Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ik ben Wim

Gestart door winamdia, 01 februari 2015, 10:41:41 AM

winamdia

Hallo allemaal.

Ik weet eigenlijk niet goed hoe hier te beginnen.  Ik heb een samengesteld gezin met 5 kinderen.  Aangezien deze ouder worden, zal hier binnenkort wel een kamertje vrijkomen.  :)  Elektronica is een hobby van mij, welke ik door zelfstudie heb geleerd.  Om nu een beetje fun te hebben van deze hobby, ben ik beginnen denken om met modelspoor te beginnen, die twee hobby's passen goed samen, denk ik.  :-\ 

Ik ben dus naar de bib gegaan om boeken te bekijken over modelspoor, en opzoekingen beginnen doen op het net.  Ik heb ondervonden dat het allemaal niet zo simpel is als het eruit ziet, en heb mij daarom aangesloten bij dit forum.

Groetjes Wim.

Metpetergaathetbeter

Wim, je hoeft helemaal geen samengesteld gezin te hebben om aan deze hobby te beginnen !  ;D ;) Oh ja even vergat ik het bijna welkom hier op het forum !

Ik hoop dat je hier alvast een leuke tijd kan doorbrengen en hier iets kan opsteken, inderdaad er zijn hier een aantal cracks(op alle gebied) aanwezig die je iets kunnen bijbrengen.

Wat we hier ook waarderen dat je je gegevens allemaal invult zodoende weten wij tenslotte tegen wie we bezig zijn, je woonplaats invullen biedt dan weer het voordeel dat je misschien eens kennis kan maken met mensen uit je omgeving !

Alvast veel plezier met deze boeiende (en helaas niet zo goedkope hobby=maar daar kun je ook veel aan doen !)hobby!

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Welkom op dit forum Wim,
we zullen je met raad en daad bijstaan,als je al niet slimmer bent dan wijzelf! ;D ;D

;)

dani

Welkom, Wim, hier bij de treingekken.  (en dat is positief bedoeld, we zijn gek van en op treinen).

Je gaat hier heel veel info vinden door wat draadjes (al dan niet gericht) door te nemen, en kan altijd vragen stellen.
Soms wordt er al wel eens off topig gegaan bij het antwoorden, maar de info die je zoekt zit er meestel wel vrij snel aan te kopen.

groeten en veel succes met de treinen
Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Welkom op ons forum, Wim

Elektronica en modelspoor gaan zeer goed samen!
... en je krijgt door deze hobby de kans om nog een hoop andere kwaliteiten te ontwikkelen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Welkom op dit forum, Wim!
We zijn een bende gekke en gedreven gasten, die je met plezier zullen helpen, en die uitkijken naar je eigen projecten.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Bolje

Welkom Wim,

Je zal je hier inderdaad kunnen uitleven.
Vele groeten,
Ronald

59erke

Welkom op dit forum Wim

Over het moeilijke van modelspoor valt veel te zeggen, maar veel hangt af wat je zelf wil.
Je kan volledig analoog gaan wat poepsimpel is of het digitale tijdperk instappen met tal van mogelijkheden.

zoals voorafgaand reeds vermeld, hier op dit forum ga je wel veel te weten komen en heb je een vraag ?
Stel ze gerust en je krigt gegarandeerd goede raad
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Geert

Ook welkom Wim,

Zelf ook veel zelfstudie gedaan over elektronica, al op mijn 12 de een Philips elektronica doos gekregen en deze zelf uitgebouwd. Via mijn studies heel veel digitale elektronica aangeleerd gekregen. En dan was er nog die andere hobby, modeltreintjes. De combinatie ervan geeft echt vonken, soms leterlijk. ;)

Vertel eens iets meer over je zelfstudie elektronica. Met wat voor elektronica ben je bezig, analoge schakeingen, digitale, microcontrollers of nog iets anders...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

winamdia

@ Geert.

Ik ben meestal bezig met digitale schakelingen en het programmeren van microcontrollers. Om deze digitale technologie te begrijpen moet je natuurlijk ook besef hebben van analoge schakelingen. 

Voor mijn zelfstudie heb ik ook een thuiscursus basiselektronica gevolgd, waarbij het vooral ging om analoge schakelingen.  Ook ik heb toen ik jong was zo een elektronicadoos gekregen en heb uiteindelijk voor een koksopleiding gekozen, maar de elektronica kriebelt nog altijd, soms letterlijk. :)

Groetjes Wim

Geert

Leuk Wim dat je bezig bent met µC (microcontrollers).

Dan kan je dit  draadje invullen. Dan weet je ook wie hier op het forum zich ook bezig houd met µC

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

philippe_007