Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Erwin Schuurman

Hoi Floor!

Ik zat even te neuzen op het Model railroad hobbyist magazine forum (Amerikaans treintjeneuzelforum)

En daar vroeg iemand naar "Dark gritty looking industrial layouts" Dus heb ik daar even je website en youtube materiaal neergezet.....Ze zijn daar aan de andere kant van de grote plas ook flabbergasted ;D ;D

Dus als je nog wat Yankee feathers up your arse wilt hebben...Hier is de link..https://forum.mrhmag.com/post/dark-grungy-inner-city-layout-examples-12257430?pid=1331804829

Gr, Erwin

Floris


Metpetergaathetbeter

#3467
daar heb je ze  even dankzij Erwin  ze  eens een poepie laten ruiken (=die jij op je gemak op mijlen achterstond hebt gezet om ze  iets laten zien dat hen zo heeft verbluft  ... Je niveau is gewoon van een andere wereld en ook dat kunnen ZIJ enkel maar beamen ! ;D

Erwin Schuurman

Zekers! Doen ze ook! Maar denk niet dat daar alleen maar randdebielen en Briorijders rondlopen hoor. Heb serieus wat gave banen van Amerikanen gezien, zoals deze baan.

https://youtu.be/mt430GmLTRA

Ook een klein beetje Floris sfeer maar dan Amerikaans. Dus een fijne ghetto, biker gangs, stripclub, voute kroegen, pauperbakken enz. Look and enjoy!!!




Floris

ja, beetje aan de drukke kant maar wel lekker muziekje met die surrogaatslayer.

Ondertussen ben ik hier t getreuzel wel een beetje zat, dus wat ruimte gemaakt op tafel en hoogoven 7 dr maar weer es bij gepakt.
DSC_0415 by Floris Dilz, on Flickr
best wel lekker om weer es gewoon aan zo'n eindeloos ding door te kunnen harken in plaats van al die kleine klusjes tussen t noodzakelijk kutwerk (licht vervangen, modules schilderen, opruimen etc)

Rangeerduivel

Citaat van: Erwin Schuurman op 07 februari 2022, 21:44:23 PM
https://youtu.be/mt430GmLTRA
Ook een klein beetje Floris sfeer maar dan Amerikaans. Dus een fijne ghetto, biker gangs, stripclub, voute kroegen, pauperbakken enz. Look and enjoy!!!

WOW!!!

De "Florisatie" heeft zich reeds over de grote plas verspreid!
Hopelijk wordt dit een tweede pandemie, kan ons allen enkel maar ten goede komen... 8)

;)

RUNE

De andere grootmeester Dali is je al voor gegaan met zo 'n toren. :)


Knipsel33 by rudi nelissen, on Flickr

GvbuuH

Citaat van: Floris op 06 februari 2022, 11:56:32 AMpulken, uitstellen en met lange tanden beetje opruimen (heb de sjeu niet echt, denk aan een kleuter met een bord doodgekookte andijvie voor zn neus, mag pas van tafel als de andijvie op is, zit er al 2 uur en dr zit al hier en daar wat andijvie tegen de muur etc)
Je zou zeggen dat als jij je ellendig voelt, je de mooiste dingen maakt. Ik zou je bijna een beetje misère toewensen...

vanmiegroet

Kem geprobeerd om vanaf de eerste post in dit topic tot de laatste post alles te lezen maar dat is redelijk mislukt: de foto's waren gewoon te goed.
Echt zalig om te zien hoe dit alles wordt opgebouwd en welke sfeer/chafette dat het geeft  ;D
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Erwin Schuurman

Hoi Floor!

Ik zat weers es youtube door te graven. (Beste uitvinding sinds gesneden brood) Maar goed ...ik kwam deze video tegen over de gladio affaire. Ik vind dit een fascinerende zaak.

Wat heeft dit nou weer met mijn staalbaan te maken hoor ik Floor denken.. Nou...vanaf ongeveer 1 uur in de docu komen we ineens in Luik terecht. En als je toch al dubieus geklootzak gaat uitbeelden...Hoerekasten enzo..Zou een fijne dubieuze wapenhandel geen idee zijn om weer eens wat tijd aan te verknoeien? Beelden zijn te zien op 1 uur en 2 minuten.

Oh ja... de link...https://youtu.be/V4TtP2XRYbY

Floris

#3475
ow ja gladio is altijd wat moois, zo es aanzetten.
Die villa maarheze waar ze in nederland zaten heb ik nog es rond lopen poken toen ie al verlaten was, wist toen niet wat t was maar kwam er al snel achter dat het iets in dat sfeertje moest zijn. Gezien urbex wel een soort onderdeel van dit draadje is hoort t daar wel een beetje bij. Mooi dit.

Erwin Schuurman

Top! Zien!


Maar die villa....Ik zie Peter R daar rondbanjeren...kut...je ziet daar een zooi planken en een asbestcontainer...iets in mijn geheugen zegt dat ik daar eens een klusje gehad heb. Maar ok snap je Floor, ik heb 10 jaar ge urbext, maar dan legaal.. asbest mot d'r uit. Maar kut...had de voorman ons Maar meer tijd gegeven om te graven enzo...Een kist uzzis en handgranaten opgraven had een mooi tijdverdrijf geweest  ;D

Floris

Nou, t was allemaal vrij banaal. Was stukkie gaan fietsen met een vriendin van me, geen urbexplannen ofzo, maar toevallig fototoestellen bij me. Villa stond duidelijk leeg, dus ff kijken of we t terrein op konden komen.... Nouja dat ging. Dus eerst maar es deze plaats delict vastleggen met een onbedoeld passende oostduitse camera:
DSC_2623 by Floris Dilz, on Flickr

villa zelf was helemaal afgesloten...
DSC_2615 by Floris Dilz, on Flickr

dus maar verder rondpoken over het terrein. Er stond nog wel een veel banaler uitziend bijgebouw, 1970-ding met plat dak, vond wel opvallend dat er overal schijnwerpers op gericht stonden buiten. Foto's heb ik er toen niet van gemaakt want vond t en dermate suf gebouw dat dit boeiender was:
DSC_2626 by Floris Dilz, on Flickr
De toegang was enigszins gecamoufleerd geraakt ondertussen....
DSC_2627 by Floris Dilz, on Flickr
Binnen was t een vrij suf kantoorgebeuren, maar ergens was er iets vreemds aan:
DSC_2665 by Floris Dilz, on Flickr
de hoeveelheid telefoonaansluitingen was bijvoorbeeld indrukwekkend
DSC_2647 by Floris Dilz, on Flickr
en zo'n zwaar rolluik aan de binnenkant?
DSC_2647 by Floris Dilz, on Flickr
Op de benedenverdieping typmachines en kerstversiering
DSC_2673 by Floris Dilz, on Flickr
DSC_2675 by Floris Dilz, on Flickr
en een paar garages met koude oorlog-tijdperk garagerotzooi
DSC_2694 by Floris Dilz, on Flickr
DSC_2693 by Floris Dilz, on Flickr

Goed, tot zover dit uitstapje tussendoor. Geen fototechnische meesterwerken zegmaar, ook omdat ik geen statief bij me had, en destijds had ik wel door dat t iets schimmigs was waar ik geweest was, maar had geen idee wat t nou echt was.

Goed. Morgen hoogovenplaatjes!

Erwin Schuurman

Fascinerend! Of eh...  WAjoooo!!! Of is dat ook alweer vervangen....kut....ik ben 40 inmiddels.....dus ouwe lul

adrievans

Citaat van: Erwin Schuurman op 20 februari 2022, 19:38:07 PM
Fascinerend! Of eh...  WAjoooo!!! Of is dat ook alweer vervangen....kut....ik ben 40 inmiddels.....dus ouwe lul

Ja en kut is na cool en vet ook al vervangen door fucking :D
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.