Nouja, tis altijd wel een dingetje, overzicht bewaren bij zo'n gebouw. Heb dr wel wat mee geoefend inmiddels natuurlijk... Het helpt wel enorm om t vantevoren uit te tekenen omdat t je dwingt alles vantevoren uit te zoeken, het brengt genadeloos alle blinde vlekken naar voren. Ook moet je dr meestal maar mee leren leven dat je altijd blinde vlekken gaat overhouden. Ik heb dit hele spul gewoon ouderwets 2D uitgewerkt want t wordt toch allemaal uit platte plaat gefreesd, maar je moet dan wel steeds zorgen dat je de derde dimensie goed in je hoofd hebt tijdens het tekenen. Had daarom ook speciaal even vrij genomen om de boel in korte tijd te kunnen tekenen en bouwen, zodat ik niet steeds tussendoor de helft weer vergeet, want dat werkt niet.
Verder maak ik het mezelf veel makkelijker door t hele spul deels gesloopt neer te zetten. Toen de boel nog compleet was en alles aan elkaar hing met eindeloos veel leidingen en buizen, uh ja, daar zit ik ook al gauw droog te malen. Daar kom je ook niet meer met goed fatsoen uit in een 2D-tekening.
Als ik zin en tijd heb wil ik nog weleens wat dieper ingaan op t origineel van deze hoogoven, maar eerst nog even knutselen. Voor nu nog even de foto van t half gesloopte spul zoals ik t hebben wil:
http://balat.kikirpa.be/obj/10043895/img/N007480