Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

GvbuuH

Wat voor soep dan ook, heerlijk toch. het kwijl loopt uit mijn mond bij het bekijken van deze kookkunsten. 8)

Marc_tramt

Inspirerend!
Which reminds me, zelf ook weer eens verder bouwen.

Floris


Floris

Net de whitcomb maar es smerig gemaakt en wat spoorzooi op de grindplak bij de werkplaats gedumpt.
IMGP7032 by Floris Dilz, on Flickr

Zelfde methode als laatst met de fauvet-girels: mengseltje van humbrol 29 en 33 in de airbrush, locje beetje onder wazen, verticale stukken weer soortvan schoon vegen/druipjes trekken met een kwastje met een beetje wasbenzine. Daarna weer wat nieuwe waas hier en daar om de boel wat glad te trekken, water/houtlijm/stof-mix op de horizontale vlakken kwasten, droogföhnen, nog wat klooien met wat drybrush 72 aan t onderstel en een beetje potloodpoeder op de omloop voor wat metaalglans. Het ding is zo behoorlijk goor maar ze waren in t echt nog een heel stuk smeriger, dat wil zeggen, heb lang moeten kijken om te zien dat de loc daadwerkelijk strepen op de bufferbalk had.

IMGP7046 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7042 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7037 by Floris Dilz, on Flickr

Spoorbrol is verder vrij simpel, gewoon paar dwarsliggers met wat stukken rail erop. Paar lasplaten erbij, stalen bak met kratje spoorbouten, wat onderlegplaten etc... Bouten gemaakt van lang uitgetrokken stukje plastic boven een vlammetje, daarna steeds een kopje eraan stuiken door in de buurt van t zelfde vlammetje t eind van t dun plastic laten smelten tot een bolletje en boutje afsnijden. Stukken rail maak je net even interessanter met een paar gaatjes erin. Wil dr nog wel met een kwastje langs binnenkort, maar eerst eea maar es laten uitharden.
IMGP7044 by Floris Dilz, on Flickr

SuSke

't Zijn die dingen die het doen. Realistisch wat 'rommel' neer gegooid.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

De absolute beginner

Tot op de sporen van de ruitewisser na... Subliem!

Cyriel

sdz1976

Die lok is heerlijk!!! En als ik jouw details na het spoor zie denk ik altijd dat je in spoor  bezig bent.   8) 8) :P :P


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

svvander

De mooiste vuile loc die ooit gezien heb in model!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

is het niet de vuilste mooie loc die je gezien hebt, trouwens wij ook  ;)

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Floris

Met ontraxs dat naderbij komt wordt t ook tijd om eens na te denken over bedieningscomfort. Hier in t hobbyhok staat er steeds een tafel tegenover de baan om je bier op te zetten maar daar moest dus even wat anders voor komen, soortvan semi-discreet aan de zijkant. Meteen maar even getest al is de verf nog niet echt droog (of dekkend)
MOV_1333 by Floris Dilz, on Flickr


Floris

...en we gaan nog maar even door met allerlei detailgerommel, zoals wat autootjes wat bijfrutten en allerlei losstaande zooi es vastzetten en zo. Kwam er ook achter dak geen ertswagens geweatherd had die eruit zagen of ze ooit erts vervoerd hebben etc... Gewoon wat plaatjes
IMGP7194 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7193 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7173 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7184 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7182 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7165 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7169 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7180 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7103 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7138 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7111 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7105 by Floris Dilz, on Flickr

GDE

Los van hoe mooi dit allemaal is viel me de wijziging op aan de achterruit van die Opel manta van PCX87. Echt een knap stukje detaillering die me zo terug naar mijn jeugdjaren brengt . Toen was dergelijk tuning helemaal in . Knap gedaan hoor Floris .