Modelspoor: een gevaarlijke hobby?

Gestart door Peter, 02 februari 2015, 18:22:08 PM

Peter

Buiten een niet al te beste nachtrust en momenteel nog wat knagende hoofdpijn, ziet de wereld (letterlijke en figuurlijk) er al weer wat zonniger uit.
Weeral een lesje geleerd. Vandaag helaas geen tijd voor de hobby, maar morgen zijn we weer present.
Met vriendelijke groeten
Peter

DelticPower

Als ik dit hier allemaal lees, dan is de modelspoorhobby veel spannender dan bv postzegels verzamelen.  Zou onze "schepper" ook af en toe op een hemels forum zijn frustraties kwijt kunnen ?  :D :D

Groeten Jan

PietB

Ai ai ai wat een gevaren, ik geloof dat ik toch maar aan de postzegels verzamelen ga.

grt Piet.

eve

Citaat van: PietB op 03 februari 2015, 12:46:34 PM
Ai ai ai wat een gevaren, ik geloof dat ik toch maar aan de postzegels verzamelen ga.

grt Piet.

Met anthrax.

Erik

dani

de ergste "zolderblessure" die ik al heb opgelopen is een gebroken enkel door op de voorlaatste trede mijn voet om te slagen.

Maar voor de rest is het toch een "kalme" hobby hee :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Val-Rikard

Tijdens het presenteren van de stoomcentrale in de club viel de binnenkant van de machinetaal tegen de vloer, de stukken vlogen in het rond.  :o De omstaanders waren bleker dan ik, alles is intussen hersteld. Geen kwetsuur maar een lompe handeling in dit geval...  :P

Michiel

Wat men ook nooit moet doen is tijdens het boren eens met de vinger langs de achterkant van het stuk eens gaan voelen of men er al bijna door zit.  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

loebaske

In feite heb ik eigenlijk nog wat erger meegemaakt, wou wat dozen van de treinbaan doen door ze op de kruip zolder te plaatsen en ben van het trapladdertje gevallen >>> gevolg een dubbele open beenbreuk en al 4 maanden in een rolstar...
Nog een geluk dat ik met mijn nek niet op de trein modulles gevallen ben, was er misschien niet meer  :(

bollen neus

Zelf ben ik op dat gebied al gespaard gebleven maar tja heb dan ook geen baan hé, das misschien nog "de" oplossing?
Den Eric.

Havoc

Ook nooit proberen de boor te veranderen voor je de machine uitzet...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

philippe_007

Citaat van: eve op 03 februari 2015, 09:30:47 AM
Echtscheidingen bij een "iets grotere" aankoop...

Erik

Maar nadien mag je zoveel grote aankopen doen dat je wilt, alle als er nog wat geld over is natuurlijk  ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Rangeerduivel

Citaat van: philippe_007 op 03 februari 2015, 17:23:17 PM
alle als er nog wat geld over is natuurlijk  ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Meestal neemt madam dat allemaal mee,en als ze iets vergeet komt haar advokaat de rest wel ophalen! ;D

;)

SirGresley

Van echtscheidingen gesproken:
Een ex-clublid was zo gebeten door de modelspoormicrobe en had maar twee slaapkamers, die van het kind mocht niet dus wat deed ie??

>> dubbelbed in twee gezaagd en in de gang gezet!! ::)
Na een tijdje madam de kl*ten op!

ECHT gebeurd!!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

minitreintje

Gaten boren en dan tot de conclusie komen dat een PCB onder de baan nu ook een gat heeft. Gevolg: de baan moeten opdoeken op een tentoonstelling.
Sindsdien staat er op de deelnemingsfiche: verboden standen af te breken tijdens de tentoonstelling.  ::)

Groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Djoeke

Haha, wel, dan heb ik de oplossing om al de bovenstaande problemen te vermijden...
Alleen jammer dat er nog meer tijd in gaat kruipen. Niet dat wij dat erg vinden, maar onze vrouwkes...