Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Perron testje

Gestart door TBCédric, 01 februari 2015, 14:53:56 PM

59erke

Kleine opmerking van mijn kant.

Bij de oude perrons waren de steentjes meer naar de rode kant dan het bruin dat jij hebt gebruikt.
Misschien kan je ze nog verven met een verdunde mengeling bruin-rood-wit.

De perronranden vindt ik niet zo slecht, geeft een beetje de betonstructuur weer.  Misschien een lichte zaagsnede en dan een washing van zwart. Let wel bij de oude perrons waren de perronranden meestal wit inclusief witte lijn aan de rand van het perron
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

TBCédric

Frans, bedankt voor de mooie vertoning met de kraspen en het cutter mesje.
Zal ik zeker eens proberen in mijn MDF (natuurlijk niet op mijn huidige perrons).


Koen, bedankt voor de opmerking en is goed meegenomen. Bij mijn definitieve aankleding zullen het geen rode of wat dan ook steentjes zijn op mijn perrons. Grotendeels zal het tegels zijn en alleen de uiteinden van grijze kiezel.

Omdat ik geen MDF had (staat ook in mijn begintekst), heb ik maar het hout genomen dat hier stond en dat was multiplex. Voor mij is werken met MDF niet zo goed gekend maar zal uitgebreid uitleg vragen aan Steven met zijn grote kennis en prachthanden met multiplex.


Daarom is het ook en test en niet definitief. Hier kan wat verbetering aan geraken maar tja.

Toch allemaal bedankt al voor de feedback!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

DFS

Je kan natuurlijk ook dunne plasticard nemen, en daar voorzichtig in krassen.
eerst een licht 'sneetje' met de voorkant van je mes. En dan de groef wat uitdiepen door met de achterkant van je exacto mesje nog een paar keer te passeren.

Dan alles schilderen (of airbrushen) en ertegen plakken.

Voordeel is dat je alles aan je bureau kunt doen en je geen uren in rare posities aan je perron zult zitten.