Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

sdz1976

Yep het is een hy, ik wist niet dat die wielen zover naar achter stonden, en door de hoek van de foto dacht ik eerst dat ze lager was.

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

ja tis een HY. Bouw ik misschien ook ooit nog wel es  ;)
Maar goed, eerst renault 4tjes in de meest karige versie met zonder achterzijruitjes en eventueel een enkele renault express...

sdz1976

Er was een nl firma die de hy extreem zot verlengde, bij mijn maat zijn wasserij hebben er zo  gereden alsook een akadiane waar je kon in rechtstaan.


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Herwig

#3453
Citaat van: Floris op 25 januari 2022, 23:02:32 PM
" ....  eerst renault 4tjes in de meest karige versie met zonder achterzijruitjes en eventueel een enkele renault express..." 

Die uitgeklede spaar-Renaultjes , o. a. zonder achterste zijruiten, heetten oorspronkelijk R3, maar daarna gewoon R4.
In de Floris-jaren 1980 waren het zeker "R4-tjes" . Heb er twee gehad maar dan in bestelversie . . .reed eigenlijk best plezant, met dat horizontale pookje.
De (R5) Express was typisch (latere) jaren 1980.   


Floris

#3454
Nou, dit keer zelfs geen autootje... alleen saai spul: alle lampen boven de baan vervangen, van 4000K naar 6000K. Vond 4000 toch wat te gezellig. Op de foto's hierzo zal t verschil niet erg te zien zijn, want uh ja, je rommelt de witbalans van t fototoestel gewoon zo dat t bij de verlichting past, maar live maakt t nogal een verschil, t oogt nu wel lekker flets allemaal.
Nu nog de camera goed afstellen op de neiuwe verlichting, waar ik halverwege geen zin meer in had dus uh ja, dan maar paar plaatjes hier met weinig nieuws erop.  :P

IMGP6019 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6021 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6012 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6031 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6025 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6028 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6030 by Floris Dilz, on Flickr

mark7758

Het blijft zeer mooi en wordt steeds mooier.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

RUNE

4000K - 6000K ... boven de baan 8) maakt nie uit,  zolang je maar het rommelig genot op de baan laat zitten  :)
Neen, dat licht maakt het inderdaad wal killer, komt het rommelige dan weer ten goede.

GvbuuH

#3457
Goeie zet, het verwisselen van de lampen. Heb ik laatst thuis ook gedaan. Lijkt meer op daglicht nu, nóg echter.

Stedahult

Ja verdomme zeg, nou moet ik weer op de koffie  8)
Mvh. Steef

De absolute beginner

Geen woorden voor (getekend: de grootste klep van mijn klas).

Cyriel

Floris

Goed, terwijl ik hier geloof ik niet veel verder kom dan pulken, uitstellen en met lange tanden beetje opruimen (heb de sjeu niet echt, denk aan een kleuter met een bord doodgekookte andijvie voor zn neus, mag pas van tafel als de andijvie op is, zit er al 2 uur en dr zit al hier en daar wat andijvie tegen de muur etc) nog maar wat plaatjes van de bekende garage waar in de loop der tijden nog wat extra rotzooi in geschoven is....
IMGP6045 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6043 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6044 by Floris Dilz, on Flickr

Jappy

Plaatjes zo overtuigend dat ik bijna de bijhorende geur kan ruiken... En is dat een surfboard achterin?!  :o
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Floris

jup. een surfboard waar t hoort. achterin een schuur bij alle teloorgegane dromen. 8)

sdz1976

Blijft intens genieten dit!! 8) 8)


Maar die lichtkopels die vergelen van de zon , als ik een puntje van kritiek meg geven.


Grtz,

Samuel
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

ja, die lichtkoepels die in 1988 geplaatst zijn zijn nu wel vergeeld.  :P (verderop op de baan zijn ze ook wel geel, maar doe een beetje afwisseling)