Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Pierre

Groet Pierre.



Floris

danks. Scheelt als je t alleen maar van t velletje hoeft te plukken en op te plakken...  :P

GvbuuH

De natuur neemt het langzaam maar zeker over in het echt - en op jouw LSI-baantje gaat het ook al net zo. Straks groeien er wilde klimop langs de muren, jonge zaailingen van bomen op de straten, gaan invasieve exoten met hun woekerende wortelen de funderingen ontwrichten, zakken gebouwen langzaam in elkaar en ontdekken toekomstige archeologen in een ondoordringbaar oerwoud dat daar ooit een staalindustrie geweest moet zijn.

Maar nu even serieus, een verzoeknummer. Tussen al die leuke Franse autootjes uit de 1960er jaren mis ik wel een  Renault 6. Rijdt (reed) als een limousine, net als de 2CV, Ami, R4, R5, etc. Maar is onbekend gebleven, ook in model. Ga je er wat mee doen? Zou ik leuk vinden, is immers een simpel koekblik. :)

Floris

Ha Huub,
Dank, de Renault 6 heb ik wel aan zitten denken, qua lekker onambitieus hok, de koekblikkerigheid maakt m niet perse makkelijker want hoe onopvallender de auto hoe preciezer de vorm moet kloppen om herkenbaar te zijn. (zie al die net-niet-dingen uit de hoek van brekina/pcx87 laatste tijd) Als jaar voor de baan houd ik 1988 aan, ik heb die tijd nog net meegekregen als kleuter en naar mijn indruk was de Renault 6 toen al wat zeldzamer. Zit eerder aan een 104 te denken, kwam toen nog zat voor en past ook in de serie alle ellendige auto's van m'n pa nabouwen. Maar goed, eerst de eerste drie modules eens helemaal af en wat spulletjes voor de baas knutselen waar bnls dan weer teleurgesteld over kan zijn.

Metpetergaathetbeter

dat is toch maar een weinig opwindende wagen, er zijn andere....

Metpetergaathetbeter

of ne Peugeot 204 en 304 en hun varianten ? Hebben veel gemeenschappelijke lijnen  ;)

Floris

Opwindende wagens zijn zat te koop, daar ga ik geen moeite in steken. Zat alweer op pcx te schelden dat ze weer alleen een Sierra cosworth maken en geen gewone. 204 en 304 zijn er wel uit een of andere kioskserie.

Peter

Ik heb zowel de 204 en de 304 en die zijn toch redelijk mooi net zoals de Dauphine en nog een paar andere van hetzelfde merk nl. Norev.
De onderstaande Cabrio van Norev is al een heel mooi model

DSCN0557-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

GvbuuH

#3429
Leuke reacties. Het is dat ik zelf zo'n R6 gehad heb (je dacht het al) die op drie pitten reed en waarmee ik toch vice versa Cote d' Azur ben geweest. Gewoon een hele leuke ontwikkeling, die goed gelijkende autootjes.

Floris

Nou, dr gebeurt al even niet veel op de baan, maar gezien dit weekend bested werd aan lamlendig rondhangen na de derde coronaprik maar weer es een filmpje gebakken, voor wie zin heeft heel lang naar een klein rangeerhobbel te kijken.

https://youtu.be/mbYpZUjeb2o

SuSke

lekker Zennnnnnnn   ;D ;D

En het blijft genieten...
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

adrievans

geweldig ,lijkt wel een rail away aflevering het volgen van dezelfde trein uit diverse hoeken.
Mis op de achtergrond alleen nog het gepiep en geknars van de wielen op de rails  ;)

Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Fred

Machtige beelden van een meesterwerk.  Soms vraag ik mij af of ik niet naar echte beelden aan het kijken ben.  Een geweldig grauwe sfeer van een tijd die niet meer is...  Alhoewel in WalloniĆ« nog heel wat heerlijke "bonjour tristesse" terug te vinden is, maar helaas hoe langer hoe minder.  Laat die video's maar komen Floris!  :D
Frederic