Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Zo, weer es een filmpje, met loeistrak scherpstelwerk op alles behalve het onderwerp en de camera bijna recht 8) maar goed, t punt lijkt me duidelijk, op wat handgrepen, haken en rangeertreden na staan er nu 5 ex-ertsbakken in elkaar voor de cokestrein. Vind t voorlopig wel weer zat zo, deze 5 heb ik in elk geval goed genoeg ergens op een foto zodat ik weet welk nummer ze hadden enzo. Tis wel een leuke mix qua bakhoogtes en draaistellen.
MOV_3582 by Floris Dilz, on Flickr

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Stedahult

En zo rustgevend met Fill op de achtergrond.
Mvh. Steef

Floris

ja, ik ben nu eenmaal 1 gevoelsmens. 8)
volgende project:

SuSke

Duiven op de baan...   ;D ;D ;D ;D ;D

Die mis ik nog wel.  8) 8)

Verder zoals altijd en steeds weer in herhaling vallend: knap werk Floris, en het is machtig als je zo'n treintje met eigenbouw-wagens ziet voorbij rijden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Inmiddels liggen de wagens uit elkaar, voorzien van nog wat extra rommel, morgen maar es in de verf zetten.
Tussendoor nog wat etsduiven ontworpen. Maar es kijken hoe ze in de praktijk uitvallen, denk gewoon in elkaar vouwen zoals op de streenshots en een beteje houtlijm of dikke verf eraan voor wat bolligheid waar nodig.... ze zijn ongeveer formaat fruitvliegje
df52e6d0-6da5-4c58-a4a0-5291b62a5fb4 by Floris Dilz, on Flickr

bfd54691-79eb-4726-9c51-7e4f26fc8df2 by Floris Dilz, on Flickr
Heb zoals hier te zien winterduiven en zomerduiven getekend, want ik denk dat de houding van de duiven op de baan wel serieus verschil maakt voor t sfeertje. Tegelijkertijd is dat wel zo'n moment dat je je realiseert dat je kansen om ooit nog terug te keren in de maatschappij inmiddels wel erg magertjes geworden zijn.


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Citaat van: Floris op 25 oktober 2020, 22:20:38 PM
...Tegelijkertijd is dat wel zo'n moment dat je je realiseert dat je kansen om ooit nog terug te keren in de maatschappij inmiddels wel erg magertjes geworden zijn.

Dat is een open deur instampen bij elke modelspoorbouwer...    ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Mooi getekend  :)
... maar voor zulke organische vormen zou ik eerder kiezen voor 3D-print dan etswerk  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

gaat goedkomen, let maar op. Heb ooit een geëtste veestapel uitgestrooid over een stad in 1:350 en dat zag er prima uit, die beestjes waren groter dan deze duiven.  ;)

Decapod

Yes, luchtratten, en nu nog overal duivenstront opflikkeren. Een duif met een peuk in de bek, zou niet misplaatst zijn.

Ga je die bakkies doorsluizen naar Artitec? Ik denk dat er hier wel een paar gegadigden zijn voor een hele bloksleep in oorsprongsversie voor achter een type 25 of 26 te hangen ...
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

SuSke

Ik mis er nog een met z'n bek op de grond en z'n staart omhoog, koerend voor een ander exemplaar dat ostentatief wegkijkt met de staart lekker tegen de grond gedrukt.

Ofwel wordt dat exemplaar met de staart omhoog gedekt door een fladderend exemplaar, weer een andere pose.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

ow dat is wel grappig om nog eens te maken ja. Aan de andere kant, hier past meer zo'n rijtje chagrijnige in elkaar gedoken balletjes op een dakgoot.  :P

Ondertussen enige voortgang bij t materieel:
DSC_3587 by Floris Dilz, on Flickr

Als artitec wat met de bakkies wil vind ik t best, maar heb ze getekend op basis van nogal magere informatie dus hoe goed t allemaal klopt... Nouja, t sfeertje zit er goed in en de hoofdmaten kloppen wel in elk geval, opschriften is nog een ander puntje... voor tijdperk 3 weet ik in elk geval de nummerreeksen dus dat is een begin. Dr is al iemand bezig met een poging om zo'n bakkie te printen van mijn tekening, dus wie weet is er tzt op die manier wat te rommelen. Punt is een beetje dat ik er niet teveel tijd in ga steken want uh ja, heb die wagens zelf niet nodig...

Decapod

Ja, Frans, jij denkt ook altijd aan ...  ;D

Laat maar weten wat het wordt Floris. Ik ben zeker niet de enige geïnteresseerde. Lange slepen à la 'langer Heinrich', maar dan op z'n Belgisch, zouden wel niet misstaan op een baan van een Peter of zo ... .
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.