Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Floris op 07 december 2020, 14:41:34 PM
Heb er al eentje, een oranje. Heeft nooit op de baan gestaan geloof ik want tis een wat te vrolijk wagentje.
alleen daarom op die baan, werkt gewoon contraststerend, benadrukt eigenlijk het uitzichteloze van die ten dode(verouderde) opgeschreven industrie (toen) daar  :-\

Floris

k zet m dr weleens tussen bij de volgende keer foto's maken  ;)

sdz1976

buiten dat ik hem zeer geslaagd vind, ben ik ook dolblij dat we nog es een auto met gedraaide wielen op een baan zien.


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Decapod

Vet treurig karretje, dat. Mijn grootoom maakte ons als kleine gastjes wijs dat de versnellingspook diende om 'in de naft te roeren'.
En nu nog een Ford Capri met een paffende bompa erin. Ik kan me de geur van het interieur nog steeds zo voor de geest halen (sigaren, rubber en iets chemisch - van de skai?).

Ow btw, ik moet er nu ineens aan denken met te zwanzen over die auto's: als je toch zo neig blijft detailleren, Floris, ik heb het altijd een gebrek gevonden dat er zo weinig preisertjes zijn met brillen. Zeker die lekkere bakelieten monsters van de 70ies/80ies of het klassieke 'ziekenkasbrilleke', horen er helemaal thuis ... laat je eens gaan  8) .
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Herwig

        H0 - Mehari    >                    https://flic.kr/p/2jrrgeA
     
                                                   https://www.flickr.com/photos/156165646@N05/50170950501/in/photostream/
        ( Wim Wijnhoudt ~ Kautenbach )

Floris

@adrievans:
kan niet op je pm antwoorden want je hebt me geblokkeerd, althans, daar krijg ik een melding over.
Daarom hier maar even een kort antwoord: de artitec vuilniswagen die "zonder brandstoftank wordt geleverd" heeft er wel degelijk een, tis alleen een kleine, rechts, achter de accubak, net als in t echt:
https://www.tractorfan.nl/picture/1054395/
links zit alleen een stel luchttankjes.
https://flic.kr/p/2h4kqvC

Verder nog even in t algemeen: voor artitec servicevragen is er de artitec serviceafdeling, ik zit hier voor de hobby  ;) (en werk grotendeels thuis momenteel dus heb geen idee wat er bij artitec wel of niet beschikbaar is qua onderdelen)

adrievans

Floris,bedankt voor de moeite , volgens serviceafd. zijn er geen reserveonderdelen vandaar de vraag aan jou, als soort van laatste strohalm
Heb er geen problemen mee.
Adrie
:) :) :)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Floris

Nou, dr was niet veel modelbouwtijd afgelopen weekend dus kreeg er niet meer uit dan een paar extra renaults. Heb dr nu wel weer genoeg denk ik...

IMGP3525 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3512 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3529 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3553 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3548 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3537 by Floris Dilz, on Flickr

adrievans

geweldig.mis alleen nog wat roestplekken,was toen toch gewoonte dat auto's in het algemeen al roesten in de folder. :)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Decapod

Citaat van: adrievans op 14 december 2020, 22:18:16 PM
geweldig.mis alleen nog wat roestplekken,was toen toch gewoonte dat auto's in het algemeen al roesten in de folder. :)

Ja inderdaad: roestplekken, of van die vlekjes van rode menie die erop gesmeerd werd. Daarna had niemand nog zin om de originele lakkleur te gaan halen en die erover te smeren.  ::)

Heerlijk, die lelijke oranje bagnole, Floris!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Luc

Echt fijn!



En dan een opmerking die ik echt constructief bedoel: er waren in die tijden geen "M" en geen "W" in de nummerplaten, want die letters waren beschouwd als "te breed". Maar dat heeft echt geen belang tegenover de kwaliteit van uw werk; het is juist anekdotisch...
Oufti!

Floris

Mogge!
Gewoon weer een paar plaatjes uit ougree dit keer... weinig spannends qua modelbouw, gewoon weer een paar kleinigheidjes.
Het meeste werk dit keer was niet erg interessant maar wel belangrijk: gebouwen vastzetten. wat dat betreft lekker opgeschoten: op het spul dat voor transport afneembaar moet blijven na staan vrijwel alle grotere brokken (ateliers centraux. wagenwerkplaats, huizenblokken) nu wel vast. Alles staat geschroefd, dus loshalen gaat nog wel, maar ik wil eigenlijk proberen de boel zo te laten, dan kunnen de laatste beetjes onkruid en rommel die tegen de gebouwen aan staan dr bij.

Nu nog hier en daar een pallet met magneetje erin op een schroefkop zetten...
IMGP3574 by Floris Dilz, on Flickr

want uh ja, ik heb dr verder maar geen foto's van gemaakt wat voor hopeloos gekloot t hier en daar was, vooral omdat t allemaal werk is dat heel makkelijk was geweest in een eerder stadium en wat ik toen negeerde omdat ik er geen zin in had, erop vertrouwende dat ik t later wel weer op een of andere manier voor elkaar zou krijgen met allerlei dubieus geklootzak. Je zou een soort van verwachten dat je na jarenlang professioneel bouwen zoiets inmiddels beter zou moeten kunnen, nouja, ik kan t ook beter, ik doe t alleen niet. De vorige twintig keer was t een kutidee maar kwam ik er ook mee weg, zoiets. 8)

Huizenblokken vastzetten betekende ook dat t tijd werd om de dradenbende aan een van de huizenblokken te knopen...
IMGP3568 by Floris Dilz, on Flickr

Dr zwerven nu al wat figuurtjes over de baan die steeds her en der opduiken, gewoon om te kijken waar ze t beste staan. Dit kon weleens definitief worden, wat n koning zo.
IMGP3566 by Floris Dilz, on Flickr
(en in de achtergrond nog een paar kozijnen ontwit en nog een fijn 1970-gordijntje opgehangen)

Ook hier nog maar even langs geweest met een stapel bloempotten en een kwast enzo...
IMGP3570 by Floris Dilz, on Flickr

Al met al wordt t misschien tijd om weer es links van de overweg te gaan kijken bij t cockerill-stuk. Eerst weer es goed verdiepen in wat ik daarmee wilde, voorbeeldfoto's erbij (heb inmiddels natuurlijk alweer wat extra informatie) en natuurlijk alle doosjes met ooit gedemonteerde en uiteraard ongelabelde buisjes en andere details zoeken die inmiddels natuurlijk alweer hopeloos kwijt zijn.  8)

Metpetergaathetbeter

#2982
net echt dat gele te midden die duiven wat stelt dat voor, een (plastieken) zak ?

Floris


Metpetergaathetbeter

oh ja voor de taalkundigen : In Belgiƫ worden ook vaak het zelfstandig naamwoord plastiek als synoniem voor plastic en het bijvoeglijk naamwoord plastieken gebruikt, vooral in de spreektaal. ;)