Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Ja dr is daar een hoop gesloopt laatste tijd. Nouja, wat doe je dr aan... nouja, dat wat ik nu doe zo'n beetje, denk ik.
Heb voor nu de hoogoven even aan de kant gezet want de andere helft van de baan moet voor ontraxs een beetje toonbaar wezen en dus eerst maar eens een hoop vlinderstruiken maken voor het stuk in elkaar zakkende ellende bij cockerill.
Eerst de fabrieksmuur nog eens een laag viezigheid gegeven en van wat oude wegwijzers voorzien...
<- HUY  LIEGE -> by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5401 by Floris Dilz, on Flickr

afgelopen week een paar avondjes vlinderstruiken gemaakt (bosje kwastharen beetje laten krullen door ze langs een scherp kantje te halen (ik gebruikte een roco-zaagje), spuitbus-vernis erop, grasvezels, meer spuitvernis, dan beetje grauwbruin spuiten, dan meer spuitvernis, noch-blaadjes middelgroen en wat kurkballast (bij wijze van dorre blaadjes), weer spuitvernis, dan de toppen van de takjes door een plas houtlijm en wat paars vlokjesspul (woodland) halen.)
IMGP5402 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5424 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5409 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5416 by Floris Dilz, on Flickr

sdz1976

Zeer knappe struiken jongeman, maar wat arbijdsintensief man  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Metpetergaathetbeter

of hoe lelijkheid ook prachtig kan zijn......Beslist een referentiepunt hoe echt uitziend modeltrein/modelbouwkan zijn en soms de werkelijkheid zelfs zou kunnen overtreffen ! ;)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stedahult

Mvh. Steef

just4fun


SuSke

fenomenaal hoe onkruid toch leven en kleur in het geheel brengt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

De absolute beginner

Ik moet even gaan zitten en bekomen met Buddy Holly op de achtergrond.

Lijkt wel Geraardsbergen op een druilerige dag als deze, maar dan nog iéts erger.

Cyriel

Pierre

Pffff .... geniaal .. meer kan ik er niet van zeggen. ;)
Groet Pierre.


Bundesbahnfreak


marimon

Telkens ik dit draadje opendoe en lees, kruip ik een hoekje en vraag mij dan af wat ik mis doe op mijne zolder :-\
En dan nog niet gesproken van de fotografie  :'(
Prachtig man, prachtig!
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Floris

Zowaar weer es een lekker rustig weekendje, dus lekker verder rommelen met groen... Had een aardige voorraad meegeratst bij Welberg jaren terug en nu begint er eindelijk een klein deukje in te komen.
Op t moment ben ik aan t tuinieren op de bovenverdieping van de heuvel, ook meteen nog her en der wat verf aan een gebouw smeren als t zo uitkomt, dingen vastzetten etc... Ook meteen nog een stukkie muur van een stortbunker tegen de achtergrond gespijkerd en nu is dat hoekje wel zo ongeveer als zoals t gaat worden denk ik.

IMGP5454 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5441 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5439 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5452 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5449 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5442 by Floris Dilz, on Flickr

straks maar es naar de voorgrond gaan kijken denk ik, of uh, nouja, zie wel waar ik zin in heb. :P

svvander

Citaat van: Floris op 28 november 2021, 17:49:03 PM
straks maar es naar de voorgrond gaan kijken denk ik, of uh, nouja, zie wel waar ik zin in heb. :P

That's the spirit!  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Jappy

Wow, dat groen heeft het echt wel afgemaakt Floris. Prachtwerk!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

RUNE

Ge begint al te zien dat Roundup met glyfosaat niet meer te verkrijgen is, dat suikerwater dat ze nu verkopen werkt niet echt.
Het onkruid vaart er wel bij  8)