pure tekst opgeslagen in een database. Zo'n tekstje is maar een paar bytes  tot een paar kilobytes groot dus een nieuw topic of berichtje neemt niet zoveel plek in.  Normaal moet ik volgend jaar een virtuele server installeren dus ben benieuwd.


Dit draadje mag van mij verwijderd worden want ik had al zo'n vermoeden dat deze al eens gepost was maar ja als je niet zeker bent...
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

loebaske

ok is aanvaard en was niet omdat het uw topic was dat het MOEST verwijderd worden, is maar dat er hier zoveel dubbele draadjes zijn over één en hetzelfde onderwerp....en ik zit niet te zoeken naar oude draadjes, da zoek machine geeft me altijd zo oude draadjes ?? zo ben ik op die dubbele draadjes gekomen over station/naamborden dat waren er drie over hetzelfde....
Dank zij wat aanpassingen die Gerolf al reeds heeft uitgevoerd vinden we al een beetje het bos tussen de bomen...

OlivierV

Citaat van: LS Models op 04 februari 2015, 13:46:09 PM
Ik moet hier een paar dingen rechtzetten.

Ten eerste, Loebaske, een dikke sorry voor mijn uithaling! (maar als je er niet veel van weet moet je er niets over zeggen. ;) , doe ik zelf ook (no offence)) Servers worden steeds geüpdatet en (gecomprimeerd?) en als Stieven en Luc zeiden, alleen als pure tekst opgeslagen in een database. Zo'n tekstje is maar een paar bytes  tot een paar kilobytes groot dus een nieuw topic of berichtje neemt niet zoveel plek in.  Normaal moet ik volgend jaar een virtuele server installeren dus ben benieuwd.


Dit draadje mag van mij verwijderd worden want ik had al zo'n vermoeden dat deze al eens gepost was maar ja als je niet zeker bent...

Cedric, volgens mij draai je een paar dingen door mekaar.

- Het is inderdaad correct dat servers steeds krachtiger worden. Maar een algemene trend is dat servers virtueel draaien (zo is een server veel makkelijker te backuppen en is hij onafhankelijk van de fysieke hardware (al krijgt deze virtuele server natuurlijk een stukje van de fysieke hardware toegewezen bij wijze van spreken (vb 2 van de 8 processorcores en 4 van de 16gb ram om nu een simpel voorbeeld te geven)).
- Het forum draait op een webserver en een topic van een paar pagina's zal heus niet zoveel plaats innemen daar het gene in de meeste topics staat pure tekst is en de foto's worden hier toch op externe servers zoals die van flickr of photobucket geüpload.
- Wat je zegt met Joomla begrijp ik niet goed, voor zover ik weet is joomla een soort van CMS (content managing system) en wordt dat dus gebruikt om de inhoud op websites aan te passen zonder dat je in de html/css code moet gaan schrijven.

Groet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan