Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

doomslu

Citaat van: svvander op 16 januari 2021, 08:58:58 AM
Eerlijk? Ik ben blij dat ik nog eens iets leuk en positief kan lezen op het forum. ...
Ik ook.  ;)

Citaat van: svvander op 16 januari 2021, 08:58:58 AM
... Wederom heel goe bezig Floris! Je daden werken inspirerend.
+1!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Luc

Citaat van: doomslu op 16 januari 2021, 09:35:28 AM
Citaat van: svvander op 16 januari 2021, 08:58:58 AM
Eerlijk? Ik ben blij dat ik nog eens iets leuk en positief kan lezen op het forum. ...
Ik ook.  ;)

Da's toch echt niet vriendelijk...
Oufti!

Floris

tis wel bar en boos als mijn treurbaan t leuk en positief moet vertegenwoordigen hier, maar ok, als t werkt voor jullie...  ;D

haradigi

Heel interessant aan al die tekeningen / informatie.

groet
Harald

DFS


mardig23

Citaat van: Floris op 16 januari 2021, 10:33:38 AM
tis wel bar en boos als mijn treurbaan t leuk en positief moet vertegenwoordigen hier, maar ok, als t werkt voor jullie...  ;D

Het is positief deprimerend zullen we zeggen dan...🤣
Mvg Karl

Decapod

Ah, de katten zijn gekomen ... nu wordt het 'hall of fame'-materiaal!

Nog heel wat spoor te leggen. Je hebt moed, Floris, dat moet ik je nageven. Ik hoop echt dat ik dit ooit eens in 't echt kan zien.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Floris

moed? och, als ik zin heb bouw ik t. Als ik geen zin heb niet. of ik maak zin, we zien wel.
Vind t zelf sowieso wel aardig om een heel stuk baan zowat af te hebben en ondertussen nog voortdurend t verdere ontwerp te blijven ombouwen.  :P
Das wel een hoofdstuk op zich voor in het grote boek "modelbouwen als een professional" dat ik nog eens zou moeten schrijven. 8)

TBCédric

Floris, het blijft genieten en je blijft me verbazen met de waanzinnige schaal en de kleine details. Ik kruip nu terug in mijn kot en ga terug in stilte genieten! Bring on the updates!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Floris

Goed. We zijn weer en tijdje verder, dus weer een beetje t gepeuter bijhouden...
Ik had dus nieuwe modules dr bij, of ja nieuw, net zo oud als de andere maar ze lagen nog bij Martin in de werkplaats de afgelopen paar jaar, dus maar eens met Wieger daarheen geblèrd met de hele rit Landsewelle Thüringen aan, voor de Yesterhits von und mit Dirk Sipp (Hier sind die Achtziger zu Hause) en waarschuwingen voor Panzerblitzer tussen Pößneck en Krölpa, met martin oudehoeren en weer terug, nouja, modules dus, waarvan dr nu alweer eentje met spoor bespijkerd is...
IMGP3678 by Floris Dilz, on Flickr
en ook bedrading dr onder zitten knopen voordat de boel volgebouwd is, zodat de module nog goed op zn kant kan voor dradentrekkerij. Een waarlijk ongekend staaltje planning. Ook meteen wat achterstand ingehaald qua bedrading aan bakken die ik al had maar waarvan de boel nog steeds op wat klemmensnoertjes draaide (en die dus deels al volgebouwd waren, dus lekker boven je hoofd zitten klieren...)
De bedrading is voor mijn doen relatief netjes, zelfs met kleurcodes, ook nadat ik zonder oranje draad kwam te zitten en ik dus maar een stuk witte draad oranje gekwast had en dat met natte verf en al overal tussendoor ging zitten kutten. Ik word regelmatig vrij moe van mezelf maar de boel werkt dus dan ben ik t ook zo weer vergeten gelukkig. (nadeel is wel dat ik daarom nog steeds geen nieuwe oranje draad besteld heb)
IMGP3679 by Floris Dilz, on Flickr

Verder zat er nog een soort gat in de sinterfabriek, ik had die fabriek, die eigenlijk voornamelijk achtergrondvulling is, destijds gebouwd nog zonder dat ik modules had, dus wist niet precies hoe de achterwand van de module zou verlopen. Een deel had ik dus maar gewoon uitgesteld, met t idee om dat er nog wel een keer tussen te rommelen als ik de modules in huis had. Dat betekent uiteraard een hoop onhandig gehark, maar in grote lijnen is t er wel. T hoeft ook niet veel te wezen, gewoon een paar vulblokken die als ze niet negatief opvallen allang best zijn. Paar details eraan, beetje leuk verfje straks en iedereen denkt dat t mooi gemaakt is.
IMGP3673 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3675 by Floris Dilz, on Flickr

Verder een sleepje B-models ertswagens binnen! meteen allemaal een beetje lager op de draaistellen gezet omdat ik ze wat hoog op de wielen vind staan en ze straks te combineren moeten zijn met LS-models ertswagens die juist allemaal te laag staan (en die ik wat heb moeten ophogen).  Verder blijven t toch wel erg prettig fijn uitgevoerde karren, had t me prima kunnen voorstellen als een fabrikant bij zo'n bloktrein-ding bij uitstek een beetje zou bezuinigen oplosse handgreepjes enzo.
IMGP3677 by Floris Dilz, on Flickr

Verder weer wat ongedierte dr bij. Je gaat natuurlijk wel je krent uitsnavelen vlak naast een lekkend motorblok.
IMGP3692 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3691 by Floris Dilz, on Flickr

een wat meer beschaafd exemplaar zit lekker warm binnen diepzinnig naar een betonnen schutting te kijken.
IMGP3686 by Floris Dilz, on Flickr

en hier onze fijne ouwe chagrijnige madam van vroeger:
IMGP3682 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP2775 by Floris Dilz, on Flickr

Nou, zijn jullie weer op de hoogte. Hopelijk komende tijd wat meer modelbouwerij enzo, want draden trekken en rails spijkeren is nou niet zo heel boeiend en werken heb ik ook wel weer zat gedaan afgelopen tijd. We gaan t zien!

SuSke

De boel komt aardig vol te staan met die "tot niets dienende opvulconstructies in onbestemde kleuren"  ;)

En katten, die heb je nooit genoeg op een baan zitten, lopen, ...
Nu nog ergens zo'n hond die zich de longen uit het lijf blaft naar een hautaine kat op een muurtje, en er net niet aan kan komen...  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Decapod

Inderdaad, katten kunnen er nooit genoeg zijn, zowel op als naast/onder/tussen de baan. Heb je ze zelf gemaakt? Of komt Artitec ermee ergens binnenkort?

Voor de rest ... tja, ouwehoren gaan we niet doen. 't Blijft gewoon heel lekker om dit te volgen ...
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Floris

nou, als artitec ooit met katten komt, hoe zou artitec dan aan die katten komen?  :P
maarre, deze heb ik zelf uit een stukkie styreen zitten knabbelen en daarna afgegoten bij artitec, dus kan zeker niet uitsluiten dat ze nog eens langskomen. ;)
Eerst alleen nog even de andere nieuwe brol in productie krijgen.
Enne honden, nouja, ik heb al wel wat in de planning voor als ik weer es in de stemming ben om weer aan een stukkie plastic te zitten knagen.

doomslu

Citaat van: Floris op 02 februari 2021, 14:13:44 PM

Enne honden, nouja, ik heb al wel wat in de planning voor als ik weer es in de stemming ben om weer aan een stukkie plastic te zitten knagen.
Is dat wel gezond, Floris?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Floris

Och, genoeg thinner dr bij snuiven en t glijdt dr soepel doorheen 8)