Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

RUNE

Dit is betere ontspanning dan al die soapseries  en spelprogramma's op TV  :)

De absolute beginner

Citaat van: RUNE op 11 januari 2022, 09:50:03 AM
Dit is betere ontspanning dan al die soapseries  en spelprogramma's op TV  :)

Dat is wel het minste dat ge kunt zeggen  ;D!

Citaat van: Fred op 10 januari 2022, 22:37:19 PM
Een geweldig grauwe sfeer van een tijd die niet meer is...

Dat ben ik nog niet zo zeker. Lessen, de ganse Denderstreek... Hier bij ons -langs de ene kant spijtig genoeg soms, in de zin van bewoners bijvoorbeeld- nog genoeg te vinden. Ik en een vriend maken er een sport van, als we met 't school op de baan zijn: koterijen spotten!

Cyriel

Floris

Ja koterijen spotten is sowieso iets heel fijns. Met de trein van maastricht naar Luik is schitterend wat dat betreft.
Ondertussen weer een klein tussendoorprojectje: Had laatst ex-drummer gezien (over koterijen spotten gesproken, trouwens. Wat een geniale decors en locaties.) en t bandbusje van the feminists zou wel lekker onopvallend op de baan kunnen staan, je ziet t als je t weet, zegmaar... dus maar wat ouwe wikings van marktplaats getrokken en een beetje vijlen en rotzooien, geëtste spiegeltjes eraan etc etc...
VW LT from Ex-Drummer by Floris Dilz, on Flickr

waarschuwingsstrepen met losse decalstreepjes over relief blijft altijd genieten...
fun. by Floris Dilz, on Flickr

het origineel was nog wel wat goorder, nouja, kan ik alsnog doen als ik zin heb. Sowieso moet de rotzooi op t dashboard er nog in, maar nu even de boel laten drogen enzo.
2-63-1-large by Floris Dilz, on Flickr

sdz1976

Geniaal gewoon, en nu nog een knop waar we kunnen op duwen om dikke lul laten te horen  ;D ;D


Grtz,
Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

Nou, had gehoopt weer wat aan t knutselen te gaan afgelopen week, maar toen werd vorig weekend mn goeie fiets gejat en werden er een paar nachten besteed aan er ongelooflijk de pest in hebben dat fiets weg is, het kopen van een andere fiets, die fiets 50 km naar huis fietsen, de nacht daarna die fiets helemaal uit elkaar halen, schoonmaken, smeren, wat ontbrekende of kapotte onderdelen vervangen etc, weer een stel roze fietstassen regelen en nouja, toen was door wat slaapachterstand het enthousiasme wel aardig getemperd. Desondanks toch tussendoor nog wat aan een hanomag F45 van cockerill zitten pulken. Ergens in de achtergrond is zo'n ding te zien op een foto in een cockerill-werkplaats en gezien zo'n lichtgrijze hanomag ongeveer de charme heeft van een CDU Landesrataufsichtsbehörde of hoe zoiets heet (kleurloos. ogenschijnlijk degelijk. veel geronk maar niet vooruit te trappen. laat een veelkleurig spoor achter van olievlekken en corruptie-bankbiljetjes) moet ik m hebben.
hanomag cockerill by Floris Dilz, on Flickr

Maar es zo'n brekina-ding kopen, van een dubbele cabine voorzien (want cockerill had veel doka-busjes omdat die nooit in model te vinden zijn), arietek daf-bakje verzagen (je kan toch nauwelijks zien hoe t eruit ziet dus kon net zo goed een bakkie nemen dat ik had liggen) en een paar nieuwe wielen tekenen want oh man wat heeft brekina in godsnaam met die wielen uitgespookt?

271957998_7178116758866882_573156135780686329_n by Floris Dilz, on Flickr

271984914_7178116725533552_7825219357504753368_n by Floris Dilz, on Flickr

272001650_7178116745533550_2699287658644893633_n by Floris Dilz, on Flickr

272030168_7178983585446866_605668575291213923_n by Floris Dilz, on Flickr

gister ding maar eens in de verf gezet en vandaag wat verder zitten kwasten, weatheren en decallen. De echte opschriften moeten nog, cockerill-logo heb ik wel ergens en ik ben nog wat aan het zeuren in een ex-cockerill-facebookgroep of er iemand weet hoe t registratiesysteem van de eigen voertuigen precies in elkaar zat (de gele stickers op de deur. Cockerill sambre-logo, dan een of twee letters en dan een nummer. V voor personenwagen, CH voor wiellader, EL voor heftruck etc... maar net de code voor een vrachtwagen of busje ken ik niet)

IMGP5988 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5990 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5994 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5992 by Floris Dilz, on Flickr

Goed, over een tijdje komt ie vast weer eens terug met opschriften. Ik ga nu dit ding zo ongeveer klaar is weer ff door met lanterfanten en geen zin hebben. Tot volgende week!

Metpetergaathetbeter

opnieuw is het stukje Luik een beetje(veel) mooier en vollediger geworden  ;)

Stedahult

Vorige week het spul weer is gezien.
Je komt ogen te kort, dat wordt nog
wat met een beurs...
Mvh. Steef

Kautenbach

....ik willet allemaal helemaal niet meer weten dit....

De kleurtjes zelf,tint, originaliteit, enzo... en dan, ach...dat flatsen we ff tussendoor in elkaar..

Hoe gaaf weer Floris, idd, oppassen met beursen, veul volk, en veul gekwijl en veul gedrang...

SuSke

Citaat van: Floris op 24 januari 2022, 14:33:30 PM
...
gister ding maar eens in de verf gezet en vandaag wat verder zitten kwasten, weatheren en decallen. De echte opschriften moeten nog, cockerill-logo heb ik wel ergens en ik ben nog wat aan het zeuren in een ex-cockerill-facebookgroep of er iemand weet hoe t registratiesysteem van de eigen voertuigen precies in elkaar zat (de gele stickers op de deur. Cockerill sambre-logo, dan een of twee letters en dan een nummer. V voor personenwagen, CH voor wiellader, EL voor heftruck etc... maar net de code voor een vrachtwagen of busje ken ik niet)
...

Misschien gewoon "C" voor camion of camionette...

Mocht je geen antwoord krijgen, lijkt me dat een plausibele letter met een Waalse tongval  :D :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Nou, C staat al op een stroomaggregaat... anders had ik dat wel aangedurfd.

Rangeerduivel

Citaat van: Floris op 24 januari 2022, 22:40:11 PM
Nou, C staat al op een stroomaggregaat... anders had ik dat wel aangedurfd.

PL, poids lourds...

;)

Floris

ja, wie weet... Hoop dat er nog ergens een foto opduikt van een cockerill-auto waar t op te zien is. Goeie kans dat ik zo'n foto zelf al ergens heb, heb m alleen nog niet gevonden :P

Ondertussen nog een paar overwegbomen in elkaar gezet om de toegang over t spoor af te sluiten. Ik maak ze niet werkend want geen zin in, dus deurtje van de aandrijving open want dan kan ik die aandrijving de schuld geven. Hekje dr naast, nog wat onkruid....
IMGP6008 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6001 by Floris Dilz, on Flickr


sdz1976

Die past idd wel helemaal bij het sfeertje.

Die  erachter herken ik  maar dat er rechts voor wat zou dat zijn dat golfplaten geval ?
Voor een acadiane lijken de wielen te klein en te ver naar achter.


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be