Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM


adrievans

Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

De absolute beginner

Toevallig een Praktica Super TL 3 ;D (heb dezelfde liggen, vandaar)?

Citaat van: Floris op 20 februari 2022, 19:11:26 PM
N Geen fototechnische meesterwerken zegmaar, ook omdat ik geen statief bij me had,

Nee, misschien niet echt maar weer uw handelsmerk: klop de juiste sfeer weergeven.

Citaat van: Floris op 20 februari 2022, 19:11:26 PM
...en destijds had ik wel door dat t iets schimmigs was waar ik geweest was, maar had geen idee wat t nou echt was.

Lijkt me ook wel.

Cyriel

Floris

super TL1000 volgens mij. Dacht even gauw te kijken maar t ding is weg. hmmmm.....

Murphy

Citaat van: Floris op 20 februari 2022, 19:11:26 PM
Floris Dilz, on Flickr
DSC_2675 by Floris Dilz, on Flickr

Ik zou me toch voor alle zekerheid eens laten testen na zo'n hoog risicocontact.......

;)
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Floris

dit was 2009... kun je nagaan hoe goed ik de mensheid heb weten te vermijden dat de zaak pas 10 jaar later los ging.  8)

Metpetergaathetbeter

#3486
en wij maar op de Chinezen steken het is gewoon Floris die tijdens zijn avonturen den boel in gang stak  ;D ;)

Floris

#3487
Nou, eerst nog even een plaatje van de draden die ik vorige week had zitten rotzooien....
IMGP6113 by Floris Dilz, on Flickr
best mooi subtiel toch?

Dit weekend lekker kunnen doorklooien aan de hoogoven. Tis een groot voordeel als je al eens zo'n ding gemaakt hebt, dan kun je bij alle twijfel gewoon zo'n beetje maken wat je vorige keer gemaakt hebt en dan ist blijkbaar goed genoeg, want dat was t vorige keer ook. Deze hoogoven komt ongeveer een meter van de voorkant van de baan te staan dus ik wil proberen bij allerlei detailrommel enigszins kort door de bocht te gaan, met wisselend succes. Paar plaatjes, hoogoven op t bureau dus plaatjes bij werkverlichting...
IMGP6103 by Floris Dilz, on Flickr

Ben inmiddels een heel eind (zo ongeveer stadium "goed genoeg voor nu") met de bedieningscilinders voor de hoogovenklokken, de stofzak aan de afvoerpijp van de oven is ook een eind aangekleed met klinknagelbanden en bordessen.
IMGP6110 by Floris Dilz, on Flickr

contragewichten:
DSC_0446 by Floris Dilz, on Flickr

cilinders, bordessen, kabelgeleiderollen etc...
DSC_0447 by Floris Dilz, on Flickr

Bovenkant van de oven is ondertussen ook afgewerkt:
DSC_0444 by Floris Dilz, on Flickr


Daarna door met t bleederbordes met ladders helemaal bovenop. De bleeders zelf moet ik nog maken.
IMGP6105 by Floris Dilz, on Flickr

Op de gietvloer zijn ook nog wat half afgebroken hokken verschenen
IMGP6112 by Floris Dilz, on Flickr

ook zonder roest heb t al wel n soort sfeertje:
DSC_0445 by Floris Dilz, on Flickr

Was wel weer een ouderwets prima knutselweekendje zo.  8) Het was even een tijdje slappe hap maar heb nu wel weer t idee dat de vaart er terug in zit.

RUNE

Zo te zien had je dit weekend de wind in de rug, ik was alleen bezig met de wind in Zeeland op te volgen. (maar mijn boot heeft de storm overleefd)
Mooie vooruitgang !!!  :D  ga zelf ook maar weer eens aan het werk nu de storm is gaan liggen.

Gerolf

Citeermaar heb nu wel weer t idee dat de vaart er terug in zit.

... en wat voor een vaart. Chapeau !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#3490
ecolisten zouden het met mij(en anderen) niet akkoord zijn, het wordt steeds mooier en mooier troostlozer  ;)

Floris

en we gaan gewoon door. Wil m toch wel af hebben voor de kernoorlog uitbreekt.
IMGP6153 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6154 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6155 by Floris Dilz, on Flickr

Metpetergaathetbeter

misschien ga je nog een versnelling hoger moeten schakelen, het laatste ik toch zou willen zien dat dit af raakt, hopelijk komt het zo ver niet. ;)

Val-Rikard


SuSke

Zoals jij het bouwt en er bij laat staan , maakt het niet veel verschil of het voor of na de atoombom is Floris.  8) 8)

Je bent weer bangelijk goed bezig met al die kleine details.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.