Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Opbergkoffers voor rollend materieel

Gestart door B_Modelbouw, 01 februari 2015, 17:27:19 PM

B_Modelbouw

Daar ik al geregeld reactie heb gekregen waar deze te koop zijn ... Lees er even dit draadje op na;
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,16413.0.html

@ Chris:
Inderdaad zit deze binnen afwerking vast verlijmd in de koffer. De noodzaak om het om te draaien ?
Neen, als de koffers rechtop staan zitten de treinmodellen stevig vast waardoor ze niet verschuiven,
ook al zitten ze schuin op hun kop in de koffer.
Een koffer in opstaande richting openen doe je trouwens met geen een koffer, tenzij je snel alles op
de grond wilt kieperen. Als je ze nu opent zitten de modellen mooi presenteerbaar klaar. 
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Herwig

Opbergen met langdurige druk (van mousse of iets anders) op de modellen:  opletten voor te hoge druk/spanning op de H0-assen (aspunten).  Kunnen soms uit aspotten weggedrukt worden.   
Als de aspotten + de zijflanken van draaistellen zo een te lange tijd (ongeweten..) opzij werden geduwd, kunnen ze nog lastig in de oorspronkelijke correcte verticale stand worden teruggebracht.

B_Modelbouw

Te hoge druk ... Daar kan ik jullie in geruststellen, dat is niet het geval.
Als je wil doe ik de test met wat fruit (een Banaan als loc, waarom niet)

En wees gerust er komt geen fruitpap uit, na een woelig ritje over de vlaamse
kinderkopkes  ;o)

   
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


loebaske

Dat geloof ik wel, het is niet zoals het inpakken van werk materiaal (Festo bvb) die toestellen zitten wel goed klem...

een verse banaan of eentje overdatum  ;) ;) ;)is wel een verschil hé  ;) ;) ;)

Herwig

#19
risico op vervorming door te veel    "gewicht"   op de H0-assen en aspunten:    zie bericht & foto  [ #13 ]:
door het verticaal opbergen van H0-materieel  (op H0-sporen of niet) en dan aangedrukt met een mousse-of iets-dergelijks aan de bovenzijde van het materieel ...

[  'k heb recent zelfs een originele  HO-(binnen-) verpakking moeten aanpassen/versnijden omdat het H0-wagentje te veel druk van bovenuit op de assen had. Dus doosjes van nieuwe aanwinsten best zo snel mogelijk even openen ... ]

loebaske

Dit heb ik voorgehad met coil wagons van LS, de buffers waren zelf afgebroken, tja...ook maar gemerkt nadien en kan nu niet meer gaan klagen, dus maar andere aangeboord!!

SuSke

Meestal is het genoeg om een beetje druk uit te oefenen met dat noppenschuim om te verhinderen dat je modellen verschuiven.
Je gaat toch niet met die kisten gooien, of ze laten vallen.

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Citaat van: B_Modelbouw op 01 februari 2015, 22:39:45 PM
Ze zijn wel gewoon zo te koop ... Volledig afgewerkt, kant en klaar, zoals je ze hier ziet ...
Maar wel zonder inhoud  :D.

Ik heb ze reeds enkele jaren geleden aangekocht via Duitse fabrikant (enkel 't graveerplaatje
is nieuw), en ondertussen zijn 't er 20 ... Waarin alles mooi zit opgeborgen volgens trein-
samenstelling, met eventuele varianten.
Neem het voorbeeld met de Benelux uit de jaren 90, getrokken door de reeks 11 in bordeaux
kleurstelling en variant in blauw voor de rijtuigen.

De kostprijs is een goede € 100,00 (veel, maar weet dat de gemiddelde kost van het materiaal
in de koffer een € 1000,00 bedraagt ... dat laat je toch niet zo maar rondslingeren).

Welke Duitse fabrikant?
 

Martin Welberg

Deze gezien in Leipzig op de messe..

http://www.linton.de/modelle.htm

ben van plan er wat te bestellen, worden op maat voor 0n30 gemaakt, de man is van huis uit flightcase bouwer..

centauri167

Zien er goed uit en veel betaalbaarder dan de vorige die ik via dit forum heb leren kennen, deze kosten de helft ...

Hou ons zeker op de hoogte van je bevindingen.

Martin Welberg

Heb ze al goed bekeken in Leipzig, alleen nog in N - TT en H0 te leveren..vandaar dat we samen hebben gekeken naar een On30 uitvoering..gaan van die rechte worden..



in h0 goed voor 7 rijen van 56cm

OlivierV

Citaat van: milocomarty op 29 oktober 2015, 20:24:04 PM
Heb ze al goed bekeken in Leipzig, alleen nog in N - TT en H0 te leveren..vandaar dat we samen hebben gekeken naar een On30 uitvoering..gaan van die rechte worden..



in h0 goed voor 7 rijen van 56cm
Moesten 7 rijen van 65cm geweest zijn, dan kon je netjes 2 rijtuigen na mekaar plaatsen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Schotten dwars laten plaatsen, dan krijg je een lengte van 325mm, net voldoende om een rijtuig in te zetten.
Is een van de mogelijkheden als je die boxen besteld.

Voordeel is dat je deze boxen gewoon mee kan stapelen in een Eurobox-systeem waarbij er andere hoogtes verkrijgbaar zijn waar je dan ander materiaal in kan wegstoppen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Yup, levert plek voor 11 lange rijtuigen..is toch 3 meter plus..vond het mooie kisten en zag idd het voordeel van het stapelen met andere hoogtes..

loebaske

Denk dat ik dit hier al eens heb gepost, heb gewone flightcase gekocht (als die eens in de aanbieding staan) en die ingedeeld in 3 lagen voor men lok's op transport te nemen, ieder loc heeft zijn plaats, bedoel daarmee de steun die nodig is om geen onderdelen te beschadigen of te plooien.
Als de koffer recht staat steun ieder loc op zijn wielen.