Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Dirky

Met die tweede foto die je op FB gezet hebt, was ik toch even op het verkeerde spoor. Als je die op je smartphone ziet heb je helemaal geen idee dat dit 87 keer te klein is... :-)

DFS


Floris

Nou, nu maar es wat naar de grond zitten kijken want het onofficiele "weggetje" langs de volvo had ik tot dusver zo'n beetje donker zwartbruin gelaten, alleen wat drybrush humbrol 72, maar dat was ruimschoots saai en zag er eigenlijk nog niet uit. Daarom maar t weggetje beetje zitten "krijten" met een stukje seraing-gevelstof, afgeborsteld, kleur was nu wat lichter en stoffiger, daarna wat zwarte wash in de diepere sporen zitten eikelen, dat bindt het stof wat en door de zwarte verf donkert het nog wat verder, daarna weer met het stof"krijtje" wat zitten drybrushen aan de donkere stukken zodat je de uitgedroogde randjes opstaande grond krijgt. hoop dat t een beetje zo blijft als nu, al ist nog een beetje een experimentje, kan zijn dat t weer licht gaat opdrogen, dan moet ik wat anders verzinnen, iets met vernis of houtlijm ofzo.

IMGP5559 by Floris Dilz, on Flickr

Gelukkig zit t helemaal vooraan, dus als t mislukt zie je t bijna niet.  8) ::)
padada dada pauwwwwww SHAKE HANDS WITH DANGER

verder nog een beetje aan t prullen met van de gebruikelijke aanspoelhoekjes op zo'n fabrieksterrein...

IMGP5560 by Floris Dilz, on Flickr

Pierre

'T blijft toch een genot om naar te kijken. Je ziet iedere keer weer wat nieuws op zo'n foto. Prachtig. ;)
Groet Pierre.


Floris

Oh, had ook nummers op de fauvets geplakt dit weekend, die zijn nu af verklaard. Nog een laatste rondje plaatjes, dan was t m weer voor deze week.
IMGP5592 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5584 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5567 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5572 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5581 by Floris Dilz, on Flickr

en hoe cockerill dr nu bij staat:
IMGP5562 by Floris Dilz, on Flickr

Nu eerst maar es wat opruimen, heb de werktafel alweer voor de helft zichtbaar, nu de rest van t hobbyhok nog. :-X

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Marc_tramt

Fraai. Vooral de kleur en textuur van de bodem ben ik jaloers op.

Metpetergaathetbeter

de werkelijkheid is nauwelijks(eigenlijk niet) beter te weergeven !

Gerolf

WOW ... vooral die overzichtsfoto is ronduit indrukwekkend  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

De absolute beginner

Ongelooflijk!
Dat houdt ge toch niet meer voor mogelijk, zo'n dingen!

Cyriel

meeus

Hoi Floris, prachtig detail man! Waarschijnlijk heb je ook een serieuze werkplaats met materiaal om dat allemaal te maken?

rixke rail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

OlivierV

Maar Floris toch, je roestboel gaat er ineens zo fleurig en kleurig uitzien!
Prachtig!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

nou, geen reden om je veel zorgen te maken, want binnenkort wordt een en ander weer officieel grauw, qua dan wordt het eens tijd een wat betere achtergrond te regelen. Ben vandaag al bezig geweest met alles opmeten en uittekenen en foto's maken van wiebelige los in elkaar gehangen contrapties van lopende banden enzo om daar foto's van te maken zodat die later in de achtergrond gerotzooid kunnen worden door een collega die daar wel verstand van heeft, de boel is maar 2 keer ingestort en de schade lijkt mee te vallen, dus prima. Stel je een beetje zoiets voor als tiny en lau met de kerstboom maar dan zonder tiny maar lau op 12 gedraaid en nog vervelendere kerstversiering (en alles godverredomt naar beneje uiteraard.)
Maar goed. Nu dat ammel klaar is en ik een welverdiend tripeltje weggewerkt heb ziet het leven er weer een stuk prettiger uit dus wie weet nog wat leukere klusjes dit weekend en nog wat plaatjes, we zien wel.  :P

Stedahult

... het klinkt bijna romantisch, met Bing op de achtergrond.
Mvh. Steef