Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Foutmelding B-Models

Gestart door loco, 02 februari 2015, 15:37:15 PM

loco

Krijgen jullie ook een foutmelding als ja naar de site van B-Models gaat om de nieuwe folder te downloaden?

ik krijg de volgende melding als ik naar http://www.b-models.be ga.


"
De volgende website bevat malware
Cybercriminelen op www.b-models.be proberen mogelijk gevaarlijke programma's op je computer te installeren waarmee je gegevens kunnen worden gestolen of verwijderd (bijvoorbeeld foto's, wachtwoorden, berichten en creditcards).
"

Ik veronderstel dat ik niet de enige ben. Het is voor mij de tweede keer, en dit op twee vershillende locaties en twee verschillende PC's.
Voor je dit uittest, wees er dan zeker van dat je PC goed beveiligd is.
Ik heb dit enkele maanden geleden ook gemeld aan VBV nadat er op mijn website een link stond naar B-Models. Mijn site is toen tijdelijk uit de ether gehaald door mijn provider tot ik het probleem had opgelost. Ik kreeg eerst een melding van DNS-België en onmiddellijk daarna van mijn provider.
Ik kon dit eveneens opvolgen via Google Safe Browsing Diagnostische pagina. Hierop werden toen (3 maand geleden) zowel mijn website als deze van B-models als verdacht aangegeven.

Wanneer niemand anders deze melding krijgt, dan is het loos alarm, en dan moet de oorzaak bij mij gezocht worden, in het andere geval moet VBV dringend iets doen aan zijn site.



PietB

Nou ik krijg geen foutmelding en wel deze tekst:
Welkom op de nieuw website van B-Models!

grt Piet.

loco

Ik wacht nog even op andere reacties.
Wanneer de komende uren niemand dezelfde foutmelding krijgt, dan verwijder ik het bericht of vraag ik om dit draadje te verwijderen.
Ik kan wel een screenshot plaatsen van de foutmelding, maar weet niet of dit een meerwaarde inhoudt.

Michiel

Ik krijg ook de waarschuwing dat:

"This web page at www.b-models.be has been reported as an attack page and has been blocked based on your security preferences."
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Peter ik kan je verhaal bevestigen, ook hier melding van geblokkeerde site.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

centauri167

Citaat van: loco op 02 februari 2015, 15:43:17 PM
Ik wacht nog even op andere reacties.
Wanneer de komende uren niemand dezelfde foutmelding krijgt, dan verwijder ik het bericht of vraag ik om dit draadje te verwijderen.
Ik kan wel een screenshot plaatsen van de foutmelding, maar weet niet of dit een meerwaarde inhoudt.

Ik krijg dezelfde mededeling, zowel op mijn mac als pc. Dit trouwens al enkele dagen ...

RD25

Hallo,

Ja, met Google Chrome, anti-virus Avira, af en toe



;)
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

centauri167

Ik ,krijg een andere foutmelding, zal afhangen van systeem tot systeem zeker ?

Sicco

Dat is al geruime tijd zo, schijnbaar staat dat adres bij de diverse virusprogramma's geregistreerd als 'malware'-site. Geen idee of dat daadwerkelijk ook zo is, maar in elk geval wordt al geruime tijd het adres http://www.euro-tank-car.eu/b-models/index.htm gebruikt om op dezelfde pagina uit te komen.

RD25

Citaat van: Sicco op 02 februari 2015, 16:03:17 PM
Dat is al geruime tijd zo, schijnbaar staat dat adres bij de diverse virusprogramma's geregistreerd als 'malware'-site. Geen idee of dat daadwerkelijk ook zo is, maar in elk geval wordt al geruime tijd het adres http://www.euro-tank-car.eu/b-models/index.htm gebruikt om op dezelfde pagina uit te komen.

OK voor mij  ;)  bedankt Sicco
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

jakke

op een androidtablet -chrome krijg ik gewoon de site te zien.
Op mijn desktop -firefox krijg ik ook een blokkeringsbericht te zien ...
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Peter

Ook AVAST geeft aan dat het een gevaarlijke pagina is.
Heb een hele tijd geleden VBV hiervan al eens op de hoogte gebracht en kreeg toen een vriendelijk antwoord dat ze het zouden verhelpen, en dat was ook zo,maar blijkbaar steekt het nu toch weer de kop op.
Met vriendelijke groeten
Peter

ceuleer

in het webadres http://www.euro-tank-car.eu/b-models/index.htm dit stuk /index.htm deleten en terug op enter drukken, dan heb je de juiste link zonder de melding.

loco

Vermoedelijk zit er in de site een script dat door diverse programma's als malware wordt gedetecteerd.
Afhankelijk van uw browser en virusscanner krijg je een foutmelding
Met iexplorer heb ik geen probleem, chrome geeft een blokkering (zie foto van RD25).

Dit script vinden in uw databank is niet simpel. Misschien dat VBV een backup kan terugzetten van het moment dat het probleem zich niet voordeed en daarna bij nieuwe updates steeds met chrome en andere browsers controleren of alles nog in orde is.

Ik zal het bij VBV melden.

Peter

Dirky

Vaak komt dit soort dingen voor door een naamgenoot. Ik denk dat we hier de oorzaak kunnen zoeken bij de site www.b-models(dot)com... een site voor een iets anders clienteel...