Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Union pacific rotary snow plow.

Gestart door DFS, 02 februari 2015, 11:55:18 AM

janieburton

Zeer mooi!

Is mij misschien ontglipt maar draait de ploeg of blad of is dit statisch?
 

philippe_007


Ronald


Peter

Prachtig gedaan Sven.
De weathering is trouwens ook fantastisch.  :)
Met vriendelijke groeten
Peter

DFS

De rotary is roteert zowel in realiteit als in model, er zit een motor met tsunami sound decoder.
Ik doe mijn best voor een filmpje binnenkort!

TBCédric

Het zware, lange en harde werk is na veel geduld en moeite eindelijk voltooid!
En wat een prachtig ding dat je hebt gemaakt! Het eindproduct mag er zeker zijn na al dat werk. Ik denk dat je nu wel een warm gloeiend gevoel van trots moet voelen diep van binnen.

Ik ben benieuwd naar het filmpje want ik denk dat het wel serieus graaf uit zal zien!  ;)

Trouwens, de weathering is ook zéér geslaagd. In het algemeen dus een knap, gedetailleerd model. Zou het zelf niet kunnen.  :o  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

DFS

Bedankt voor de reacties, mannen,
bij deze een eerste kort filmpje

https://youtu.be/M_Cop2kbkuQ

laat even weten of het werkt,

groeten

TBCédric

Het werkt én het ziet er goed uit! Helaas duurt het maar 14 seconden. Had wat meer willen zien.  ;)

Is dat de maximum snelheid van de sneeuwploeg of draait hij nog iets sneller?
Het geluid in combo met de traag versnellende sneeuwploeg maakt het wel af. Het is een pareltje.  :D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Cozzy

Prachtig staaltje vakmanschap!
Echt mooi man  8)

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Stedahult

Je bent lekker aan het kliederen geweest. Voor de water en kalk strepen de
volgende keer eens gelijk beginnen met pigment. Eerst grijswit (varkensharen kwast)
en dan één of twee lagen wit (zachte kwast) er overheen. Daarna fixeren met acryl mat
spuitlak. Dan krijg je een "ingevreten" uiterlijk, en minder strak.
Mvh. Steef

DFS

Cederic, de rotary kan nog wat sneller maar mijn geheugen stond vol... Typisch.

Steef, idd van het grijs was ik ook niet super content, was ook eerste keer dat ik die techniek probeerde. Uiteindelijk is het gelukkig goed gekomen en weer bij geleerd. Volgende keer was kleinere verg stipjes proberen voor het naar beneden wassen.
Maar ik ga zeker jou techniek eens proberen op een gepast moment, bedankt voor de tip!
Groeten


Gerolf

Prachtig staaltje, man !
De snelheid lijkt me veel te laag. Als ik op filmpjes het effect van zo'n ploeg zie ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Davy

Dit is een zeer mooi model, knap gedaan ;)

DFS

Alle ben blij dat mijn arbeid toch een beetje gewaardeerd wordt  ;D hoewel we bescheiden moeten blijven en toegeven dat we nu veel zaken anders zouden doen en nog veel te leren hebben.
De Rotary draait inderdaad niet op 100procent van de realiteit. dit was ook niet de bedoeling, het idee is dat als ik ooit eens op een expo raak met mijn baan ik de Rotary ergens kan zetten (en verzetten) en dat er een test crew eens wat testen aan doet en hem traag laat draaien. Als hij te snel draait zie je de 'schoonheid' van het blad niet meer.

Deze morgen heeft de 'test crew' ook al eens een klein ritje gemaakt in het depot. en er was toch wel geen spotter aanwezig zeker  ;D

https://youtu.be/JFc3H_AA2R0

Dat spelen met de camera en windows movie maker is nog plezant, zal in het vervolg wat meer letten op de kwaliteit enzo :-)

Groeten Sven