Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Stedahult

Citaat van: Driesel op 18 oktober 2021, 10:13:34 AM
rommelen noem je dat...

Heb je die rommel gezien die er omheen ligt?
Floor is lief aan het spelen met styreen.
Mvh. Steef

Floris

#3331
Juist. hebbie geen kind an.
Ondertussen moet ik eens gaan kijken hoe t spoor onderlangs de hoogovens zou komen te liggen, zodat ik straks de gietvloer van de hoogoven kan gaan maken. Nouja goed, dat maar eens in elkaar gerotzooid, t meeste van dat spoor verdwijnt straks trouwens onder een berg puin en zand, maar t moet er wel liggen want dan weet ik in elk geval dat de boel straks een beetje logisch aansluit.
IMGP5329 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5328 by Floris Dilz, on Flickr

Nu kun je in principe bij beide hoogovens terecht met een pannenwagen, zowel vanaf t oude spoortje met idioot krappe boog als het nieuwe spoor met ruimere boog. Het nieuwe spoor werd ook na de sluiting van de hoogovens nog gebruikt, dus daar komt geen puin en kun je gewoon rijden straks.
Nu maar es verder met de ontwerptekening van de bovenkant van de hoogoven. Gezien ik niet vooruit te trappen ben vandaag wordt dat vast een groot succes  8)

Floris

nou, freestekening is ook gelukt!
hf7 frees by Floris Dilz, on Flickr

en meteen maar even proefpassen (hele zaak was 2D ontworpen tot nu toe maar wilde wel even weten of een en ander een beetje redelijk uit zou komen met de buizen. De buizen moest ik sowieso nog tekenen want die worden deels 3D-geprint.
hf7 proefpas by Floris Dilz, on Flickr

adrievans

Wonderlijk,doet zoiets even tussen neus en lippen door of het niets is. chapeau.
Vraag me bij dit soort constructies altijd af wie dat ooit heeft kunnen verzinnen (ook bij bv raffinaderijen),pijpje hier steuntje daar
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

De absolute beginner

Floris, als ge zo bezig blijft kunt ge de ziekenhuisrekening voor een gebroken kin betalen  >:(. Waarom steekt gij altijd zo'n toeren uit waarvan de mensen hun mond zo zwaar openvalt dat er putten in de tafel komen  ;D?!

Cyriel

SuSke

#3335
Weer een mooi plaatje dat je daar neerzet Floris.


Citaat van: adrievans op 26 oktober 2021, 01:13:41 AM
...
Vraag me bij dit soort constructies altijd af wie dat ooit heeft kunnen verzinnen (ook bij bv raffinaderijen),pijpje hier steuntje daar

Daar zit een logica achter, namelijk alle lasten die op die structuur komen moeten naar de funderingen en zo bouw je een structuur op die stabiel blijft staan zonder te veel vervormingen.
Voor wat die pijpen aangaat, daar spelen druk en temperatuur een grote rol en alle krachten die daar uit voortkomen vragen ook om de nodige steunen en geleidingen.
Door dat die leiding niet gelijk waar kan lopen, daar hangt nog een process-kantje aan, krijg je soms leidingen met een raar verloop en dus ook een structuur daarrond die rare vormen aanneemt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

dat, plus dat alles op en onder en door en tussen eventueel bestaand spul moet worden gerotzooid, deze oven zal ook wel een keer of 5 flink zijn verbouwd tot ie er zo uitzag.

Floris

zo, schutkleur-oven...
IMGP5330 by Floris Dilz, on Flickr

niet echt een woest succes, foto met achtergrond, maar ja, wilde even checken hoe groot de ramp zou zijn qua schaduwen op de achtergrond. Denk dat t wel gaat.
Zo zie je dan wel weer meer van de oven...
IMGP5340 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5350 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP5335 by Floris Dilz, on Flickr

geinig doorkijkje
IMGP5336 by Floris Dilz, on Flickr

Goed, uh ja. wat moet je dr verder van zeggen. Ingewikkeld ding met dingen. Moeten nog meer dingen bij. Morgen verder. :P

PietB


De absolute beginner



sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Murphy

Diene gast komt gewoon van een andere planeet.
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

De absolute beginner


Metpetergaathetbeter

ik denk dat de Van Dale geen rekening heeft gehouden dat er een Floris op deze wereld loopt om passende omschrijvingen te verzinnen  ;D ;)