Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Stedahult

Mvh. Steef

Duizendpoot

Floris, waar maak jij die messing roostervloer van?
Ja hoor, ik weet het... van messing
Maar ik bedoel dus hoe maak je het of waar koop ik het.

SuSke

Weerom een knap profielengepriegel neergezet.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Citaat van: Duizendpoot op 31 mei 2022, 14:45:24 PM
Floris, waar maak jij die messing roostervloer van?
Ja hoor, ik weet het... van messing
Maar ik bedoel dus hoe maak je het of waar koop ik het.
ooit es op een etsvel erbij gezet.... geef maar n brul als je de tekening wilt!

Gerolf

Het blijft genieten van de groei van een machtig project  8)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

#3605
eerst even moed vatten met wat verder klooien aan de leidingbrug... extra staander erbij, paar buizen erin etc...
IMGP6701 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6703 by Floris Dilz, on Flickr

en daarna KEIIIIHARD op discipline an de gang met plankjes zagen en de tweede poging tot achtergrond plakken. Deze keer was t  behang netjes strak, ik had inmiddels al een beetje geoefend en wieger kwam nog een handje toesteken, dus die neiuwe achtergrond zat zo op zn plek. Dit keer minder flets, dus wat mij betreft ist m wel zo.
IMGP6690 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6687 by Floris Dilz, on Flickr

Meteen maar door met bekijken hoe we de baan precies wilden hebben voor ontraxs, we staan daar dan met 3 modules, zegmaar de overweg plus de werkplaats van ougree. Ooit had ik t plan om de zijkanten van de baan open te laten, maar tis qua stevigheid en zo wel beter om er zijschotten in te zetten. Daar moet dan aan de baankant ook een achtergrond op, dus daar heb ik maar gewoon wat stukken van de vorige print op geplakt, dat stoort verder niet. Nog even een paar zijplaatjes voor de frieslijst in elkaar geflanst en vandaag ijverig verf droog zitten kijken om nog een laag grijs over de nog natte vorige laag grijs te kliederen en dan de hele zaak nog druipend nat in elkaar te gaan zetten want geduld is niet zo mijn ding.

De beetje vage cowpers van de vorige versie achtergrond doen t zo eigenlijk best leuk
IMGP6692 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6684 by Floris Dilz, on Flickr

wilde aan deze kant wat zij-inkijk in de baan, dus even een hap uit t kopschot van de baan geragd
IMGP6679 by Floris Dilz, on Flickr

plexiglas stootblokkie want uh.... design?
IMGP6700 by Floris Dilz, on Flickr

Dr moet nog wel een en ander gebeuren voor de boel echt beursklaar is maar ik kan dit soort disciplinewerk nu wel weer een maandje negeren en verder met buisjes.  8)

RUNE

Weer lekker bezig met de buisjes.  :) Als ge het modelbouwen nie meer ziet zitten, pijpfitten kan ook nog altijd zo te zien.
De achtergrond ziet er nu veel beter uit. Model en foto gaan nu goed in mekaar op, TOP.

Jurgen

Ik moet verdorie goed kijken waar je modelbouw stopt en de foto verder gaat. Het is inderdaad een enorme verbetering ten opzichte van de vorige fotowand.

Moest ik een hoed dragen, ik zou'm af doen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

DFS

Die achtergrond is inderdaad echt knap !

Jappy

Ik kan het zeer appreciëren dat de achtergrond heel subtiel is. Juist daarom werkt deze zo goed en geeft die diepte, omdat het eigenlijk niet opvalt dat ze er is.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris

...en weer wat geklooi verder heeft de hoogspanningsmast draden...

dce4e13d-967a-4221-b58a-a2fadf16572f by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6713 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6714 by Floris Dilz, on Flickr

en nog wat klein gerommel... wagenparknummerstickers op de cockerill-auto's
IMGP6707 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6712 by Floris Dilz, on Flickr

Vrijdag nog maar eens met wieger de baan op de hoge tentoonstellingspoten gezet. Was er een mooie dag voor want veel te warm, dus toen de zaak op nieuwe pootjes stond meteen maar een fles witte wijn uit de koelkast getrokken en verder is er die dag niet veel meer gebeurd.

DSC_0911 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0910 by Floris Dilz, on Flickr

ENTRETENU PAR SON PROPRIETAIRE

DSC_0914 by Floris Dilz, on Flickr

En omdat ik vandaag eigenlijk ook gewoon geen zin heb maar weer es een filmpje gemaakt. Vond dit shot wel leuk gelukt:
https://www.youtube.com/watch?v=SB-2GoHDG7I&t=386

Rangeerduivel

Die treinen, wie zijn ze, van waar komen ze, naar waar rijden ze.... ;D ;D

Voora die bakwagen met spaakwielen op het eind van dat filmpje vind ik  8) 8)

;)

Fred

Floris, je bent geniaal!  Wat een geweldig resultaat, je hebt een stuk industrieel erfgoed terug levend gemaakt, en hoe! 
Nu nog foto's van jezelf en de genaamde Wieger in werktenue, en het plaatje is compleet. ;D
Frederic

Stedahult

Die filmpjes mogen best wel langerderder
Mvh. Steef

SuSke

hij laat hem dan ook maar beginnen op de 386 ste seconde van de 586 seconden.  ;D ;D  Maar ze blijven de moeite.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.