Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Rangeerduivel

Citaat van: modèlisme op 21 september 2020, 08:55:40 AM
Wielen afdraaien kan alleen juist en goed met een draaibankje.
Met een Dremel is het gepruts en al de wielen hebben dan een verschillende diameter.
Citaat van: Floris op 16 september 2020, 17:45:56 PM
de flenzen van de drijfwielen heb ik wat afgedraaid, gewoon wielen laten draaien en dremel met slijpschijf tegen de flens, gewoon omdat je weet dat alle Duitse zelfverklaarde modelspooringenieurs dan ineens hoge bloeddruk en nerveuze schuddingen krijgen,

Blijkbaar niet alleen slecht voor de bloeddruk van Duitse ingenieurs... 8)
Voor zover ik kan lezen is hier geen sprake van "wielen afdraaien" maar van flenzen verlagen/afdraaien.
Niet iedere modelbouwer kan over een draaibank beschikken, (waar houdt het op?) en met wat inzicht en regelmatige kontrole kan je de flenzen wel degelijk verlagen...
Moest je op diezelfde manier aan de wielbanden zelf beginnen kan je gezwind rekenen op problemen mijgedacht! ::)

;)

Floris

#2806
Ja loopvlakken moet je eigenlijk altijd met rust laten, vaak zijn wielen ook van een of ander goedkoop soort poppestront met een laagje goed spul erop, dat slijt vanzelf door en dan werkt de zaak nooit meer fatsoenlijk.

Ondertussen qua ontopic: veul werk en we zijn dr nog lang niet.
DSC_3465 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_3470 by Floris Dilz, on Flickr

svvander

Roze draadjes whoehoe  8) Een geluk dat mijn dochter dit niet ziet of ze wilt voor al haar Arduino en andere schoolwerkjes ook van die roze draad  ;D :D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Floris


Thommy

Citaat van: svvander op 21 september 2020, 20:29:49 PM
Roze draadjes whoehoe  8) Een geluk dat mijn dochter dit niet ziet of ze wilt voor al haar Arduino en andere schoolwerkjes ook van die roze draad  ;D :D

Aah tis niet alleen hier. Mijne wordt er 7. Gaan we es naar zo'n sessie om te leren werken met die dingen. Wou ze ook alles int roze doen. Begin dan maar es fouten te zoeken
Greetz

Thommy

svvander

Haha zo herkenbaar! Wel leuk: want ze heeft wel gezonde interesse in automatisatie en processen. Werken met pc is nu een uitdaging. En in de richting die ze volgt, zal het niet anders kunnen. Zo is ze vorig jaar (tot de Corona toesloeg), volledig op eigen initiatief begonnen aan een cursus die 1x per maand in de bib doorging om te leren programmeren in Scratch (via CodeFever). Ik leer dus ook vanalles en nog wat bij  ;D
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Floris

Nou, t was geen weekend met veel hobbytijd maar een dagje leidingen en schakelkastjes peuteren zat er nog wel in. De leidingenbrol rond het stopapparaat zelf is wel redelijk compleet aan t worden, nu nog wat leidingen buitenlangs het frame die ik nog even uitstel omdat ze anders meteen verbogen zijn. Daarna maar es kijken naar bufferbalken en andere uitsteeksels en interieurtjes enzo...
Laatst ook nog 2 extra lampjes toegevoegd want ik bleek wat over t hoofd gezien te hebben. Binnenkort es etswerk laten komen voor t hok.
IMGP3089 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3085 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3081 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3080 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP3083 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_3487 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_3488 by Floris Dilz, on Flickr

laangzamerhand komen we dr wel... 8)

Decapod

Heeft'ie een kerstboom op z'n baantje gezet ...  ;D

Nee, machtig, man. Waar haal je het toch vandaan?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

En dat is echt helemaal zoals in het echt ...   ;D ;D ;D

Waanzinnig knap in elkaar gefreubeld.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

En niemand die kan zeggen dat er daar een kabeltje verkeerd ligt!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Chrisrail

#2816
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Val-Rikard

Citaat van: Chrisrail op 29 september 2020, 11:56:13 AM
Nie van dees planeet man......  :o :o :o :o :o

:P :P :P :P :P :P

Hoe krijgt hij het voor mekaar?   :-\

Dit zijn dan ook de voorberbereidingen van de nieuwe Alien film.  ;D

Alan On Track

Modelbouw is een kunst

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be