Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Koppelingshaken

Gestart door GVL, 31 januari 2015, 20:10:18 PM

GVL

Op sommige wagons ontbreekt de koppelingshaak of moet een stukje aangespoten kunststof een haak voorstellen.  Daarom op zoek gegaan naar vervangingsonderdeeltjes.  Op de foto zijn enkele exemplaren in schaal 1:76 te zien van Lanarkshire Models and Supplies (www.lanarkshiremodels.com).  De Eaos van Lima heeft al een montageplaat; daarop heb ik een een eenvoudige haak geplaatst.  De Fbl van Roco heeft een haak met rechthoekige montageplaat gekregen.



Groeten.

loebaske

zeer mooi gedaan, ik gebruik kopelhaken van Roco en co die teveel/reserve in de verpakking zitten...

Davy

Ik heb hier ook een paar wagons waar er  helemaal geen opstaan. De reserve die ik liggen heb zijn met schroef en hengel en dat gaat niet met de koppeling.

Rangeerduivel

Citaat van: Union Pacific op 31 januari 2015, 21:38:33 PM
Ik heb hier ook een paar wagons waar er  helemaal geen opstaan. De reserve die ik liggen heb zijn met schroef en hengel en dat gaat niet met de koppeling.

Tja,dat is model hé...
De NEMschachten zitten te laag in verhouding met een echt voertuig,ttz in de bufferbalk.
Modelkoppelingen kunnen enkel dienen voor in de vitrine of vooraan op een loc,verder heb je er niets aan

;)

loebaske

In de ram monteer ik die koppelhaken niet, enkel de laatste wagon en die heeft alles erop en eraan  ;)