Union pacific rotary snow plow.

Gestart door DFS, 02 februari 2015, 11:55:18 AM

Davy

mooi project! echt knap gedaan :)
leuke foto's van je spoorbaan trouwens, vooral die grote draaitafel is knap ;)

DFS

Bedankt voor de reacties, project ligt nu weer even stil, tijdsgebrek...
Moet de bedrading herwerken, dan een ketel plaatsen in het interieur en tot slot weatheren

janieburton

 

philippe_007


DFS

Deze morgen nog wat tijd gehad om verder te werken,
Bij het bestuderen van de foto's voor de belettering van de tender merkte ik opeens op dat onder het machine nummer, er een vervaagd nummer zat.
Bij verder bestuderen gezien dat dit het zelfde nummer was, dus niet vernummerd, maar gewoon eens vlug her schildert, Waarschijnlijk in de periode 1930-1940 wanneer de UP van de grote nummers overgestapt is op de kleinere gotische nummers.
Dit was dus een uitnodiging om het eens zelf te proberen.

Eerst een proefopstelling met wat micro mark nummers dat ik nog over had.



Vervolgens de grote nummers aangebracht, via de gekende technieken. dan een laag vernis erover te bescherming, en dan 'geweathered' met verschillende dunnen lagen zwart. Hetzelfde als de tender zelf, zodat het effect van vervaagde letters komt, belangrijk is hier niet te zwart/donker te gaan, want bij het weatheren van het geheel achteraf zal dit nog verdonkeren!
Vervolgens een laag hoogglans vernis



Vervolgens de kleinere letters erover ge decalt... op de foto was de decal setting solution blijkbaar nog niet helemaal droog, daarmee het rare effect op de kleine letters, hopelijk droogt het mooi op en ben ik niet te rap gegaan tussen de verschillende stappen...



een van de dagen zal ik verder afwerken met een laag vernis, en dan de weathering van het geheel...

tot devolgende

Gerolf

Ferm nagebootst, die dubbele nummering  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Merci Gerolf, vond het zelf een leuk effect om te proberen.
Daarnet even naar de hobby kamer kunnen ontsnappen.
De decals hebben zig mooi gesetteld en de waas is weg, oef, toch niet te rap geweest...
Een van de dagen verder knutselen...

3rail

Heerlijk zo een zelf bouw verslag.

Ik ben benieuwd wanneer we het geheel eens werkend zien op een filmpje. :)

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

DFS

Filmpje maken is niet moeilijk,  ;D maar een YouTube account maken, Pffff weer een wachtwoord

Rangeerduivel

Citaat van: DFS op 10 oktober 2015, 07:26:18 AM
Filmpje maken is niet moeilijk,  ;D maar een YouTube account maken, Pffff weer een wachtwoord

Gemakkelijk als je voor alles één en hetzelfde wachtwoord hebt; "wachten" :)

;)

Gerolf

Waarom youtube? Gewoon "ergens" internet-ruimte is genoeg  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Wanneer je reeds een gmail email account hebt kan je daar ook mee op youtube inloggen en ook op alle andere diensten van google.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

DFS

Olivier, merci vr de tip, zal dat eens proberen, zal voor deze week zijn, nu naar Sedan

DFS

oei precies iets meer dan een week geleden  :P
maar sinds de laatste update is toch veel gebeurd,

Gespoten was hij al, en de decals zaten er ook op, de volgende stap was weatheren, maar eerst tussendoor een interieur gemaakt. Eigenlijk een simpele mock up van een ketel zodat je niet door het model kunt kijken. Ik ben niet van plan binnenverlichting te steken, dus verdere detaillering heb ik achterwege gelaten.


Vervolgens aan het verweren begonnen...  (de machine heeft een hele zomer en najaar stilgestaan en wordt nu klaargemaakt voor de winter)
Eerst wat druipsporen van de regen gemaakt, dit geprobeerd met stipjes grijze verf die dan naar beneden getrokken werden met thinner. 
Dan ook rond de stoomfluit en de overdruk ventiel met poeders (grijs en wit van Artitec) kalk aanslag gemaakt.





en gelijktijdig de tender aangepakt met gelijkaardige technieken


Uiteraard met roest hier en daar van het water.

Van de grijze verf was ik niet 100proc tevreden, dan maar bijgewerkt met Artitec zwartbruine aarde poeders





Tenslotte met de airbrush verdunt zwart overgeneveld als 'control coat' of 'blending coat' en de onderste delen met verdunde 'dirt van pollyscale' behandeld.
Na het inkleven van het glas achter de ramen konden we monteren en het geheel op de baan zetten voor wat eind foto's







Bij deze komt de bouw van mijn Rotary tot zijn einde... Weer veel bijgeleerd, zaken waar ik moet op letten voor volgende projecten.
Het filmpje komt er zeker nog aan, maar daar had ik vandaag echt geen tijd meer voor  ;)

SuSke

Is echt een mooi ding geworden. Proficiat.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.