Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

SirGresley

Wie heeft dat in den tijd allemaal uitgevonden?
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

just4fun

Wanneer kunnen we langs komen met ons gesorteerd metaalafval om het te laten smelten tot iets herbruikbaar?
Ziet er allemaal toch zo echt uit, zelfs ongeschilderd.
Paul

Tothebeach

Citaat van: Stedahult op 28 april 2021, 21:15:53 PM
Citaat van: Kautenbach op 28 april 2021, 18:20:07 PM
...ik wordt hier zo vreselijk niet goed van...

Zit ik me daar partij te klooien om uberhaubt beetje een hekkie ergens oo te frutsen, vinnik al heel ding, flanst die Floris gewoon effe paar intercontinentale raketten in elkaar met allescerop en eraan.. t is dattie zelf zecht dat et net niet helemaal klopt... maar ik niet zien hoor, en straks blaft ie t ff snel in een kleurtje en wij maar weer zoeken of t echt echt is......

Vinnet nie kunnen... ??? ;D

Jankerd! Jij bent goed in rotstekeningen...
Is ook de leeftijd natuurlijk, daar is Dilz immers
nog te jong voor. Nou nie meer huile maar smeren Wimpke!

Inderdaad, en gewoon denken, als Floris het kan, kan ik het ook

en dan valt het leven best wel mee :)

Groet,
michel

Floris


SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alan On Track

Gelukkig. Het is om van te huilen hoeveel industrieel erfgoed er in dit land verwaarloosd of verdwenen is.
Modelbouw is een kunst

De absolute beginner

Volledig mee akkoord Alan. Enkele jaren geleden werd hier in Geraardsbergen de voormalige "stekskesfabriek" afgebroken. En oude huizen en hoeves die worden afgebroken om er afgrijselijke zwart-witte blokken of al even afgrijselijke landschapsverpestende appartementen op te poeffen.

Vreselijk...

Floris

Ja las t al, hoop dat een en ander ook feitelijk gaat lukken want dat soort behoudplannen als de sloopvergunning al is afgegeven, nouja, laten we dr maar t beste van hopen. Zag ondertussen dat t boma-gebouw in seraing alweer half verdwenen is ondertussen. Zund, t was nochtans een fijn ding dat de buurt wel een stuk sfeervoller maakte.
dsc_0640 by Floris Dilz, on Flickr

dsc_0625 by Floris Dilz, on Flickr

dsc_0628 by Floris Dilz, on Flickr

foto's alweer van 9 jaar geleden... pffff. Zoals Reve ooit zei: "falderie, faldera. oude zak."

Martin Welberg

Citeerpffff. Zoals Reve ooit zei: "falderie, faldera. oude zak."

Wou het niet zeggen  :P

Metpetergaathetbeter

en de lounge-zetel/set avant la lettre !

SuSke

De blik van die zwarte kat die zegt:"bol het af, laat mij met rust"  :D :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Kautenbach


SirGresley

Het wordt niet afgebroken maar wie en met wat gaan ze het onderhouden?
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Floris

nouja, t staat nu al een hele tijd overeind zonder onderhoud en de ervaring leert dat t dat gerust nog wel even zal blijven doen.... Maar t gebrek aan antwoord op zulke vragen kan ook weleens betekenen dat de boel zomaar alsnog plat gaat dus daarom reken ik me nog maar niet rijk.

Andress24

Er had iemand moeten opspringen met een goed idee en vooral een goed businessplan en de nodige centjes om er een toeristische trekpleister van te maken à la Grand Hornu of C-Mine. Ik hoop dat de hoogoventoren niet als de kerk van Wilmarsdonk eindigt...
1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper