Opbergkoffers voor rollend materieel

Gestart door B_Modelbouw, 01 februari 2015, 17:27:19 PM

philippe_007

En uit welk materiaal heb je de onderverdelingen gemaakt ?

uiteindelijk is 58€ voor een koffer bij Linton niet overdreven,  voor die prijs heb je de koffer en de onderverdeling.
7 rijen van 60cm (- binnen bekleding, ik schat een 54cm dus)


loebaske

Verdeling gemaakt met piepschuim, onder de locs is een plaat van +/- 5mm piepschuim, die is gekleefd op een Trespa plaat en voorzien van een soort uithaal draad links en rechts, is dan mogelijk om een heel verdiep uit te nemen, in totaal kunnen er +/- 30 loc's in de  flightcase

Steam.N

Citaat van: loebaske op 30 oktober 2015, 10:55:53 AM
Verdeling gemaakt met piepschuim,  ...

Heb ik hier eerder op 't forum niet gelezen dat het niet aangewezen was om piepschuim te gebruiken bij het stockeren van locs?
Mogelijks heb ik het mis ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Klopt: Piepschuim "dampt" en kan op de duur de verf van je loc beschadigen. Een laagje huishoudfolie (of een andere dunne kunststof) houdt dit tegen, en vergemakkelijkt het uitnemen van je modellen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Dat is de reden dat veel merken plastiek folie om hun model wikkelen, of overgestapt zijn (roco bv.) op het gebruik van een soort schuimrubber (met ook nog boven en onder het model mica vormen en/of plastiek folie
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Dat gebruik ik ook die folie ...en btw men loc's verblijven daar niet in, die staan in de vitrine of op de baan...dit dient juist maar voor transport!!
zou zonde zijn mocht je rijden materiaal maanden in zo een flightcase zitten/liggen...

loebaske

Toch heb ik mijn bedenkingen over piepschuim/isomo...heb ook plastiek koffers met rollend materiaal en daar zit toch al ruim een 15j gerief in en tot op heden niets te merken van "verdampt" piepschuim, deze zitten zowat al van de beginnen van uitgave in zo een koffer en nog niets te merken van dergelijke toestanden...
In zo een plastieken koffer zitten volledige stammen, in dit geval 33 stuks !!






OlivierV

Het nieuwe systeem van Roco is zeker goed met die mousse, dat oude systeem ben ik niet zo voor met dat piepschuim, al zaten de locs gelukkig al in een plastic folie tegen het afgaan van de kleur.

Eigenlijk ben ik ook nog op zoek naar een degelijke oplossing voor het gedoe met doosjes, niet dat die doosjes slecht zijn maar soit, altijd er in en er uit.

Een tijdje hanteerde ik de boel als volgt.

- 1 tijdperk op de baan (alle locs en wagons en rijtuigen voor zover het mogelijk is).
- locs van andere tijdperken in de vitrine, eventueel met een wagentje erbij.
- overige rijtuigen in de doos in de kast (rijtuigen gaan relatief vlot in en uit de doos).
- overige wagens onder de baan, maar dat bracht een probleem met zich mee, STOF, daar heeft eigenlijk ook alles wat op de baan staat last van.

Dus voor de moment zit alles wat niet op de baan staat in de doos in de kast...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Heb indertijd een aantal prototypes laten laseren bij ons aller Paul en ondertussen een aangepaste versie van getekend.




Stapelbaar en passend in de "Really Useful Box" van 35l (1x4 trays), 64l (2x4 trays) en 84l (2x5 trays)
Foam is eenvoudig via internet te vinden en te snijden.
capaciteit is een beetje afhankelijk van het type wagon, maar 5 rijtuigen (1/87 - 303mm) kunnen perfect in 1 tray

Een gigantische plaatsbesparing ware het niet dat je met alle lege doosjes blijft zitten  ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Ook een goede oplossing Frans...heb er ook al over nagedacht...
die gigantische lege doosje gaan in een vuilzak per soort naar de zolder ruimte...

SuSke

ik heb geen zolder en geen kelder (meer)  >:(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

Lege doosjes staan bij mij netjes gestapeld in een oude kleerkast op zolder. De niet direkt gebruikte modellen gaan binnenkort (na de veranderingen hier aan het huis) samen met station Boom, seinhuizen enz. in een grote glazen kast (7 glazen schabben)
Zo staat alles, samen met mijn baan, in dezelfde ruimte. :)
Met vriendelijke groeten
Peter

BC911

Citaat van: milocomarty op 29 oktober 2015, 09:02:26 AM
Deze gezien in Leipzig op de messe..

http://www.linton.de/modelle.htm

ben van plan er wat te bestellen, worden op maat voor 0n30 gemaakt, de man is van huis uit flightcase bouwer..

Hebben deze eigenlijk een handvat? Is nergens goed te zien op de foto's die ik terug kan vinden ... ?
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

BC911

Deze ochtend onverwachts DHL aan de deur met een pakketje. Was het eigenlijk al vergeten dat het onderweg was ... Maar super, eindelijk gedaan met die losse doosjes!



Heb gekozen voor 2 varianten. De locs schuin liggend en de wagons verticaal.





Zijn wat mij betreft (kan wel niet vergelijken met andere types/merken) degelijke en praktische boxen om de treintjes in op te bergen. Er zitten 2 sluitingen aan de voorzijde. Aan de zijkanten heb je 2 handgrepen, maar geen echt handvat. Je moet de boxen dus eigenlijk horizontaal verplaatsen, wat eigenlijk logisch is en mij ook het meest aan te raden lijkt.



Heel tevreden met deze aanwinst, en ik zie nu ook dat er nog plaats is voor uitbreiding  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...